Spring naar bijdragen

Hoi hier ff ik.


Sunshine

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben Sunshine, what's in a name.

Ik lees af en toe dit forum.
Meestal als ik in een dipmoment zit, kom ik hier.
Nu dus weer.
Had me al geprobeerd aan te melden met hulp online, maar dat zat vol :)
Ik drink denk ik al 3 jaar teveel.
Ik weet dat het niet goed voor me is. Ik leef verder gezond, sport veel, eet goed, maar de alcohol is mij de baas.
Heb soms dagen dat ik niks drink, maar er hoeft maar "dit" te gebeuren en ik pak de fles rozé.
En het smaakt zo lekker en ik kan het op dat moment niet bij 1 houden. En dan voel ik dat ik echt ff een moment voor mijzelf heb.
Ik drink het dan als limonade.
Wil ik er vanaf? Nee, mijn gevoel wil er helemaal niet vanaf, want het voelt lekker. Maar mijn verstand zegt, jeeeeeeeeeeeeeeee, wat ben jij nou aan het doen???
Duhh..

Een probleem is het wel, ik heb meerdere problemen, daarom drink ik denk ik.

Groetjes Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sunshine,

Je bent niet de enige met problemen, dat hebben een hoop mensen hier. En wijn drinken als limonade, ja daar kunnen we wat van.

Je gevoel zegt je dat je niet goed bezig bent, al is het nog zo lekker, dus volg dat gevoel en probeer ermee te stoppen. Je problemen worden beslist niet opgelost door de rosé. Je bent juist beter in staat ze het hoofd te bieden als je nuchter bent. En je kunt er hier altijd over praten, je zult een luisterend oor(oog) vinden.

Sterkte!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sunshine,

Leuk zo'n naam, zelfs in donkere dagen geef jij licht en warmte. :rose: Maar ja heel herkenbaar en zeker rosé wordt makkelijk weggetetterd, witte wijn minder en rode wijn veel minder, door mij dan altans. En ja het is lekker en ja je wilt een moment voor jezelf hebben, lijkt wel de reclame van mocana, en ja t lost niets op en ja mij bij Joann aansluitend het is zoveel prettiger zonder maar soms ook zo verrekte moeilijk. Het drankloze pad ligt nu eenmaal vol hobbels en niets is makkelijker dan weer naar de fles grijpen et voila nog meer hobbels dus nog meer wijn en per saldo heb je een schuldgevoel, een kater, droge mond, een innige vriendschap met de wc pot en herrie thuis.

Dus meid blijven proberen bij de tactussen en schrijven hier op t forum.

sterkte CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna en de rest...van de reagerende op mijn wie is wie,
Dank jullie wel voor de reacties.

Ja, me gevoel zegt van meid het is niet goed voor je hoor! ivm lever en hart,maag , kost je jaren van je leven aldus.. en ik wil heel erg oud worden natuurlijk.:D
Mijn oma zoop en rookte als een ketter en ze werd 93.
Lang leve de lol. Waarom ze zoveel dronk ben ik nooit achter gekomen helaas, maar ik herken wel wat karakter eigenschappen van haar in mezelf.

Ik weet soms ook niet meer wat ik moet geloven.
Mijn schoonmoeder rookte niet, maar ze heeft wel longkanker gekregen.
Mijn moeder rookt als een ketter, ze zuipt 2 a 3 flessen jenever per week en ze zal ook vast wel in de 90 worden.

Drinken tot aan de kots doe ik niet.
Ik drink tot zeg maar flink aangeschoten en dat ik m lekker voelt zitten.

De problemen los ik er niet mee op. Zeker niet.
Maar de problemen vervagen. Ze zijn dan weg en dat is wel lekker. Dan bekijk ik alle problemen als een probleem van niks.

Herrie thuis is er ook niet. Hooguit dat het eten soms wat later op tafel staat. Tijdens het koken vind ik het ook heerlijk om te nippelen en met heerlijk muziekie erbij.
Ze wachten dan maar hoor..., ik loop de hele dag al achter de zooi aan.
De kater valt wel mee en de droge mond vul ik met water.

