Spring naar bijdragen

Ik ben denk ik ZO de lul :s


Sinner

Aanbevolen berichten

Hoi, jongeman die een week geleden 42 is geworden en ik ben denk flink de lul!

Drink al vanaf m'n 16e en elk decennium lijkt de hoeveelheid erger te worden.

Kom uit een familie waar in beide kanten drugs en drank verslavingen voor komen.

20e jaren veel gedronken, 30e jaren heel veel en toen mijn oma, opa en moeder overleden binnen een half jaar in 2019 HEEL VEEL gaan drinken. Het jaar daarvoor kreeg ik overigens te horen dat ik diabetes T2 heb..

Dit jaar heb ik extreem veel gedronken, van een paar dagen niet tot een paar dagen achter elkaar.

Afgelopen zondag voor het laatst gedronken en besloten dat ik moet stoppen, de katers werden erger, de pijntjes steeds langer, steeds heftigere afkickverschijnselen maar wellicht ben ik te laat..

Waarom zeg ik dat?

Ik ken inmiddels de standaard afkickverschijnselen wel, slaap slecht en ben extreem moe maar, sinds maandag gitzwarte dunne ontlasting..

Morgen een afspraak bij de huisarts maar natuurlijk al van alles gegoogled en ben niet bang maar maak me wel zorgen, ik hoop dat het iets kleins is maar het zou zomaar levercirrose kunnen zijn of misschien wel kk..

Ik hoop dat het meevalt en ik het tij nog kan keren maarja, de verschijnselen momenteel zijn niet al te positief.

Bedankt voor het lezen en alvast een fijn weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sinner

welkom

stoppen helpt altijd,het is nooit te laat om te stoppen. 
 

het zal altijd voordelen opleveren. 
 

ga je ook bij de huisarts aangeven dat je hulp wilt voor je alcohol verslaving?

 

groet,

zbb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Zbb:

Hoi Sinner

welkom

stoppen helpt altijd,het is nooit te laat om te stoppen. 
 

het zal altijd voordelen opleveren. 
 

ga je ook bij de huisarts aangeven dat je hulp wilt voor je alcohol verslaving?

 

groet,

zbb

Ik heb al diverse soorten hulp geprobeerd maar heeft allemaal niet geholpen.

Had nog een kuurtje baclofen liggen en merk gek genoeg dat ik geen craving of gedachte aan alcohol heb. Ik was sowieso al determined om te stoppen, ben begonnen met koolhydraatarm eten, me gister ingeschreven in de sportschool maar die ontlasting geeft mij een extra boost, ik kan allemaal maar hopen dat het niet te erg is want mocht de dokter dat wel denken dan moet ik heel wat onderzoeken laten uitvoeren pff.

Bedankt voor je bericht trouwens. Zie dat het forum minder actief is en ik weet dat komt voornamelijk door fb groepen maar voel me daar helemaal niet thuis omdat je niet anoniem kan zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De baclofen helpt mij ook supergoed tegen de trek,echt een fijn hulpmiddel. tegen allerlei verslavingen schijnt het goed te werken trouwens. 
 

Op de dagdraad met ditjes en datjes is het doorgaans wat drukker met berichtjes,gewoon daar even roepen dat je nieuw bent. 
 

goed dat je dit forum  gevonden heb,er valt hier veel ervaringen te lezen en als je het moeilijk heb zijn er altijd wel mensen bereid om je er doorheen te slepen. 
 

heel veel succes morgen bij de huisarts in ieder geval. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Zbb:

De baclofen helpt mij ook supergoed tegen de trek,echt een fijn hulpmiddel. tegen allerlei verslavingen schijnt het goed te werken trouwens. 
 

Op de dagdraad met ditjes en datjes is het doorgaans wat drukker met berichtjes,gewoon daar even roepen dat je nieuw bent. 
 

goed dat je dit forum  gevonden heb,er valt hier veel ervaringen te lezen en als je het moeilijk heb zijn er altijd wel mensen bereid om je er doorheen te slepen. 
 

heel veel succes morgen bij de huisarts in ieder geval. 
 

