Jos Geplaatst 20 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2007 Hallo ik ben Jos 45 jaar en ik drink reeds lang maar de laatste jaren echt teveel , ik zoek het hier op dit forum allemaal nog een beetje uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 21 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2007 Dag Jos,Welkom op het forum. Er wordt vooral geschreven bij Ditjes en datjes, dus daar krijg je altijd wel antwoorden op je vragen.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 21 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2007 Hoi Jos welkom en ik hoop dat je vind wat je zoektsucces, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 24 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Dank jullie alle voor de antwoorden, ik zie ze nu pas . Krijg ik daar normaal geen email van / Als er een bericht geplaatst wordt / Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hoi Jos,Als je de antwoorden als e-mail wilt ontvangen kun je onderaan de pagina klikken op het envelopje. Als er dan iemand iets schrijft krijg je dit automatisch in je mailbox op je opgegeven adres.Welkom op het forum! Kijk rustig rond, lees en schrijf mee als je zin hebt!Groet,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 24 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Okee dank je Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Jos welkom.Ondersteuning kun je hier zeker vinden.Even over berichtjes binnen laten komen via de mail. Gisteren hadden we een draadje van meer dan 500 berichten!!! Ik weet niet of je daar wel zin in hebt mar probeer het eerst allemaal mar een beetje uit.Ben je al gestopt met drinken of overweeg je om dat te gaan doen. Ik spreek je wel op het dagdraadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hoi JosEen warm welkom op deze koude dag!!!knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 25 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 januari 2007 Ik dank iedereen om mij hier te verwelkomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 26 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2007 Zoals ik reeds melde ben ik reeds 45 jaar, ik drink ongeveer 30 jaar regelmatig. Ik woon samen met mijn ouders, die ook beide drinken. Het alcohol verbruik van mijn vader is nog steeds groter dan mijn eigen verbruik. Misschien heb ik diverse problemen waarom ik vanaf ergens rond April 2006 echt teveel begon te drinken. Mijn problemen verergerden in 2004 , toen op een vakantie had ik een zinloze discussie met een vriend. Ik had vrouwen reeds lang opgeven, ik dacht niemand geschikt voor mij te vinden. Maar toen na die vakantie kwam er een vrouw op mijn werk tijdelijk werken. Ik dacht dat het geen kwaad kon om op haar verliefd te worden. Ik werkte met haar 3 weken samen. Ze gaf mij haar email adres . Ik mailde haar in september 2004 nadat ze op mijn werk reeds een tijd weg was. Daarna belde ze mij op. Toen werd ik echt verliefd op haar . Maar het was niet wederzijds. Ze bleef een jaar met mij praatten vooral op msn, Tot ze mij beu was , maar dan nog bleef ze haar vroegere werkplaats bezoeken . En sinds mei 2006 heeft ze terug een baan op mijn werk , wel op een andere locatie . Zolang als zij regelmatig met mij praatte ging het goed met mij . Sinds Januari 2006 heb ik psychologische hulp maar ook dat bevalt mij niet steeds. Ook een paar zelfmoordgedachtes kwamen er bij mij op. Ik zocht steun op het internet, maar daar werd ik zelfs misbruikt in familieruzies bij mensen die ik nauwelijks kende. Dit is niet erg volledig dus vragen staat vrij . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 26 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2007 Beste Jos,Dat klinkt als een vol bordje! Fijn dat je het hier opschrijft. Ik denk dat velen van ons zich herkennen in het 'wegdrinken' van problemen. Op een gegeven moment groeien dingen je boven het hoofd, en dan is het 'gemakkelijker' om de problemen te verdoven dan een echte blijvende oplossing te zoeken. Ik denk dat het in ieder geval heel goed is om te beginnen met het onder de loep nemen van het drinken.Het is niet zo dat de problemen daardoor opgelost worden -zoals ik in ieder geval ervaren heb-, maar het wordt een stuk beter hanteerbaar allemaal. Je kunt helderder denken, je hebt meer energie, en je voelt je beter over jezelf, omdat je deze eerste stap gezet hebt.Misschien is het een idee om ook voor je andere problemen hulp te zoeken, maar dat kun je alleen zelf bepalen, en ik zou rustig aan beginnen. We willen vaak in het begin teveel tegelijk, en het bevalt mij in ieder geval het best als ik het rustig aan doe en niet teveel tegelijk van mezelf verwacht en verlang. Je zou je kunnen inschrijven voor de internetbehandeling, als je dat nog niet gedaan hebt. Het is anoniem, gratis, en velen van ons hebben er heel veel aan gehad!Het is in ieder geval alvast een goed begin om hier je verhaal op te schrijven en mee te lezen met de verhalen van anderen. Op die manier proberen we elkaar te helpen. Ik hoop dat je er veel aan hebt, en wij aan