Ik heb mijn drankmomentjes meestal vanaf half 4.
Tot het eten op tafel staat. Dan ist voor mij meestal klaar.
De hele avond zit ik dan op een droogie. Of ik ben dan alleen, kids op bed, man weg, ga ik aan de chat en dan is het net alsof ik in een kroeg zit.
Raar dat het voor mij die tijden partytime is. Ik weet ook niet hoe het komt, maar het zij zo en ik geniet ervan.
Slaap problemen heb ik niet. Ik slaap met en ik slaap zonder als een roosie.

Ik geef idd veel licht en warmte. Sta altijd voor iedereen klaar en doe zoveel mogelijk voor anderen en er zal nooit een onweerswolk boven mijn hoofd hangen. Met andere woorden ik word niet snel boos.

Ik heb een hekel aan ruzie.

Nou that's it voor vandaag. Ik ga eten koken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sunshine,

Je laatste zinnetjes hierboven zijn interessant. Je geeft veel licht en warmte, staat altijd voor iedereen klaar, doet zoveel mogelijk voor anderen, je wordt niet snel boos en je hebt een hekel aan ruzie. Dat komt me bekend voor. Bij mij bleek tijdens een lange behandelperiode dat hem nou net daar de kneep zat. Ik hield zoveel rekening met anderen, deed zo m'n best het anderen zoveel mogelijk naar de zin te maken, dat ik vaak op m'n tenen liep. Daardoor kon ik m'n eigen gevoel niet meer voelen. Als ik het eigenlijk niet kon bolwerken om "een goed mens" te zijn vond ik dat ik faalde, en dat mocht niet. Uit frustratie greep ik naar de fles, waardoor alles eigenlijk alleen maar steeds erger werd.
Heb jij niet het idee dat je jezelf wegcijfert om het anderen maar zoveel mogelijk naar de zin te maken? Ik weet het niet hoor, maar het is een feit dat veel mensen met een alcoholverslaving heel gevoelige mensen zijn die met hun diepste eigen gevoelens geen kant opkunnen. Omdat ze die in de ijskast zetten om maar met de gevoelens van anderen rekening te kunnen houden. Ga het maar eens na bij jezelf.

En verder nog welkom op het forum. Ik hoop dat je je probleem/problemen de baas kunt worden.
Vriendelijke groeten,

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Kohtje,

Thanks voor dit warme welkom :D

Heb jij niet het idee dat je jezelf wegcijfert om het anderen maar zoveel mogelijk naar de zin te maken? Ik weet het niet hoor, maar het is een feit dat veel mensen met een alcoholverslaving heel gevoelige mensen zijn die met hun diepste eigen gevoelens geen kant opkunnen. Omdat ze die in de ijskast zetten om maar met de gevoelens van anderen rekening te kunnen houden. Ga het maar eens na bij jezelf.

Ik wil inderdaad de anderen het zoveel mogelijk naar hun zin maken en ze helpen. Daarmee cijfer ik mijzelf idd weg. Maar er zijn ook momenten dat het me dan tot hier zit en dan kies ik momenten voor mijzelf uit. Dat zijn momenten zonder fles, maar ook momenten met fles. Meer met dus als zonder, want met voel ik me lekkerder.

Ik ben geen zwart zuiger. Ik geef licht, wamte en energie. Zo ben ik, altijd al gedaan ook. Ik ben geen zeur en ik wil ook niet zeuren. Ik heb een hekel aan gezeur.
En ik ben ook geen persoon die snel zegt van bekijk jij het maar even en zoek het zelf maar even uit. Of rot maar op of zoiets.

In mij zitten idd ook hele diepe serieuze gevoelens waarmee ik geen kant op kan en die heb ik inderdaad ook in de ijskast gegooid. Soms zet ik de deur even open en kunnen die gevoelens even gaan fladderen. Maar soms krijgen die gevoelens aan het einde een dreun van iemand met wie ik die gevoelens deel.
Dan heb ik al weer spijt dat ik ze heb laten fladderen richting die persoon toe, maar wel in de hoop dat ze de volgende keer geen dreun krijgen en weer wel heerlijk rond kunnen fladderen, want dat gebeurd ook wel eens. Die gevoelens worden als het ware gejojod. Ik weet heel goed welke gevoelens het zijn. Die gevoelens zijn geen kattepis.