 

Dankje, ik ga denk tijdelijk ook iets voor slapen en angst vragen want het wakker blijven, als ik dan in slaap val even de nachtmerries en de paranoïde gedachtes helpen ook niet echt.

10 minuten geleden zei Hadocque:

Je klinkt goed vastbesloten, da’s dik in orde. 
Voor de rest: morgen naar de pil, niet teveel googlen and stand tall.

 

Succes, de reis is prachtig.

Dankje, ik heb al een zeer turbulent leven achter de rug das kan veel hebben maar die klote verslaving hè, heb zowat alles gedaan, gerookt, geblowed, xtc, coke, speed etc, allemaal totaal geen problemen mee gehad maar alcohol, vreselijke drug en overal te krijgen :s

7 minuten geleden zei lady jane:

welkom Sinner
je hebt je wake up call
dus luister er naar;
ga aan t werk
(en zondig niet meer;))

We worden geboren in zonde en iedereen is een sinner maar dit is een zonde die wel weg mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels bij de ha geweest en voor de zekerheid naar de seh gestuurd voor een endoscopie.

Hebben gelijk bloed genomen voor bloedwaarden en lever en die waren gelukkig goed, hart goed maar ze willen alsnog een endoscopie uitvoeren dus lig nog steeds in het ziekenhuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een hele APK en endoscopie ben ik weer thuis.

Ondanks mijn zware drinken, bijv 3 flessen wodka in 2 dagen, ongezonde eetpatroon en bloedverlies waren alle waarden goed :blink: zelfs mijn lever en hart in orde.

De endoscopie, niet het fijnste wat ik heb meegemaakt maar gelukkig niets geks gevonden.

Het was wat ik al dacht, de laatste keer dat ik gebinched heb en paar dagen pijn in m'n maag had heeft waarschijnlijk voor een ontsteking van mijn maagwand gezorgd waardoor dit gebloed heeft.

Dag 6 nu, redelijk geslapen maar zo verschrikkelijk moe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het zal je schrik hebben aangejaagd, waardoor het makkelijker is om te stoppen met extreem te drinken. 

Ben benieuwd of dit een nieuwe levensstijl voor je wordt en of het bevalt, het alcoholvrije leven. Als je zo lang gedronken hebt, zul je waarschijnlijk merken dat het er niet alleen om gaat om de drank weg te laten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-5-2022 om 13:26 zei Lonster:

Ja het zal je schrik hebben aangejaagd, waardoor het makkelijker is om te stoppen met extreem te drinken. 

Ben benieuwd of dit een nieuwe levensstijl voor je wordt en of het bevalt, het alcoholvrije leven. Als je zo lang gedronken hebt, zul je waarschijnlijk merken dat het er niet alleen om gaat om de drank weg te laten. 

Gaat heel moeilijk worden iig want ik hou heel erg van de high en het heeft me zoveel fijne en relaxte momenten gegeven, alleen alles wat erna kwam is klote.

Ik moet sowieso oppassen dat na een tijdje stoppen ik niet terug val want dat is het moeilijkste voor mij, wanneer mijn gedachten weer gaan naar, je bent nu een tijdje nuchter dus een klein flesje kan wel weer en als dat gebeurd niet helemaal padje af weer gaan.

Merk nuchter alweer dat ik heel snel depressief ben..

Maargoed, ik probeer er niet te veel aan te denken, leef met de dag, slik mijn baclofen, eet gezond, train, laat mijn hond uit en voor de rest werken 7 dagen in de week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja goed zo, weer een beetje opbouwen. Dat je nu depressief bent komt door de drank. Niet door het gebrek aan drank. Maak jezelf dat niet wijs, want dan ga je voor gaas. 

Ik deed het ook hoor, wijn drinken om mezelf op te beuren. Toen het me lukte om uit die cirkel te stappen zag ik pas in dat ik me lichter voel, een beter humeur heb als ik langere tijd niet drink. Niet dat dit me altijd goed afgaat trouwens. Het blijft voor mij ook een worsteling/uitdaging om langere tijd niet te drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...