jou.Groet,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 27 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2007 @ Twan en Rosie , dank voor te antwoorden Een internet behandeling zie ik nog niet direct zitten.Op punt A Het huis uitgaan zie ik niet echt als een optie, dat zou zelfs mijn problemen groter maken.Op punt B Relaties geef ik beter maar helemaal op Op punt C Sinds ik naar een psychologe ga , heb ik reeds ook 3 anderen bezocht . Mijn probleem is dat ik niet makkelijk praat. En niet direct inzie wat al dat gepraat gaat helpen punt D wil je dat meer toelichten ?Op punt F ik heb inderdaad veel boosheidOp punt G Heb ik nog tijd ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 29 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Rosie Zeker heb ik hier wat aan , een internet behandeling heb ik gisteren proberen aan 't vragenOp Punt B ligt nu heel gevoelig, zal ik later wat uitgebreider op antwoorden , misschien in een ander topicOp Punt C bij een psychiater ben ik nog nooit geweest Op Punt D ik besef dat ik hier stomme vragen stel, blijkbaar zoek ik bevestiging op dingen die ik reeds weet Op Punt F Nee mijn ouders hebben daar niet mee te maken, daarmee antwoord ik ook wat op punt Asorry voor mijn korte reactie ik heb nooit leren typen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Jos, uit de ervaringen van anderen hier op het forum heb ik begrepen dat je zo'n beetje dagelijks moet proberen je aan te melden voor de Internetbehandeling. Er kan zo ineens plaats zijn en ik denk dat je er veel baat bij kunt hebben deze behandeling te volgen. Vooral op het gebied van naar jezelf kijken en leren begrijpen is de behandeling denk ik een heel handig instrument. Je praat dan misschien niet zo makkelijk maar schriftelijk heb je misschien de tijd en mogelijkheid om wel dichter bij jezelf te komen. Ik hoop dat je dat durft en wilt doen want er zit een heleboel opgekropt bij jou, heb ik het gevoel... En het is zo bevrijdend om daar eens met iemand, ook al is het virtueel, over te kunnen 'praten'. Blijf proberen en veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 29 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Kohtje heb ik dus gedaan, maar het lukte niet , dank U Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Blijven proberen hoor. En je hoeft echt geen U tegen me te zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 30 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2007 Hoi Jos,Helemaal eens met Koh, gewoon blijven proberen. Ik deed dat ook iedere dag en op een dag was er ineens een plekje vrij! Ik heb nu de behandeling alweer een paar maanden geleden afgesloten, maar ik heb nog iedere dag baat bij de handreikingen die ik toen gekregen heb.Het fijne ervan is dat je de oefeningen kunt doen wanneer het jou uitkomt, en dat het anoniem en gratis is. Het is een goede manier om een bewustwordingsproces ten opzichte van je drinkgedrag in gang te zetten. Zo heb je meteen het gevoel dat je er iets aan doet, en dat is een goed gevoel, geloof me maar. Je voelt je kortom minder machteloos (dat had ik tenminste).Blijven proberen dus!Succes,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 30 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2007 Het is gelukt om mij in te schrijven voor de behandeling en zo , maar nu is het scherm weg . krijg ik antwoord via een mail of zo ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 30 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2007 Sorry ik zie het al . hoe het moet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 30 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2007 Zo, da's lekker snel, Jos. Gefeliciteerd en veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 30 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2007 @ Rosie dank je voor je raad, vrijdag ga ik weer naar mijn psychologe ik bespreek daar dan wel wat met haar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 31 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2007 Haar haar is nu ros dat zag ik maandag reeds. Ik dacht toen "Dit doet ze om mij te plagen" . Vandaag kon ik haar ontwijken maar ik koos om het niet te doen. Een paar woorden wisselde ik met haar, ik vond het echt pijnlijk hoe ze mij negeerde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 31 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2007 Jos, ik kijk normaal alleen op het dagdraadje! Waarom jezelf zo pijnigen?? Ze weet dat je haar graag ziet en blijkbaar vindt ze het beter om jou te negeren!! Laat het voor wat het is en stop met die zelfpijniging!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucas Geplaatst 4 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2007 jos geef jezelf niet al teveel op je donder want dat lost al helemmal niks op geef jezelf gewoon weer een nieuwe kans ik geef je alvast een :)gegroet maria Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucas Geplaatst 5 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2007 gefeliciteerd jos.groetmaria Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden