Spring naar bijdragen

Support bij stoppen


Madelief123

Aanbevolen berichten

Hallo allen, 

 

ik heb hier lang geleden een tijdje gepost! Mijn alcoholgebruik is nu aardig binnen de perken (af en toe een stomme uitschieter, maar zeker veel beter dan het was). Nu ga ik de komende maand (onder begeleiding van arts) mijn angstmedicatie afbouwen. Hier sta ik 100% achter … echter … voor mij een risicovolle periode om dan maar de angst/onrust te dempen met alcohol. Mezelf nu dus voorgenomen deze periode geheel alcoholvrij te gaan. Maar wordt nu al onrustig van het idee (dat ik mijn ‘escape’) kwijt ben. 
tips, trics, support? 
Zal ook even een berichtje sturen bij ‘maatje’ misschien dat dat ook goed kan helpen! 
 

Madelief

 

p.s. Ik zie nu dat het niet erg stormloopt op het ‘maatjes forum’ :-( Dus ook hier maar even de vraag of iemand de komende tijd mijn ‘maatje’ zou willen zijn! :-)

bewerkt door Madelief123
Bericht vollediger maken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom terug Madelief
wat spannend om deze volgende stap te gaan maken mb tot angsten en meds.
Hoe zou het zijn als je nu ook een nieuwe, leuke hobby erbij pakt als een soort
van nieuwe gewoonte die je goed doet? Of heb je er daar al genoeg van?
Mocht het maatje niet zo snel lukken dan zou je op de benzo draad extra kunnen
zoeken/vragen. Maar hier in de huiskamer zijn we allemaal  maatjes hoor♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een gekke vraag, maar heb je de arts verteld dat dit voor jou een valkuil is? En eerlijk verteld over je drankgebruik de afgelopen periode?

Nu ga je met twee middelen tegelijk stoppen. Terwijl je dus maar begeleiding krijgt voor de afbouw van één middel, als ik het goed begrijp. Waarom vind je het nu een goede periode om ook met alcohol te stoppen? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Lonster zegt vroeg ik me ook af. Je laat al doorschemeren dat je misschien naar de drank zult grijpen om je angsten te dimmen. Ik ben eerst volledig gestopt met drinken en ga nu onder begeleiding medicatie afbouwen. Je kunt dat deurtje naar de drank niet open houden. Vind het overigens top dat je dit gaat proberen hoor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...