Spring naar bijdragen

Nieuw even voorstellen


Opi83

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben Rob, 38. Ik heb een alcohol probleem. Al bijna 10 jaar. Poging op poging om te stoppen en elke keer val ik terug. 

Ik heb tevens autisme en een angststoornis. Ik vertoon veel zelfdestruktief gedrag. Niet omdat ik het wil maar het is een soort automatische reactie wanneer de angst en overprikkeling te groot wordt.

Op dit moment is het alcoholmisbruik mijn grootste vijand, ik zit er fysiek en geestelijk doorheen. 

Groetjes Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt dat je veel pogingen hebt gedaan om te stoppen, ik hoop dat je het gewoon nóg een keer probeert. Het wordt hier vaak gezegd, struikelen is niet erg, blijven liggen wel. Als het je lukt om te stoppen met drinken kun je ook makkelijker andere problemen aanpakken. 

Kom hier meeschrijven als je wilt het heeft al velen geholpen. Ik wens je kracht en moed, jij kan er ook mee stoppen, zeker weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Cleo66:

Hoi Rob , welkom hier . Ook ik heb Autisme . Inmiddels 3 en een half jaar alcoholvrij.  Ik gebruikte alcohol als een soort van zelfmedicatie,  om me sociaal staande te houden en om ff uit te kunnen staan / prikkels te dempen.   Op een gegeven moment in mijn burnout waar ik medicijnen combineerde met drank,  had ik er genoeg van . En stopte rigoureus en 6 weken later met roken . Ik wilde de controle over mijn leven terug . Ik voel me zoveel beter.

Kun je hulp in schakelen of heb je dat al gedaan ?  Hier lezen en schrijven en heel veel boeken lezen en podcasts  luisteren over alcoholverslaving,  hebben mij enorm geholpen . 

Ben je nu Inmiddels weer gestopt ? 

Ik heb vrijdag voor het laatst gedronken. Ik heb al bij het GGD gelopen maar ik schrok van de hulpverlening daar. Die was echt slecht en hielp mij niet. 

Ik heb Allen Carr zijn boeken gelezen en volg YouTube kanalen zoals Habits Unplugged. 

Ik ben een enorme negatieve denker, ik begin vaak positief de negatieve gedachten nemen dan na een paar dagen te overhand en dan schreeewt mijn brein om drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Yana:

Je zegt dat je veel pogingen hebt gedaan om te stoppen, ik hoop dat je het gewoon nóg een keer probeert. Het wordt hier vaak gezegd, struikelen is niet erg, blijven liggen wel. Als het je lukt om te stoppen met drinken kun je ook makkelijker andere problemen aanpakken. 

Kom hier meeschrijven als je wilt het heeft al velen geholpen. Ik wens je kracht en moed, jij kan er ook mee stoppen, zeker weten!

Klopt de momenten dat ik niet drink merk ik direct een betere lichamelijke en geestelijke gezondheid. Ik blijf het proberen, dit is gewoon geen leven wat nog langer kan volhouden als ik zo doorga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En pas op voor zwart-wit denken. Ik lees vaak over pogingen om te stoppen met drinken. En als je dan weer eens drinkt, is die poging mislukt. Zet niet in je hoofd vast dat je niets meer mag drinken, maar dat je wat beter voor jezelf wilt zorgen en geeft om je gezondheid. Naar buiten gaan en wandelen is ook een goede tip.

Je bent 38, nog jong genoeg om van alles te gaan ondernemen. 

Hoe is het vandaag Opi? Dag 3 niet drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Cleo66:

Negatief denken is ook wel een autisten kwaal. 

Je bent niet je gedachten vind ik een heel fijn mantra dan . 

Of een ademhalingsoefening mindfull 

Probeer te gaan sporten of te wandelen ipv te drinken 

Ja klopt, gedachten die komen en gaan. Sporten doe ik elke dag, 1.5 uur wielrennen. 

Mediteren ben ik heel slecht in, probeer het wel elke avond 10 minuten met muziek. Ik ben namelijk ook een slechte slaper. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lonster:

En pas op voor zwart-wit denken. Ik lees vaak over pogingen om te stoppen met drinken. En als je dan weer eens drinkt, is die poging mislukt. Zet niet in je hoofd vast dat je niets meer mag drinken, maar dat je wat beter voor jezelf wilt zorgen en geeft om je gezondheid. Naar buiten gaan en wandelen is ook een goede tip.

Je bent 38, nog jong genoeg om van alles te gaan ondernemen. 

Hoe is het vandaag Opi? Dag 3 niet drinken?

Klopt terugvallen voelt als enorm falen. Minderen kan ik ook niet dat weet ik van mijzelf. Bijvoorbeeld elke dag 1 drankje, dat hou ik 2 weken vol en dan gaat er uiteindelijk hele fles whisky doorheen op een saaie vrijdagavond.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...