Spring naar bijdragen

hoi ik ben Alexandra

alexx

Aanbevolen berichten

hoi ik ben Alexandra, ik heb dus ook een alcoholprobleem. Gelukkig heb ik een man die me steunt .
Mijn man drinkt graag een glas whisky in het week-end soms ook een in de week. Hte probleem is dat hij heel rustig nipt en een uur over een glas whisky doet, ik giet het dus achter elkaar naar binnen. Hij neemt dus geen whisky meer. Hij is bezorgd om me en wil mij het niet moeilijk maken door whisky in
huis te nemen. Ik ben blij dat ik kan deelnemen aan het forum en hoop daar ook steun te vinden

groetjes alexandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alexandra.

Welkom hier. Nou in elk geval al heel fijn dat je man zo behulpzaam is en z'n eigen whiskytje voor jou wil laten staan. Vooral in het begin, als je net gestopt bent. Ik neem tenminste voor het gemak maar aan dat je wilt stoppen met drinken.
Als je je hier op het forum regelmatig laat horen kun je veel tips, adviezen e.d. verwachten. Ook als je het moeilijk hebt kun je daarvan hier rustig melding maken. We zitten hier met z'n allen in hetzelfde schuitje.

Veel sterkte en hopelijk tot hoors.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alexandra,

Welkom hier. Fijn dat je man je niet in verleiding wil brengen. Heb je er veel moeite mee om niet te drinken?
Als jij je glas in een keer naar binnen giet, is het de kunst dat glas niet te nemen. Veel succes daarmee!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, wat fijn dat jullie me zo welkom heten, heb er wel moeite mee maar uiteindelijk gaat het wel. kunst om een glas te laten staan is het voor mij niet want we hebben het niet in huis en het zelf kopen daar waag ik mij niet aan. Ik heb wel een grieperig gevoel , hoofdpijn en ik kan wel blijven slapen. Dat zullen wel ontwenningsverschijnselen zijn (denk ik) Weten jullie wat nou het gekke is. Jaren geleden werkte ik in een supermarkt die had een slijterij, de chef van de slijterij had 1 dag in de week
zijn vrije dag omdat hij altijdr op zaterdag moest werken en dan stond ik er. En altijd kwam er dan een vrouw van ongeveer 60 jaar, en ze was dan al dronken als ik s'ochtends de winkel opende en weer vieux kwam halen. Ik had toen best medelijden met haar op een gegeven moment zag ik haar niet meer, ik denk dat ze is overleden want ik zag op een dag dat er een lijkwagen voor de flat stond waar ze woonde.
En als ik aan die vrouw denk , dan denk ik had ik maar gevraagd waarom ze zoveel dronk, of ze eenzaam was dat het daardoor kwam. En nu zit ik in het zelfde schuitje alleen ik drink niet s'ochtends maar in de avond en ik ben niet eenzaam. Het lijkt wel of ik dan geen rem heb of dat het glas niet vol mag zijn.

Groetjes Alexandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Alexandra.

Ik ben Rudy ...het siert je man dat hij zijn drankje laat staan om jou te steunen.
Je hebt de juiste beslissing genomen.

Eenmaal het eerste glas achter mijn kiezen is er geen weg meer terug.
Nu na vijf jaar niet meer te hebben gedronken kan ik misschien het bord alcoholist voor mijn kop weg halen maar diep in mijn hart weet ik dat ik verslaafd blijf.

Ik ben ten koste van werk huis en gezin doorgegaan met drinken.
Het heeft me niets gebracht.
Dit forum is voor mij een goede aanvulling op mijn wekelijkse AA vergadering.
Want mijn persoonlijke contacten met mensen zijn inmiddels onmisbaar geworden..

Hartelijke groet
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...