Spring naar bijdragen

Ik ben BizzyBee en heb meerdere verslavingen


BizzyBee

Aanbevolen berichten

Hopja, dag 4 it is! Ik merk dat ik dit draadje fijn vind om af en toe een update te geven. Ook voor mezelf om terug te lezen.

Gisteren ging hartstikke prima. Einde dag BBQ wat uiteindelijk meer een buurtfeest leek met meer mensen en drank dan ik gedacht had. Dat was even slikken. Maar het is gelukt en ik heb het netjes bij ice tea gehouden. Kleine overwinning. Misschien wel grote overwinning. Daarna vroeg naar bed gegaan. Goed geslapen maar wel badend in het zweet. Wakker worden met een kop van beton; leek wel een kater joh! Maar ook super chagrijnig en dat komt waarschijnlijk door mijn cyclus want dat herken ik maar al te goed. 

Daarna gaan schrijven, flinke wandeling gemaakt en zo een paar telefonische afspraken. Super heet vandaag dus ik blijf lekker binnen.
Had mezelf een lekkere lunch beloofd maar ik durf nog niet naar de supermarkt. Ik maak thuis wel iets lekkers.

Denken aan roken wordt echt al minder. Komt ook door de pleisters denk ik. Af en toe wel behoefte maar dan doe ik snel iets anders.
Wijn mis ik wel; ik vond het ook oprecht heel lekker. En ik vind het nog moeilijk dat ik NOOIT meer een wijntje aan mag raken. Zou willen dat ik terug kon naar vroeger; naar afn toe 1 of 2 wijntjes op een feestje. Maar denk niet dat dat er ooit no in zit. Ik weet nu dondersgoed dat ik verslavingsgevoelig ben en ik wil die grens never nooit meer opzoeken.

Detox begeleiding is ook super tevreden. Mijn 4x per dag metingen zijn keurig in orde dus de kans op een delerium is min of meer nihil. Dat geeft wel rust. Al heb ik altijd gedacht dat mij dat toch niet zou overkomen. Maar ja, degene die dat denken worden er ook mee geraakt. Dus was absoluut niet naief.

De keuze om onder begeleiding te stoppen is ook echt super goed geweest. Het geeft een enorme stok achter de deur en het is veel minder eenzaam.

Goed, op naar dag 5!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 7!

Still going strong! Ik ga niet zeggen dat het altijd makkelijk is, maar ik moet wel zeggen dat de detox me enorm meevalt.
Volgens mij ben ik lichamelijk al helemaal afgekickt. Mijn waardes zijn al dagen perfect en ik merk ook echt de voordelen. Ik slaap beter (minder vaak wakker), heb een betere stoelgang (geen diarree meer) en meer energie. Wat me wel opvalt is dat ik in de avond slechter zie. Ik kan geen boek meer lezen in bed, ook niet met bril. Heel irritant. Dat had ik met drinken ook al maar toen dacht ik dat het aan de alcohol lag. Ik heb altijd haarscherp gezien maar mijn zicht nam af zo'n twee jaar geleden. Geen idee of het door de alcohol komt of niet, zou kunnen, hoeft niet. Kan ook de leeftijd zijn ;-) De afwijking is klein dus een bril gekocht voor lezen. Maar inmiddels kan ik niet meer lezen zonder. Mijn waardes zijn gelijk dus waarschijnlijk ook gewenning.

Anyway, detox loopt lekker. Ook wel gevaarlijk want ik merk dat ik soms al denk; ach straks op vakantie op het terras één wijntje moet kunnen toch?
Maar nee, nee, nee. Het is een mind-fuck. Ik ga het niet doen. Basta.

Ik voel me ook oprecht gelukkiger. Met name doordat ik meer energie heb, beter kan nadenken en beter kan concentreren. Krijg meer gedaan op een dag en dat bevalt me erg goed. Daarom blijf ik hier ook schrijven omdat ik mezelf er dan continue aan herinner. Ik schrijf sowieso veel op mijn tablet. Heb al een heel boekwerk haha.

Nu strijken, vouwen en inpakken. Morgen op vakantie! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-8-2022 om 12:49 zei BizzyBee:

Detox begeleiding is ook super tevreden. Mijn 4x per dag metingen zijn keurig in orde dus de kans op een delerium is min of meer nihil. 

@BizzyBee, wat voor metingen zijn dat 4 x per dag?
Bij was was afgelopen week vijfdaagse ambulante detox:
1 x per dag een kort gesprek, blaastest en bloeddruk meten.
En twee injecties thiamine (maandag en dinsdag).
Ik slikte al 100 mg per dag, nu ook.
(en 25 mcg D3)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

1 maand alcoholvrij! :rose:

Ik ben niet zoveel op het forum. Heb gewoon te weinig tijd. Maar het gaat goed! De eerste feestjes zijn ook alweer geweest en het niet drinken bevalt heel goed. Blijf wel nog steeds extreem moe. Lig er elke avond super vroeg in (vandaag ben ik al laat voor mijn doen) maar kan er in de ochtend alsnog niet uit. Hopelijk wordt dat met de tijd nog wat beter. 
 

Stoppen met roken is helaas wel mislukt. Dus daar moet ik nog mee aan de slag. Maar op een moeilijk moment werd me dat teveel. Smoes natuurlijk maar het is wel gebeurd. Gelukkig rook ik niet super veel dus ik laat dat voor nu even. 

therapie loopt ook nog. Is goed voor me. Confronterend maar goed. Nog genoeg werk te doen. 
 

Maar hey; de eerste maand zit erop!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Congrats @BizzyBee:heart: Dat heb je maar mooi gedaan. De eerste maand zit erop. Hoop dat de vermoeidheid minder gaat worden voor je. Je kan altijd even langs je huisarts om je bloed te laten checken als het aanhoudt,wat je zelf wil natuurlijk. Roken is een listig ding,weet er als roker in ruste alles van. Stap voor stap en het komt op zeker moment ook als het de tijd ervoor is. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...