Spring naar bijdragen

Nieuw hier


Julia84

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ook ik zal me even kort voorstellen wel zo netjes als nieuweling ;-).

Mijn naam is Julia, 38 jaar. Alleenstaand en moeder van 2 jonge dametjes. 
Ik dronk teveel en wat me vooral stoorde: de gedachte aan het nemen van n drankje beheerste me meer dan me lief was. Helaas heb ik ook niet de gave met mate te kunnen drinken: alles of niets is mijn niet zelf gekozen motto....

Enfin: Inmiddels, na cold turkey te stoppen, nu 2.5 maand geen druppel meer gedronken. Het gaat an sich prima. Toch vreet het enigszins aan me, de gedachte dat "een wijntje nu wel lekker zou zijn". Het is 'n eenzaam proces en vooral vind ik dit "nieuwe leven" vooralsnog saai en weinig enerverend....

Een beetje aan het googlen geslagen voor tips en tricks en eventuele "lotgenoten" die tegen hetzelfde aanlopen en zo kwam ik hier terecht. 

Gedeelde smart = halve smart?

Iemand die zich herkent en zin om eens van gedachten te wisselen?

Groetjes Julia 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Julia84welkom

Ja dat herken ik, de gedacht dat het een drankje wel lekker zou zijn en dat het een tikje saai voelt het nieuwe leven.

dat duurt dan even en dan ga ik iets anders doen. Bijvoorbeeld denken, 'wat voel ik me eigenlijk lekker zonder die drankzucht'

Je zult merken dat je op termijn aan andere dingen plezier gaat beleven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat je al 2,5 maand onderweg bent! Helemaal op eigen kracht. Dikke schouderklop en knuffel voor jou. Hou vol lieve mama! Ik ben ook nieuw hier en nog lang niet zover. Maar mijn doelen worden steeds duidelijker en helderder. Fijn dat je hier bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat vastgeroeste idee dat het alleen met drank gezellig kan zijn . Dat is het echte leven , wat dat is ook wat er door alles en iedereen word voorgeschoteld . De werkelijkheid is vaak anders.  Bezopen beschamende dingen doen of met een vreselijke kater de dag doorkomen zijn ons niet vreemd .  Je dochters zullen je erg dankbaar zijn dat hun moeder het nuchtere pad heeft gekozen doen bleek dat de drank echt niet zo leuk bleek te zijn als word voorgespiegeld.  Jij weet wel beter .

Hou vol , moedig voorwaarts 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Julia84!

Op welke momenten ervaar je het als saai en weinig enerverend? 
Mijn ervaring is dat door alcohol je leven niet minder saai is, je voelt het alleen niet, want je bent verdoofd en onder invloed van dopamine, waardoor je denkt dat je plezier hebt. En dat je leuk bent. 
Tijd anders invullen, andere dingen doen, die je leuk maar nuchter eng vindt misschien. Dat is spannend. 

Wat ook kan is dat je de saaiheid door de ogen van anderen ervaart.  maar zelf eigenlijk wel tevreden bent. Daar heb ik soms wel last van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
2 uur geleden zei Dirkje3:

Geen rem, maar er wel makkelijk van af kunnen blijven.

Er wordt hier wel eens geschreven: "de eerste niet nemen" Dat heeft dezelfde betekenis. Het heeft voor mij lang geduurd voordat ik deze zin echt snapte en kon toepassen. 

Zijn mensen die geen alcohol drinken saai? Vroeger vond ik van wel. En dat kan ik nog wel eens vinden. Zelf ben ik ook regelmatig supersaai. Vroeg naar bed, lekker fris en vroeg op, 3 x per week zwemmen en veel wandelen, gezond eten. Gaap, boring. Maar ik voel me een stuk fitter en mentaal evenwichtiger, lichter, dan toen ik nog dagelijks dronk. Toen moest ik me elke dag uit bed slepen, zag ik een rood gevlekte pafferige kop in de spiegel, was ik vaker tobberig, moe en keek ik uit naar de opkikker van alcohol aan het einde van de middag.

Dat heb ik ongeveer drie jaar geleden doorbroken. Nog steeds ben ik verbijsterd dat ik dit niet eerder inzag of aandurfde. Dat het tobberige en vermoeide door de drank kwam en dat ik eens een tijdje zonder moest doen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...