Spring naar bijdragen

even voorstellen


maya

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik volg nu enkele dagen de discussie. Ik ben 48 jaar, drie kinderen en baan. De laatste jaren ben ik langzaam aan meer gaan drinken. Drink nu iedere avond standaard 4 glazen en bij etentjes etc meer en dat bevalt me slecht. minderen lukt niet, als ik iets gedronken hebt maakt het allemaal niet meer uit.
Ik wil nu stoppen en alleen drinken op vrijdag en zaterdag. Heeft iemand ervaring met deze constructie en hoe werkt dat.
Verder ben ik benieuwd of je afkickverschijnselen krijgt en wat je eraan kan doen.
Ook heb ik geprobeerd me aan te melden bij de online hulpverlening bij cactus. Netjes alle vragen ingevuld maar het lukt niet om de gegevens te verzenden. weet iemand hoe ik dat op kan lossen.
Ik stop vanavond en hoop net zo sterk te zijn als jullie allen!
Maya

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maya,

welkom hier. Voor velen hier bleek het niet mogelijk te zijn een beetje te drinken op bv twee, van te voren afgesproken,dagen. Ik heb zelf vaak geprobeerd te minderen, dat lukte voor een paar dagen of twee weken en daarna zat ik weer op mijn oude nivo. Als het je lukt zou dat een mooie tussenoplossing zijn.
Wat betreft afkickverschijnselen, het helpt als je veel water drinkt. Zorg dat je een kan hebt staan en water bij de hand hebt, ook op je werk. Genoeg fris in huis hebt en thee wil ook wel helpen. Trek in zoetigheid neemt bij veel mensen toe, in alcohol zit veel suiker.
Sta jezelf toe om wel wat zoetighed te eten. Dat zakt na enige tijd wel wat af.
Ik sliep de eerste nachten erg slecht en had rare, drukke dromen. Dit duurde een dag of vier, vijf. Daarna begon ik steeds beter te slapen. Ik slaap nu bijna elke nacht door, heerlijk. Toen ik dronk werd ik minstens 2 of 3 keer per week wakker tegen een uur of vijf en kon dan niet meer slapen of lag een uur wakker en viel dan weer in zo'n onrustige slaap.

Over dat aanmelden bij Tactus weet ik niet. Vaak is er een aanmeldingsstop, of dat nu zo is weet ik niet. Ik was in de veronderstelling dat er bij het anmeldingsformulier een mogelijkheid is om ergens op verzenden te klikken? Succes daarmee. De internetbehandeling is voor velen een goeie ondersteuning.

Succes met je stappen. Er wordt dagelijks op het draadje geschreven. Kom meepraten, er wordt over van alles en nog wat gesproken. Gewoon beginnen, trek je nix aan van dat slappe geouwehoer. Dat is ook leuk maar als je iets te melden hebt, laat van je horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maya,

Welkom, mijn ervaring is, dat minderen niet lukt. In ons mechanisme, is de rem kapot. Na een glas vraagt je lichaam om meer. Dus 10 glazen zijn te veel en één glas is te weinig. Ik hoop voor jou, dat je bij de uitzonderingen hoort, die het wel lukt.

Succes, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Maya,

Ook namens mij een hartelijk welkom.

Ik ben ook zo iemand die jarenlang heeft gedacht dat ik wel kon minderen. Het is me nooit gelukt. Althans: niet langer dan een paar weken (hooguit).

Dus nu ben ik maar helemaal gestopt, en dat bevalt goed. Het geeft een hoop rust in je hoofd.

Ik wens je heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maya,

Welkom. Zelf heb ik ook een tijd lang alleen maar in de weekenden gedronken, maar dan ook eigenlijk zoveel zodat ik vrijwel de hele week nodig had om bij te komen.
Ik denk dat het met de hoeveelheid die jij zegt te drinken wel zou moeten lukken, maar ik denk wel dat het zeldzaam is dat je de hoeveelheid (4 glazen) in stand weet te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maya,

Zal ik dan maar even de uitzondering zijn? Ik spreek vanuit mezelf als ik zeg dat in de weekeinden drinken voor mij wel mogelijk was.
Heb ik ook gedaan, bijna 3 maanden vorig jaar, op vrijdag of zaterdag hooguit 2 glazen, terwijl ik daarvoor ook dagelijks tetterde (niet zoveel, wel altijd).
Ik heb een goed werkende rem, dat bleek. Kon het goed bij 1 of 2 glazen houden.
Maar het was zwaar, zeker niet makkelijk, en voor mij mocht het maandag al weekend zijn, sterker dan ooit tevoren.
Omdat het me zoveel moeite kostte ben ik in maart gedurende 9 maanden helemaal gestopt.

Dus nu dik een jaar Alcohol de Baas, zoals het jargon luidt.
Blij?
Nee, niet blij, wel met het feit dat ik niet drink, voor de rest is mijn leven een puinhoop en tamelijk stuurloos.
Maar wel regelmatig drinken zou het erger maken, daarom doe ik dat maar niet.
Heel af en toe een sociaal glaasje lukt me en dat volstaat.

Dus ja! jouw plan kan werken.
Maar het is niet de makkelijkste weg.
Een tijdje stoppen is simpeler. Rustiger in je hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...