Spring naar bijdragen

Oude Zeeman


Zeeman

Aanbevolen berichten

Hoi niet zo heel erg oude zeeman (ik ben zelf 46, en weiger mezelf als oud te beschouwen), ja het is bekend dat er een wachtlijst is voor de internetbehandeling. Je kunt je op de wachtlijst laten zetten, maar de ervaring leert dat het dan erg lang duurt voor je bericht krijgt dat je kunt beginnen. Dus kun je beter regelmatig proberen je aan te melden, op een goede dag lukt het wel een keer.

Ondertussen kun je wel meeschrijven hier op het forum. Het beste kun je dat doen op het dagdraadje bij Ditjes en Datjes. Daar krijg je de meeste reacties.

Kun je nog wat meer over jezelf vertellen? Dan is het voor ons gemakkelijker ons een beeld te vormen, en te weten waar jouw moeilijkheden zitten. Ben je van plan te wachten met stoppen tot je met de behandeling begint, of begin je meteen?

Je hebt de knoop nu toch al doorgehakt, dus kun je net zo goed meteen beginnen met stoppen.

Succes!
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zeeman,

Welkom op het forum, oud, was ik nog maar zo oud, scheelt me dan toch maar mooi 9 jaar.
Ik sluit me bij Anna aan, probeer nu meteen de koe bij de horens te vatten. Zoals een landrot dat zou doen. Met vallen en opstaan, hebben we het hier allemaal, moeten leren. Ben nu zelf in de dertiede week ADB. En heb er alleen maar positive ervaringen mee. Voel me fitter, niet meer zo prikkelbaar, vriendelijker, kortom zit veel lekkerder in mijn vel.
En misschien kun je ons eens wat vertellen, over waar je zoal geweest bent.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertellen over mezelf, jeetje wat een opgave.

Kom uit een wereld van stoere jongens - krentebrood, zoals ze dat aan boord noemen.
Drinken zat bij ons in de familie. Van m'n grootmoeder gehoord dat een van mijn voorouders z'n hele hebbe en houwe heeft verzopen. Erfelijk ???????

Op zee kostte de drank geen ..... Probeer me effe in te houden qua taalgebruik, als ik schrijf zoals ik praat wordt ik er meteen uitgeknikkerd ;)

Makkelijk is het niet, heb gisteren de knoop doorgehakt maar vandaag toch alweer half kratje bier en een halve fles whiskey, en nog nergens last van, en de avond moet nog komen.......
Ik had diverse reracties / verhalen gelezen van anderen op dit forum gelezen en dat was doorslaggevend om me op te geven, dacht, "dat kan ik ook", maar je ziet de score van vandaag alweer en dat is op een normale doordeweekse dag ;(

Ik schei effe uit met schrijven want mezelf zo bloot geven ligt me niet, dat sprak mij zo aan op deze site.

Tot devolgende keer ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo zeeman,

de eerste stap is gezet. Het is niet gemakkelijk een patroon te doorbreken. Jij bent gewend veel en vaak te drinken. Als de score van vandaag gewoon voor je is ben je een behoorlijke innemer. En dat schrijf je zelf ook al.
Ga voor jezelf eens na in hoeverre je echt wilt stoppen of dat je wilt minderen. En misschien kun je eens gaan praten met je huisarts. Kom je daar wel eens en is het iemand met wie je een gesprek daarover zou kunnen voeren?

Ik las vandaag ergens dat alcoholisme voor een deel erfelijk is maar dat ook het voorbeeldgedrag van grote invloed is. 1 op de vier volwassenen die een alcoholistische ouders hebben worden zelf ook alcoholist. Bij kinderen van alco's die opgroeien in een pleeggezin neemt het af. Zij worden minder snel alcoholist.(die hebben dan misschien weer andere problemen maar dat stond er ff niet bij)

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Naast erfelijke aanleg is natuurlijk de manier waarop je met zaken om leert gaan van grote invloed. Hoe los je zaken op, hoe gaan je om met emoties enz, enz.

Maar goed, erfelijk, aangeleerd of wat dan ook, dat maakt niet zoveel meer uit. Je drinkt teveel en wilt er iets aan doen. Welkom bij de club. Tot horens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zeeman,

Sluit me bij Femmy aan, als je stopt ga langs de huisarts. Ik wil je niet bang maken. Maar je raakt hem flink. En ik kan me zo voorstellen, dat je beste ontwenningsverschijnselen, kunt verwachten. En dan is het toch prettig als je iets achter de hand hebt. Je laat ook weten, het moeilijk te vinde, over jezelf te vertellen. Kan ik me voorstellen. Maar begin dan eens met wat verhalen je over je reizen, die je ongetwijfeld gemaakt zult hebben. En dan komt de rest van zelf wel.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie adviezen. donderdag is verder rustig verlopen, paar biertjes en een paar neuten.
Vrijdag was weer een ramp, fles jenever bijna leeg en een paar biertjes.
Zaterdag viel mee, voor mijn doen. Ben toen bewust niet naar de slijter of de winkel geweest, dus het weekend bijna geen drank in huis, zaterdag avond stond ik droog.
Zondag een flesje rode wijn en verder niks. Ben deze maandag ochtend eens voor een keer "normaal" opgestaan. Geen leren tocg en geen houten kop, al valt dat laatste in de regel wel mee.
Wie weet is er hoop ;) voor deze jongen, maar het is slechts een begin.
Ben nu aan het werk, nu een kwestie van niet naar de winkel gaan als ik thuis kom om 16:00 uur. Worden 2 uren afzien....

Bedankt voor al jullie advies en tot devolgende mail ?

Zeeman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Femmy,

Eerst maar eens proberen te minderen. Op de doordeweekse dagen in elk geval. Weekend moet ook minder, kijken waar het schip strandt.
We gaan het in elk geval proberen, sta nu 24 uur droog, is al heel wat voor mij. Heb nu een fles Spa Rood voor me staan, is ook alweer bijna leeg.

bedankt voor je meeltje, toch mensen die met je meeleven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ferry,

bedankt vooe je advies. Welke ontwenningsverschijnselen kunnen me te wachten staan en wat voor medicatie is daarvoor ?
Kijk ik heb al vaak genoeg staan trillen en koud zweet, maar na een paar borrels was dat weer gauw over en draaide de wereld weer gewoon door.
Sta nu voor het eerst sinds tijden 24 uur droog, op een fles spa rood na dan.
Bevalt me tot nu toe wel. ben benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Heb eens rondgekeken op dat "Ditjes en Datjes" dagdraadje, spreekt me 'nog'n iet zo aan. Ik zie bij jou een hoofdtelefoon, ben een soort van operator of toezichthouder of wat ?
Heb totaal geen ervaring met forums of chatgroepen. Moet nog menige stap overwinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo zeeman,

Nou, de eerste 24 uur, ben je door. Proficiat:D

Het is ook geen wonder, dat je nu in een keeer veel fris naar binnen werkt, want je bent gewend om te hijsen.
Ik ben ook bang, dat je na zoveel drank, inderdaad afkickverschijnselen zult krijgen.
Hoe heb je in Godsnaam nog kunnen werken, met al dat vocht. Ik was helamaal kapot de volgende dag, na mijn alcohol-avond.

Je schrijft nu bij Wie is Wie, dit is om je voor te stellen. Wij schrijven allemaal op het draadje ditjes en datjes.
Je hoeft je niet te schamen om wat te vragen, we helpen je graag.

Succes met je eerste dag ADB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...