Laurens Geplaatst 9 september 2006 Rapport Share Geplaatst 9 september 2006 Hallo,Ik ben Laurens en ben 21 jaar.Hoe ik aan de alcohol ben begonnen, ik zou het me God niet weten.Nu begin ik er schuldig over te voelen, ik wil er van af.Mijn werk lijdt er onder en ik wil overplaatsing, maar dan zal dat met behulp van een rijbewijs wel moeten gebeuren, die ik nog niet heb.Elke middag om 17.00u neem ik het eerste biertje en ga zo door tot 22.30u, dan heb ik er 16 op en ben ik zo lam als (vul maar in).Halverwege de avond, voel ik me wat zelfverzekerder's Avonds ben ik niet te genieten, ik scheld tegen mijn vriendin en haar dochter, omdat me veel dingen dwars zitten en door de alcohol komt het eruit, denk ik.Ik maak ze voor alles uit, de ene ziekte na de andere ziekte scheld ik ze voor uit.Ik hoop dat ik hier mijn heil een beetje kan vinden en door het forum mijzelf het zelfvertrouwen te geven dat ik van die "rotzooi" af an blijven en het ritme van mijn leven kan veranderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 9 september 2006 Rapport Share Geplaatst 9 september 2006 Hoi Laurens,Waarom je eraan begonnen bent, weet ik niet. Belangrijk voor jezelf is dat je dat gaat uitzoeken d.m.v. bijv. een dagboek. Kijk of je via tactus behandeld kan worden, werkt goed voor mij misschien ook voor jou. Verder ben je nog zo jong dat het alleen maar goed is dat je dit probleem nog kan kanaliseren en niet laat uitgroeien tot een vreselijk gezwel wat alles gaat beheersen.succes CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurens Geplaatst 9 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2006 Ik had erook al aan gedacht, maar ze hebben het te druk met andere behandelingen via internet, dus heb ij=k mijn e-mail adres achter gelaten en ik hoop dat er reactie komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 september 2006 Rapport Share Geplaatst 9 september 2006 Hoi Laurens,Vaak helpt het om regelmatig te proberen aan te melden. Ik ben er zo ook tussen gekomen. Maar ondertussen kun je vast beginnen met het bijhouden van een dagboek, zoals Chinagirl al zei. Daarin schrijf je dagelijks op wanneer je trek had, wat je op dat moment aan het doen was, wat je dacht, hoe je je voelde, en natuurlijk of je ook gedronken hebt. Door dat allemaal een tijd bij te houden krijg je een goed inzicht op welke moment je zin krijgt om te drinken, in wat voor stemming, en kun je iets aan die risicomomenten gaan doen.Ik denk dat je een goede kans maakt om er weer vanaf te komen. Je bent nog jong, en je ziet zelf in dat je een probleem hebt, en wilt er iets aan doen. Ga zo door!Succes, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 10 september 2006 Rapport Share Geplaatst 10 september 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 september 2006 Rapport Share Geplaatst 10 september 2006 Dag Laurens en welkom hier. Ik heb met aandacht je introductieverhaal gelezen. Ik sluit me bij vorige sprekers aan die zeggen dat je nog jong bent en goede kans hebt om te veranderen. Ik denk alleen dat de kern van jouw verhaal niet een alcoholprobleem is maar iets wat dieper gaat. Je schrijft dat je je halverwege de avond, na de nodige biertjes, wat zelfverzekerder gaat voelen. Daar zit hem volgens mij de kneep. Je voelt je niet zelfverzekerd. Dat is een niet geheel onbekend verschijnsel bij vele alcoholverslaafden, en het is dan ook van groot belang voor jezelf om dat gebrek aan zelfverzekerdheid, het negatieve zelfbeeld, onder de loep te nemen. Wat veroorzaakt dit niet zelfverzekerd zijn. Dat kan ook met je werk te maken hebben, dat je eigenlijk werk doet dat je niet aankan, maar het kan ook ergens in de privésfeer veroorzaakt worden....Mogelijkheden te over, en ik ben ook niet de aangewezen persoon om je daarmee te kunnen helpen, maar ik kan je wel het advies geven om eens met je huisarts te gaan praten. Er zijn vele vormen van hulpverlening waarmee je geholpen zou kunnen worden als je dat zelf wilt.Ik schreef dat de kern van jouw verhaal niet een alcoholprobleem is, daarmee wil ik niet zeggen dat alcohol geen probleem voor je is. Dat is het wel, maar als je alleen maar zou stoppen met drinken, dan blijft