Spring naar bijdragen

welkom

SK

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Gezien de reacties op mijn berichtjes zal ik even op deze manier proberen wat duidelijkheid te scheppen: Ik ben hier vandaag voor het eerst en zoek mij dus een weg door dit forum/ deze site. Als ik geen drankprobleem zou hebben zou ik vast op een andere site gezeten hebben. Hoe het allemaal werkt hier weet ik nog niet dus toen ik enkele mensen online zag heb ik me netjes geexcuseerd voor het inbreken en daarbij gevraagd of er ook een chat was hier. Ik ontving geen bericht op mijn vraag terug en ben ik ervan uitgegaan dat mensen niet op PB's willen reageren. Blijkbaar ervaren mensen dat als zeer storend en die actie zal ik dus niet meer ondernemen. Vervolgens ontving ik wat waarschuwingen over mijn profiel dat open zou staan, ik heb geprobeerd dit te veranderen maar dat lukte niet dus stelde ik die vraag op het forum. De reacties waren overweldigend...(!) Voor een ieder die het nog wil weten: Ik ben een vrouw van ruim in de derig en probeer net als de meesten hier een weg te vinden om van de drank af te komen, cq te blijven... Ik dacht op deze site een leuke plek gevonden te hebben maar de reacties die ik tot nu toe ontvangen heb nodigen niet echt uit tot verder onderzoek... Jammer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.s. De naam die ik gekozen heb is gebaseerd op de terugval die ik heb ervaren, hoe ik ooit zo suf kon zijn om weer in die valkuil te stappen. Het verbaasd mij dat er op forums zo heftig op zo'n nick gereageerd wordt. Tenslotte hoop ik dat de alleen de mensen die op mij gereageerd hebben zich aangesproken voelen en niet alle anderen die op deze site een ieder met een drankprobleem warm ontvangen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag S**K****.

Welkom op het forum. Ik zag je al een paar keer opduiken op allerlei plaatsen, maar had geen idee wie je was. Dat heb je hier nu gedaan en dat vind ik fijn.
Je had je inderdaad netjes verexcuseerd toen je op het privébericht stond, maar het voelde toch niet prettig, zo'n onbekende. Toen ik zag dat je nog online was heb ik je gauw gevraagd je hier even voor te stellen, en dat is dus gelukt.
Wat je naam betreft: ach als je hier regelmatig blijft verschijnen went ook dat wel.
En nog niet meteen weer weggaan, hoor. Alle begin is moeilijk, en de weg door dit forum die je nu nog zoekt heb je binnen de kortste keren door. Is mij ook gelukt en ik ben een nul op het gebied van computers en alles wat daar mee te maken heeft.

Tot hoors, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hikkie,
Dank je wel voor je berichtje. Ik sta inmiddels ruim twee weken droog, de eerste week met behulp van librium en nu ondersteunt met refusal. De ontwenning heb ik dus weinig last van alleen het herstellen vergt wat tijd, moe en slaap enzo. Vandaag had ik onwijze dorst dus zocht ik op deze manier wat afleiding, dat is aardig gelukt, haha. Hoe gaat het met jou?
Ik hoop dat je het een beetje trekt...
Ik kom je vast nog wel een keer tegen hier. Alvast welterusten voor straks...
Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi S**K****,

Welkom. Ik vind het wel een bijzondere naam, maar dat maakt verder niets uit. Ik weet niet of iemand het al uitgelegd heeft, maar als je profiel open staat dan komt dat omdat je dat bij het aanmelden hebt aangegeven. Je kunt dat zelf niet meer veranderen, dus moet je even een berichtje naar de moderator sturen dat je je profiel onzichtbaar wil hebben. Succes.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo S**K****,

Welkom hier. Je werkt op mijn lachspieren, dus ik word er in ieder geval vrolijk van. Is natuurlijk niet de bedoeling, maar ja. Het doet wat het doet. Ieder lekker zijn eigen nickname. Goed dat jij jouw drankprobleem wilt aanpakken. Ik hoop dat je wat aan dit forum zal hebben en je niet laat wegjagen door de negatieve reacties. Tis ff wennen dat "gek**" de hele tijd, maar ja. 1 zo'n S***** ertussen, dat moet toch kunnen. Hahaha.
Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen S**K****,

Ja t is ff wennen zo'n nickname, aan de ene kant zeg ik tegen mijn dochters dat ik dat soort taal niet wil horen, aan de andere kant moet ik jou zo noemen, zo zie je maar hoe raar het leven dan weer in elkaar steekt.;) Ach je moet maar zo denken ik hoef nu niet k*tje te schrijven maar gewoon voluit!

Gelukkig heb ik gisteren een stuk gemist, bij deze dus welkom op het forum, begrijp uit je woorden dat je een wat moeizame start heb gemaakt. Hoop dat je nog voldoende vertrouwen hebt om hier te blijven want het werkt wel het forum. Je schrijft dat je de 1e week met Libruim gestopt bent en de 2e week aan de Refusal bent gegaan. Hartstikke goed, zelf slik ik nu 9 weken R en ben daar erg gelukkig mee. Die moeheid en slaap gaan echt over, je moet je realiseren dat wat je in jaren hebt afgebroken niet in 2 weken is hersteld. Gun jezelf de tijd dat is toch telkens weer het belangrijkste voor jou en voor ons allemaal.

Tip ga verder op de dagdraadjes want na het welkom vindt je ons daar.

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,
Dank je voor je berichtje, ik heb de moderator gemaild en deze zal mijn profiel denk ik wel onzichtbaar gaan maken...Ook alle anderen: bedankt voor de berichtjes. Ieder heeft recht op zijn eigen mening en keuzes, ik dus ook. Jammer nog steeds dat mijn nick als negatief ervaren wordt, door sommigen. Ik zie er geen kwaad in en ik zie ook niet wat een nick met eigenwaarde te maken heeft, als mijn eigenwaarde zou afhangen van een naampje die ik even snel koos om op een site te komen, dan is er iets goed mis met mij, misschien had ik moeten kiezen voor labotomie, maar ja, daar zouden dan ook wel weer veel vragen en opmerkingen over komen. Smijten met ziektes en scheldwoorden vind ik een heel ander verhaal en past ook niet bij me, een s******* is in deze konterijen een algemeen begrip, die gebruikt wordt bij mensen die even een "stom foutje" hebben gemaakt, of die even niet opletten. Mijn ervaringen met sites en inloggen heeft me geleerd dat louter en alleen mijn voornaam vaak niet geaccepteerd wordt aangezien deze meestal al wel in gebruik is. Maar goed, ik heb er genoeg over gezegd en gehoord, voor de mensen die het echt niet kunnen aanzien: negeer mijn berichten...
In ieder geval bedankt voor het ontvangst. Ik ga nu even kijken waar de dagdraadjes staan en hoe dit werkt, ik wens iedereen heel veel succes, en alvast een hele fijne dag!
Groetjes, S.K.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zachtjes moet ik glimlachen...........
Wat kan en wat niet kan
een leuke, grappige, sarcastische, grove, onduidelijke of niets-zeggende naam
ach

het gaat om het probleem (drank)
en hoe je het aanpakt (slim, kordaat, met of zonder terugval, eerlijk)

TOCH?

lief S**K****, laat je niet ontmoedigen
het is hartstikke moedig om je probleem aan te zien
en aan te pakken
ga daar mee door
en stuur maar zoveel pb's naar mij als je nodig vindt hoor!
sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...