Spring naar bijdragen

Net begonnen..


Niki67

Aanbevolen berichten

Al jaren aan het stoeien met alcohol. Nu een online behandeling gestart. Diagnose verslaving licht. Was een doorbraak, hier hulp voor vragen. Zou het liever zelf oplossen maar lukt toch niet… Schaamte ook ergens. Maar goed. Groetjes van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Niki , goed dat je je hier meld. Toen ik hier 5 jaar geleden mezelf meldde , na de zoveelste genante vertoning,  was dat het begin van mijn leven zonder alcohol. Het eerste jaar nog met vallen en opstaan, want nooit meer was toch wel erg lang en erg veel gevraagd . Toen bleek dat ik echt mijn rem kapot had ging de knop definitief om.  Ik meldde me op het jaarpact en dat bevalt zo goed dat ik al bijna 4 jaar alcoholvrij door het leven ga . Ik ben echt zoveel gelukkiger nu ik de regie over mijn leven heb teruggepakt , want , al wilde ik het niet toegeven,  die was door alcohol voor een groot deel overgenomen.  

Dat gun ik jou ook 

Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dank voor jullie reactie. Klinkt goed Francoise. Qua rem, die was ik kwijt, jaren terug. Nu kan ik wel met mate drinken. Maar het is, vind ik, nog wel te vaak, en voor de norm teveel. En eigenlijk gewoon teveel. Want waarom? Maar goed. Idd een jarenlange coping. Of soort van ontspanning. De online behandeling houdt in, ben net begonnen, vooral veel psycho-educatie nu. Ik ben nu nog niet gestopt.

Althans gisteren had ik het idee opgevat 10 dagen niet en detoxen. Maar vandaag zoveel stress dat ik er toch de ruimte niet voor voelde dat vol te houden. Ik hoop die kracht wel te blijven zoeken. Stap voor stap hou ik mezelf dan maar voor. Dat raden de behandelaren ook aan. Het is niet meer zoals vroeger dat ik dan te ver ga, ik had zelfs niet door dat ik 0.0 aan het drinken was, hoezo coping… Maar eigenlijk wil ik gewoon ook met thee oid tevreden zijn. Toestand!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja, zeker toestand :) Het is wel écht fijn hoor om verlost te zijn van de drang om te drinken, om bij stress een mooie wandeling te maken of rustig muziek te luisteren ipv dat gezuip waarmee je nog wat extra stress aan je lieve lijf toevoegt. Ik kan je aanraden om eerst eens een maand of drie niets te drinken, 't is even wennen maar het levert veel op. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nikki. Je zegt dat je nu wel met mate kan drinken, maar daarna zeg je dat het nog wel teveel en te vaak is, dus dat is dan niet helemaal met mate  toch? Als ik jou was zou ik eerst langere tijd helemaal stoppen en kijken wat dat met je doet. Zodat het echt uit je systeem kan raken. Maar goed, ieder zijn eigen pad. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...