Spring naar bijdragen

Beginneling


Flokkie

Aanbevolen berichten

Hallo

ik ben nieuw hier, slik al jaren 5mg diazepam en soms oxazepam 

ben nu cold Turkey gestopt en dat valt niet mee, maar wil het volhouden 

last van zweten, spierspanning, slecht slapen en hoofdpijn

nu al 9 dagen niets geslikt, vraag me af wanneer de afkick verschijnselen verdwijnen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,    dat is voor iedereen anders en varieert van een paar weken tot een paar maanden of zelfs langer.

Wilde of moest je stoppen?    Cold  turky is het meest moeilijke,    afbouwen is beter,  maar dat kun je nu niet meer, of je moet even terug naar je oude dosis en dan afbouwen.   De kans op succes is dan wel groter natuurlijk.    Belangrijk is om te doen waar jij je goed bij voelt..    volg je hart.

Het kan een hele lijdensweg zijn, maar wie weet valt het mee bij jou hoor.   Alleen het feit dat je hier om raad vraagt, geeft wel aan dat je zoekende bent en dat is heel goed,  je zoekt steun en hulp en dat is hier voorhanden. 

Alleen zijn wij geen artsen en hebben Alleen onze eigen ervaring.

Dus overleg altijd met je arts, die kent jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Flokkie,

Ik weet niet of je de Ashton Manuel hebt gelezen maar dat is een echte eye opener. Afbouwen is zoals Jip zei beter. Ik zelf wil ook afbouwen van 20 mg Diazepam. Vandaag contact gehad met een Arts in Amerika. 1mg per 2 weken afbouwen tot dat ik aan de 5mg zit en dan met 0,5 per 2 weken afbouwen tot aan nul. Aangezien ik ze voor het slapen pak, zei de Arts ook dat het kan dat ik ze 2x per dag moet gaan nemen ivm de withdrawals. En mocht ik teveel klachten krijgen even stabiliseren en dan weer verder met afbouwen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Wens je heel veel sterkte en kracht! Je kunt het!

Groetjes Bianca74

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Jip voor je reactie 

ik wilde stoppen, na jarenlang gebruik en de wetenschap hoe slecht het voor je is, wil ik er nu echt vanaf

en ook had ik nog steeds slaapproblemen met het slikken van diazepam en steeds je dosering verhogen, is niet de oplossing 

vandaag niet wezen werken omdat ik om 4uur nog steeds niet sliep, de paniek toesloeg omdat de wekker weer om 6uur zou gaan

heb na 7 uur een paar uurtjes geslapen, maar ik kan me niet iedere dag ziek gaan melden.

wiet olie druppels, zou dat een oplossing zijn ipv diazepam of ga ik dan van de ene verslaving naar de andere?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees op dit forum veel over afbouwschema’s en misschien zijn de afkick verschijnselen minder heftig, maar door het afbouwen wel langer.

Ben nu 11 dagen zonder diazepam en vannacht eindelijk weer een redelijke nacht gehad, dus ik wil niet weer met diazepam beginnen, om het vervolgens af te bouwen, ik probeer de rit uit te zitten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Flokkie,

Wat fijn om te horen dat je een redelijke nachtrust hebt gehad. Een stap in de goede richting! Begrijpelijk dat je niet terug wilt en dan afbouwen. Ik wens je onwijs veel succes! Je komt er wel! Ik moet nog beginnen met die kluif. Je mag trots op jezelf zijn!

Groetjes Bianca 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bianca

dank je wel voor je reactie.

je mag ook trots op jezelf zijn, je hebt de 1ste stap gezet en die is meestal de moeilijkste 

zo te horen heb je wel een weg te gaan, hopelijk zijn de afkick verschijnselen mild voor je, maar besef dat je hieruit komt, je bent sterk!

veel succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diazepam doet een aanslag op je GABA systeem, ik heb gelezen dat je dit systeem kunt activeren met sommige voedingsmiddelen ( zie bijgevoegd bestand)

ik heb al bananen, noten en spinazie in huis gehaald.

baat het niet, het zal ook geen schade toebrengen 

E06AAC77-367E-455A-8700-A655D0D04022.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Flokkie,

Dank je wel voor je bemoedigende woorden! Ik hoop ook dat de klachten mild zullen zijn. Ik ga het zien. Eerst nog 2 keer op vakantie en dan beginnen. Dat zal in oktober zijn. Maar ik wil het. En ga er dan ook voor ook al hoef ik het niet van de huisarts. Mijn lichaam mijn regels/ regie. Nogmaals dank je wel!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...