het onderliggende probleem bestaan, en is de kans dat je toch weer naar de biertjes grijpt levensgroot aanwezig. Ik zou zeggen, als je een leuk leven wilt, ga dan nu aan het werk met jezelf. Je zult er uiteindelijk jezelf en je omgeving een groot plezier mee doen.Heel veel sterkte en succes, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurens Geplaatst 10 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2006 Misschien dat het ook wel door mijn werk komt, want ik beoefen al jaren mijn werk niet als waarvoor ik geleerd heb en ik kom daardoor ok niet verder op mijn werk.zou dat een aaleiding kunnen zijn dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BoerBoel Geplaatst 11 september 2006 Rapport Share Geplaatst 11 september 2006 Beste laurens,Drie weken geleden ben ik begonnen met drasties te gaan minderen, ik was ook benieuwd wanneer het bij mij begonnen was, en heb toen alle foto boeken erbij gehaald, daar werdt ik een hoop wijzer van.Ik ben begonnen om een groot verdriet te kunnen verwerken, maar na 8-jaar moet dat verdriet toch geslonken zijn, en dat is inderdaad zo maar de drank is er gebleven.Dus is het een gewoonte geworden om 2 liter wijn per dag te drinken.We zijn zelf de schuldigen, dat we te veel drinken, niemand dwingt je om te gaan drinken.Onze problemen verdwijnen niet door de drank, ze worden er alleen maar erger door.Ik hoop dat je gaat inzien, dat je voor zo jong iemand al veel problemen heb, probeer daar aan te gaan werkenVoornamelijk je baan, je bent er niet gelukkig mee, en als je 40 uur moet werken per week, hoe moet je thuis dan gelukkig zijn, want je neem je werk toch mee naar huis.Kijk voor je zelf eens wat je echt graag wil gaan doen, en ga daar voor knokken, misschien brengt je dat ook een beetje op andere gedachten, dan de drank.Ik wens je veel geluk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurens Geplaatst 15 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 september 2006 Ik vraag me ookaf hoe het leven nadat ik geen druppel meer aanraak, voel ik me meer zelfverzekerder.Volgende week ga ik met vakantie en ik weet nu al dat het flink zuipen gaat worden, want ik heb dan de gedachtte ik ben morgen toch vrij en ben in een onbekende omgeving dus niemand kent mij.Dat vind ik ook zo vreemd, jij hebt voor jezelf gesteld dat je een alcohol probleemt hebt en je hoort er niemand over binnen je eigen familie of vriendenkring terwijl jij jezelf zo blauw als een potlood heb gezopen elke avond weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 15 september 2006 Rapport Share Geplaatst 15 september 2006 Misschien durven familie en vrienden dat niet tegen je te zeggen omdat ze bang zijn voor je reactie????????? En je vrienden zijn die ook niet net zo blauw als jij of heb je ook nog vrienden die niet zuipen.Jammer dat je nu al denkt in mijn vakantie ga ik weer zuipen, terug naar af. Zou het je niet lukken om in ieder geval minder te drinken dat je ook nog iets leuks in je vakantie kan doen. Of dit moet jou idee van vakantie zijn dat is uiteraard heel persoonlijk.Een paar biertjes kan toch ook!!!!!!!!gr. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurens Geplaatst 15 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 september 2006 Overdag ben ik best wel te genieten, maar 's avonds gaat het beter omdat ik in een onbekende omgeving ben en niemand die mij kent.Gewoon ook even een week niet aan mijn werk denken, waar ik overigens toch een slecht gevoel over heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 15 september 2006 Rapport Share Geplaatst 15 september 2006 Hoe zo dat, slecht gevoel over je werk, wat doe je eigenlijk voor werk? Zijn ze bezig met reorganisatie, sfeer, collega's, werkinhoudelijk? Wil je wat anders gaan zoeken? Je ziet t ik hou van vragen stellen, wil alllllllllles weten, behalve je pincode:DCG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurens Geplaatst 17 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 september 2006 Pincode mag je best weten, moet alleen wat voor over staan en let wel, ik ben niet goedkoop.Ik ben verkoopmedewerker in een supermarkt en ik heb een afdelingschef boven mij.Dit doe