Spring naar bijdragen

mijn idee over alcohol


Vocatus

Aanbevolen berichten

Ik lees in mijn optiek zo veel onzin over alcohol gebruik,...ik wilde mn eigen draadje maken.

Ten eerste,..alcohol is vreselijk verslavend. Wijs mij een willekeruig persoon aan en ik voer hem of haar 2 weken 2 flessen wijn. Binnen week kan je niet meer zonder. Maar dat zijn niet de mensen hier op forum. Ik heb zo veel onderzoeken en boeken gelezen maar waar ik het mee eens ben,..de echte alcoholgebruiker heeft een problematiek. Ik heb zo'n app dat ik alle dagen berichtje krijg. Meestal waardeloos. Maar gisteren een goede " je verschuilt je achter alcohol omdat je de promblematiek niet aan kan" . Ik ben inmiddels een oude lul maar dit begrijp ik. wordt vervolgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-8-2021 om 18:07 zei Bob:

Maar met alcohol achter de kiezen kun je de problematiek al helemaal niet aan, alleen heb je er even minder last van.

Dat is helemaal waar Bob.

De situatie waar ik nu in zit en veel mensen herkennen. Is de verslaving doorbreken. Ook al heb je er genoeg van,..alcohol is met breinchemie zwaar te doorbreken

Dat vind ik meest kut. MAAR ik ben er van overtuigd dat mensen die drinken zoals ik, een onderliggende problematiek hebben. Vluchten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat komt veel voor. Bij mij speelde het ook een grote rol. De problematiek waar ik voor vluchtte ga ik hier om privacy redenen niet precies aangeven, maar het was best wel heftig en ook nog eens iets dat me vereenzaamde. In eerste instantie ben ik niet gestopt met drinken om iets wat daarmee samenhangt maar vanwege mijn gezondheid. Ik wist echter dat ik me de problematiek daardoor voortdurend bewust zou zijn en daar moest ik toen mee aan de slag om niet hele nachten door te blijven piekeren. Dat heb ik dus gedaan, en omdat ik het in nuchtere staat aanpakte is het ook gelukt. Als ik was blijven drinken was ik daar niet toe in staat geweest, dat weet ik wel zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-8-2021 om 07:39 zei Bob:

Mij heeft een online cursus van Petra Moes (zie petramoes.nl) toen enorm geholpen.

dat heb ik je vaker horen zeggen. Ik ben geinteresseerd. Wat heeft ze jou geleerd dat je nog niet wist?

Met al dit soort hulp heb ik het gevoel dat ik het allemaal wel weet maar juist het implementeren de grootste uitdaging is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra Moes heeft me geleerd mijn eigen kern (ze noemt dat je essentie) te vinden en na te gaan welke waarden van wezenlijk belang en welke minder belangrijk zijn voor mijn leven, los van wat anderen mogen vinden en - vooral dat is heel belangrijk - los ervan of ik anderen daar wel of niet van kan overtuigen. Ze doet dat zonder dat je haar de details van je overpeinzingen hoeft te laten kennen, puur door technieken toe te passen die tot diepere zelfbezinning leiden.

Door dat verrijkte inzicht in mijn kernwaarden kon ik dingen loslaten die me teveel bezighielden en waarover ik tot dan toe in feite nodeloos en zonder noemenswaardig resultaat maar door was bliijven piekeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...