5 jaar geleden zijn die gevoelens in mij naar boven gehaald door iemand die ik op internet heb leren kennen en met wie ik bevriend ben.
Met mijn man kan ik er niet over praten, want hij snapt die gevoelens niet. Ik heb dat wel gedaan en geprobeerd. Ik kan met mijn man die gevoelens ook niet delen en samen met hem beleven.. We hebben dat dikwijls gedaan en we hebben het samen vaak geprobeerd, maar het werkte niet.

Hij heeft dat soort gevoelens niet. Dat kan.
Gelukkig heb ik wel van hem de vrijheid gekregen om de ijskast open te gooien en de gevoelens elders te gaan beleven, te bevredigen en te ontwikkelen. Maar dat gaat niet zo 1, 2 3. Daar komt heel veel bij kijken.
Met die gevoelens heb ik in die 5 jaar tijd heel veel ervaren. Tot grote en hele fijne hoogtes, maar ook tot diepe dalen.
Die gevoelens heb ik door dat gejojo ook wel eens in de ijskast gezet met een dik slot erop. Dat is 2 jaar geleden.
Maar dat helpt niet. Die gevoelens zijn sterker dan het slot. Ze komen vaak naar boven borrelen en dan ben ik het spoor kwijt.

Tja, misschien vraag je je af over welke gevoelens ik het heb.
Ik kan het denk ik er hier wel uitgooien. Het gaat namelijk over mijn subgevoelens in de wereld van BDSM.
Maar er zitten misschien nog wel meer gevoelens in die ijskast, dat weet ik niet.

Groetjes Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sunshine,

Wat de drank betreft ben je hier goed. Maar voor de rest zul je toch, denk IK ergens anders moeten zijn.
Ik kan me voorstellen, dat je, je met die gevoelens geen raad weet en daardoor drank gebruikt. Dus mijn inziens, zul je eerst dat probleem moeten aanpakken. Want anders zul je een heel moeilijk gevecht aangaan, wat je niet kunt winnen. Omdat je het werkelijke probleem verdooft met alcohol. Is een sexuoloog geen idee?

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

Dat probleem aanpakken probeer ik al een hele lange tijd. 5 jaar in totaal al. Ik heb van alles geprobeerd. Ik loop steeds tegen een muur aan ermee en ik stoot mijn neus ermee.
Wat ik al eerder zei, het is geen kattepis hè? **** BDSM is veel meer dan dat. Gaat heel diep en heel ver en het is een wonderlijke mooie interactie en beleving tussen 2 mensen.

Een sexuoloog. Ik weet het niet. Ik zou niet weten hoe die mij nou zou moeten helpen ermee.
Die zal misschien gaan zeggen van , zoek een Dom op. Nou dat doe ik ook al jaren.
****
En het vergeten en accepteren dat het er niet in zit voor mij heb ik ook al geprobeerd. Dat helpt ook niet.
En nog zoveel dingen die ik heb geprobeerd die je kan bedenken om het probleem op te lossen....

Ik weet het niet meer.

Groetjes Sunshine

(Expliciete passages verwijderd door de moderator)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,

Ik snap je.
Maar er werd om uitleg gevraagd.

Hallo sunshine,

Ook ik wil je welkom heten op het forum. Ik reageer wat laat omdat ik, niet precies wist hoe te reageren.
Want ik begrijp je ook niet helemaal.Ik hoop dat je me dat niet kwalijk neemt. Kun je iets duidelijker zijn?

groet Ferry.

Ik snap een hoop dingen niet van je, wel dat je vind dat je te veel drinkt, dat vinden we hier allemaal, van onszelf.

Het gaat namelijk over mijn subgevoelens in de wereld van BDSM, die zin snap ik niet helemaal, of misschien kom ik wel uit een ei ofzo?

Dan werd er ook nog gevraagd of een sexuoloog misschiein een idee was.

Dus ga ik daar gaf ik dus even allemaal even uitgebreid antwoord op. Vandaar even wat meer over één van de oorzaken van mijn drankprobleem.

Maar ik zal geen **** woorden meer gebruiken.

Groetjes Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...