Spring naar bijdragen

Geen eetlust


Roos1971

Aanbevolen berichten

Zijn er meer mensen die bij het afbouwen of gebruiken van oxazepam geen eetlust hebben? Ik kan hier weinig over vinden. 

Het is namelijk ook een bijwerking van de citalopram waar ik in december aan begonnen ben. Ik ben toen ook aan de oxazepam begonnen.

Nu vraag ik me af welke van de 2 het gebrek aan eetlust veroorzaakt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook de onrust / stress van het afbouwen zijn waarom je geen eetlust heb. Ik herken het als ik een nacht niet geslapen heb en de cortisol door mijn lichaam raast, heb ik ook geen eetlust en heb dan een droge mond. Dan moet ik mezelf ook dwingen om wat te eten. Fruit en yoghurt gaat dan goed naar binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Roos1971:

Nu vraag ik me af welke van de 2 het gebrek aan eetlust veroorzaakt. 

@Roos1971, niemand kan een zinnig antwoord op deze vraag geven.

Wel kan ik een antwoord proberen te geven of oxazepam gebrek aan eetlust kan veroorzaken.
Mijn huisarts gebruikt het Farmacotherapeutisch Kompas.
Daarin lees ik dat oxazepam soms als bijwerking heeft: toegenomen eetlust, gewichtstoename.

Als ik jouw stukjes goed lees denk ik dat jij al jouw klachten op de oxazepam probeert af te schuiven?
Terwijl citalopram de oorzaak is?
Klopt dit?
Zo ja, om welke reden?

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto@Roberto, 

Het zou ook de citalopram kunnen zijn inderdaad, maar misschien ook wel de depressie. Na 2 maanden werkt de citalopram, maar ik vond het raar dat er toch nog dit soort bijwerkingen zouden zijn. Ik kan er ook niets over vinden op het internet. Laten we even kijken wat er gebeurt als ik van de oxazepam af ben. Ben heel benieuwd. En als het van de citalopram is, moeten we toch kijken of overstappen wat is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Roberto:

@Roos1971, ik las net dat je drie bananen per dag eet, die kunnen ook je eetlust verminderen.
Verder nog een vraag: hoeveel% vitamine B slik jij?

De smoothie is in plaats van een maaltijd. En het eetlust probleem had ik hiervoor al. Rond de 300%, vandaag kreeg ik het niet naar binnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...