Spring naar bijdragen

Een oud voornemen

brordvl

Aanbevolen berichten

Ik ben dus brord, en nieuw op dit forum.
Al een paar jaar (bijna 20) drink ik niet meer, en ben via AA van dat probleem afgekomen. Voor het regelmatig bezoeken van de AA kan ik helaas weinig tijd vrijmaken, maar toch wil ik mijn twaalfde stap niet verwaarlozen. Hopenlijk kan ik daarbij hier de hulp vinden en bieden.
Ik hoop jullie het komende jaar allemaal wat beter te leren kennen.....

groeten en succes de komende dagen, ze duren allen slechts 24h!!

brordvl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Brodvl,
Je hebt een moeilijke naam dat is even wennen. Fijn dat je mee wil schrijven op het forum, we/ik wil graag van je ervaringen leren. Dus zou het erg fijn zijn als je dit met ons wilt delen. Ik ben nog maar een beginneling en doe de tactus therapie. Sta dus nog regelmatig met grote strubbelingen en lever af en toe nog een waar gevecht met mezelf. Met therapeut afgesproken deze maand nog te mogen drinken tijdens de weekeinden om een slag om mijn arm te houden. Maar heb bemerkt dat dit moeilijk is en toch maar defenitief gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Brord.

20 Jaar niet drinken noem jij een paar jaar? Bescheidenheid siert de mens zeggen ze. Toen jij dus stopte met drinken moest ik nog beginnen.
Wat houdt die 12e stap precies in? Het is, als ik het goed begrepen heb, de laatste van het stappenplan van de AA, niet? Maar ik ben niet zo bekend met de AA. Dus een korte uitleg zou mij welkom zijn.
Verder wens ik je een nuttig en plezierig verblijf hier. Tot hoors.

Groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Brord,

Pfffff, 20 jaar, en dat noem je een paar jaar. Knap hoor. Ik hoop dat ook eens te kunnen zeggen.
Ik ben nu 20 weken droog, ach zit toch ook een 20 in. lol.
Welkom op het forum, ik denk dat ik van jou nog een hele hoop kan leren. Want ik ben nu nog met de tactus therapie bezig, in het laatste stadium. En zit er over te denken, om na afloop van de therapie, naar de AA te gaan. Dus dat is begin 2007. Ik hoop dat je hier vind wat je zoekt.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Brord, welkom hier op het forum. 20 jaar niet gedronken, dat vind ik een hele prestatie. Net als Ferry ben ik 20 weken ADB, ook met behulp van de Tactus therapie en dit forum. Ik heb de therapie enige tijd geleden al afgesloten.

Als je wil weten wat die inhoudt, kun je als je op 'home' staat in dit forum, klikken op het logo links boven. Dan kom je op de homepagina van Tactus, en daar kun je lezen wat de internetbehandeling inhoudt, en een demo bekijken. Aangezien jij al jaren niet meer drinkt zul je het niet nodig hebben.

Ik vind het grappig te zien dat sommige mensen die de internetbehandeling volgen of hebben gevolgd naar de AA gaan om droog te blijven (of in ieder geval erover denken) of als extra steun om dat te worden, terwijl omgekeerd sommige mensen die bij de AA nuchter zijn geworden ook dit forum bezoeken om hier hun bijdrage te leveren, en als extra steun tussen de AA meetings door. Ik ben zelf nog nooit bij de AA geweest, die drempel ligt voor mij heel hoog. Maar als het forum en mijn eigen inzet op een dag niet genoeg meer zijn om van de drank af te blijven, zal ik denk ik die stap wel nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het zinvol zijn om het ene hulpmiddel te verguisen en het andere heilig te verklaren?
Ieder vogeltje zingt zo het gebekt is. Ik was met de AA zeer geholpen, en heb later ook wel profi-hulp ingeroepen, maar anderen waren met de AA niet geholpen, en konden andere hulpmiddelen goed aanwenden ter eigen herstel. Alles is toegestaan indien het tot herstel van drankzucht leidt!
Laat ieder in zijn eigen waarde zijn eigen terapie bepalen, DAT geeft de grootste kans op suc6.

groeten,
brordvl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi brordvl,

Welkom brordvl .... ik ben Ziza en een verslaafde/alcoholist.... ben nu ruim een jaar clean en sober dankzij het het 12 stappenprogramma en de AA ...

Ben benieuwd naar je bijdrage....en hoe jij de oplossing van je probleem in de dagelijkse praktijk brengt aan de hand van de 12 stappen....

Alvast een fijne jaarwisseling straks....en hopelijk tot later...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza,
Bedankt voor je interesse!
Ik ben inmiddels niet meer elke dag met de 12 stappen, tradities of concepten bezig.
Wel probeer ik, zodra ik moeilijke dingen voor me zie
diezelfde twaalf stappen er op los te laten:
inzien dat ze moeilijk zijn,
accepteren dat ze moeilijk zijn,
ervaren dat er hulp is,
durven die hulp in te roepen,
etc etc,
de twaalf stappen ken je inmiddels wel..

Echt,
ze helpen me met de gekste dingen,
We kregen na een aantal jaren droog zijn te horen
dat natuurlijk kindertjes krijgen
voor ons niet was weggelegd...
12 stappen om tot een antwoord te komen,
bij herhaling gezet....
Onze oudste adoptiedochter is inmiddels 13,
de dito zoon net 11...
Met dank aan de 12 stappen....

We hoeven slechts onze hoogmoed,
het idee dat we alles zelf kunnen,
van ons af te DURVEN leggen,
ons masker af te DURVEN leggen,
en ons leven veranderd...

Ook ervaren?

Hoor het graag van je Ziza,

brordvl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...