Spring naar bijdragen

Even iets over me zelf vertellen


Anemoon

Aanbevolen berichten

Hoi, mijn naam is Anemoon en ben 56 jaar. Ik ben getrouwd met een lieve man. Mijn man drinkt zo nu en dan en ik veel meer. Het liefste drink ik als alleen ben. Dat ben ik dan ook elke dag. Mijn man werkt fulltime en ik ben 100% afgekeurd omdat ik chronisch ziek ben. Kinderen hebben we helaas nooit kunnen krijgen. Ook heb ik geen broers of zussen. Alleen mijn moeder nog en die is 84.

 Vrienden of kennisen heb ik nooit gehad. We zijn geen verenigings mensen dus ik kom ook niet veel mensen tegen. Werk vinden als vrijwilliger is lastig. Vaak geprobeerd maar altijd word ik afgewezen door mijn ziekte. Ik zit in een scootmobiel. Ik ben deze week gestopt met alcohol drinken. Het valt mij erg zwaar. Ik hoop dat ik het volhoud 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anemoon, welkom hier.

Het valt mij erg zwaar, schrijf je. Hoezo dan? Waar heb je behoefte aan of wat mis je nu? Misschien kun je dat voor jezelf meer analyseren. Hier opschrijven mag, dan kunnen we meedenken. Maar voel je niet verplicht.

Mooi, hè, zo'n scootmobiel. Daardoor kun je je heel vrij bewegen en ben je niet zo aan het huis gekluisterd.

 

bewerkt door Bob
Typefoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bob, ik vind het moeilijk en zwaar om niet te drinken als ik alleen ben. Dat is ook wel een belangrijke reden om 20 jaar geleden er mee te beginnen. Niet altijd heel vaak en veel, maar de laaste jaren steeds meer. Ik heb tot een jaar gelden ook altijd een tijdje kunnen stoppenmmet drinken, maar nu heb ik het er wel moeilijk mee. 3 jaar gelden ben ik gestopt met roken en dat is mij ook gelukt. Dan moet ik dit ook wel kunnen vind ik. Met mijn scootmobiel ben ik heel blij, hoewel ik liever had gehad dat ik nog gewoon een stuk kon wandelen. Een vrijwilligersbaan vinden als je niet kan lopen, is erg lastig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Anemoon. drinken en een scootmobiel gaat slecht samen lijkt me?
weet je, het kan ook meevallen hoor; ik was 55 toen de knop eindelijk om kon
en dit forum was de grote hulp daarbij. Ik bleek niet de enige die het zo ver had
laten komen, en ik dacht dat ik het nooit zou redden, na tig voorgaande pogingen.
Maar het viel 200% mee. Ik had amper trek, wist de stressmomenten te doorstaan
en kon al snel oogsten, al was somberte en slaaptekort wel hardnekkig dat eerste jaar.
En ik heb mijn structuur en voldoening uit vrijw.werk gehaald. o.a. bij de luisterlijn.
Dat kan vanuit je eigen huis en onder mijn kollega's waren er meer die in rolstoel, scootmobiel
zaten, en zelfs iemand die met een blindenstok zich moest verplaatsen.
Waar een wil is, is een weg! succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Lady Jane, gelukkig kan ik in huis nog prima lopen. Ik drink nooit als ik moet rijden, ook niet in mijn Scootmobiel. 20 jaar gelden heb ik een autoongeluk gehad omdat ik teveel had gedronken. Dat is niet de reden dat ik in een scootmobiel zit hoor. Ik heb Multiple Sclerose.  Mede door mijn ziekte kom ik moeilijk aan vrijwilligers werk. Ik slaap heel veel, en weet nooit wanneer ik me wel goed voel. Soms zie ik alles dubbel en van allerlei rare dingen die bij de ziekte hoort. Heeft er iemand een idee voor een vrijwilligersbaan. Voor mij is het heel belangrijk dat ik meer contacten krijg. Er gaan dagen voorbij dat ik niemand behalve mijn man spreek. Als ik wat meer contacten zou hebben dan zou het stoppen met drinken wat makkelijker zijn. Zelf heb ik echt alles geprobeerd. Het beste zou zijn om een baan te creëren. Ik ben echt wanhopig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Anemoon,

Allereerst, goed dat je de alcohol aan wilt pakken. Drinken heeft mij geleerd dat je ook in cirkeltjes rond blijft draaien en minder goed tot je doelen komt. Ik begrijp ook dat door je MS het lastig is afspraken in te plannen, maar wat er in mij opkomt nu is bijvoorbeeld een 'maatje' vinden. Deze kun je o.a. vinden bij Humanitas. Met zo een maatje zou je kunnen onderzoeken welke daginvulling bij je kan passen. 

Heel veel succes met het vinden van je weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...