ik al 5 jaar en in die tijd heb ik, toen der tijd, een collega leren kennen die in scheiding lag.Ik heb haar toen een beetje geholpen door met haar te praten, maar ik wist niet dat zij een verhouding was begonnen met mijn afdelingschef (die getrouwd was en nog is).Toen ik daar achterkwam heb ik gezegd dat ze daarmee moest stoppen en hoe het kwam op een gegeven moment was het mijn vriendin en nu nog steeds mijn vriendin.Wij schelen nu 16 jaar, maar het voelt toen goed en nog steeds goed, van mijn kant.Sindsdien ik met mijn vriendin ben, krijg ik minder verantwoordelijkheden op mijn werk en wordt ik beschouwd als hulpje en niet als iemand die hoger op wil, net als ik.Daarom heb ik overplaatsing aangevraagd en ga zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen en ook van mijn alcoholproleem zien af te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 september 2006 Rapport Share Geplaatst 17 september 2006 Hallo Laurens,Welkom hier op het forum, ik sluit mij ook bij de anderen aan, dat je nog lekker jong bent en je leven nog in goede banen kunt leiden.Verder vind ik dat Kohtje het goed omschreven heeft, je hebt geen zelfvertrouwen en dat wordt door de alcohol maar ff versterkt en daarna, wanneer je weer nuchter bent wordt je zelfbeeld alleen maar negatiever. Ik denk ook, dat je hier hulp voor moet zoeken, er bestaan hele goede trainingen, om zelfverzekerder te worden. iK wens je veel sterkte,gr.Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurens Geplaatst 29 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2006 Vakantie is nu voorbij, alleen maar ruzie en schreeuwen, mijn ring heb ik al afgegeven.Haar dochter zegt helemaal niets en ik wil haar de schuld geven voor mijn alcoholgenot, ik werk keihard om iets terug te kunnen krijgen en ik krijg niets terug, zelfs geen woord.lleen wnneer ze met hr moeder is, praat ze aan één stuk door en wanneer er vreemde zijn in huis of familie, dan doet dat *** net alsof er niets aan de hand is en zet mij voor lul. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 30 september 2006 Rapport Share Geplaatst 30 september 2006 Hoi Laurens,Ik begrijp dat je een super vakantie achter de rug hebt :$ . Maar voor mij voor de duidelijkheid: Heb je gedronken of gezopen tijdens je vakantie en hoe en wat reageerde je dan op haar en haar dochtertje. Ik lees dat jij 21 bent en hoe oud zijn je vriendin en het dochtertje. Probeer eens duidelijker te worden in je verhaal dan kunnen wij meer voor je betekenen. Verder nog 1 tip ga eens verder op t dagdraadje dan zul je meer reacties krijgen.gr. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 30 september 2006 Rapport Share Geplaatst 30 september 2006 Welkom Laurens,Schelden op een kind helpt je niet verder.Wel dat je inziet dat je wat aan je drankprobleem wilt doen en dat je iets aan je werksituatie wilt veranderen, dat is top!Als je gaat minderen of stoppen zal dat ook je zelfvertrouwen versterken, echt!succes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurens Geplaatst 14 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Afgelopen zondag 08-10-2006 heb ik geen druppel bier aan geraakt.DAT GEVOEL wil ik vaker, maar ik ben bang met het leven zonder bier.Ik ben jaren terug gestopt met roken en daar had ik nergens last van, maar over het overmatig alcohol gebruik en dan in eens zonder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Hoi Laurens,Ik lees toevallig net je berichtje hier. Top dat je vorige week zondag niet hebt gedronken. Moet je vaker doen.Ik wil je graag een tip geven, als je meeschrijft op het dagdraadje bij de rubriek Ditjes en Datjes (zie de datum), dan lezen veel meer mensen je berichtjes, en krijg je ook meer steun.Hoe is het allemaal afgelopen met je vriendin en dochter? En je baan?Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurens Geplaatst 15 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Met me baan, ik heb overplaatsing aangevraagd en de thuissituatie is nu goed, omdat die kleine bij haar vader is en dus minder spanning in huis.Ik zal je tip, om ergens op het forum te verder te gaan, te volgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden