Spring naar bijdragen

Triggers


Saveq

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

Wat ik aan mezelf merk is dat de grootste triggers zijn het contact met familie. Mijn ouders en ik hebben een gespannen band met veel afstand, slechte conmunicatie en onuitgesproken verwachtingen.

Vandaag was ik er over de vloer en hup de fout in.ja ik heb gedronken en een fles wijn gekocht voor thuis.

Ik vind het moeilijk, weet niet goed hoe ik mjj moet beschermen in het contact met familie dat niet alles maar full blown binnenkomt. Mijn moeder was alleen maar over zichzelf aan het praten en mijn vader was mijn moeder zat en zat in een hoek met de laptop en zijn oordoppen in. Mijn ouders drinken zelf zeer veel. Het grootste probleem bij mezelf is dat ik merk dat ik ben afgesloten, ik voel me zo slecht bij hun en bij anderen dat ik minder behoefte voel om te socializen. Ik merk dat ik al bijna geen behoefte meer heb aan contact.

Ik vind het kut om mezelf staande te houden.zeker in tijden van corona merk ik dat ik me afsluit en terugtrek. 

Hoe nu verder?

Liefs

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt jezelf een paar essentiële vragen stellen op dit gebied en dan tot conclusies komen en een houding vinden die je de ruimte geeft jezelf te zijn zonder anderen daarbij onnodig te hinderen. Zulke vragen zijn bijvoorbeeld:
- heb ik mijn ouders nodig?
- wil ik hun gedrag veranderen?
- weet ik wie ik zelf ben en komt dat overeen met wie ik zijn wil?

Als je hun gedrag niet wilt veranderen of je komt tot de conclusie dat je het misschien wel wilt maar dat het toch niet zal lukken, dan heeft het weinig zin je eraan te ergeren omdat niemand daar gelukkiger van wordt. Jij niet, en zij ook niet. Heb daar dan vrede mee.

Als je weet wie je bent en wat je wilt dan wordt verdoving met alcohol onnodig en verdwijnt de behoefte eraan, ook onder omstandigheden zoals die welke je daarnet beschreef. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lees je eigen berichten eens terug als je wilt
het valt me op dat er steeds andere redenen (lees excuses) zijn
waarom je toch weer drinkt.
en je erg weinig hier komt
misschien helpt het je beter als je vaker hier deelt?
Je ouders verander je echt niet
hoe jij met hen, en de andere omstandigheden om kunt gaan daar
heb je wel degelijk invloed op.
Het leven is oefenen tot je iets kunt. of als dat niet lukt, een ander doel stellen.
Hier kun je oefenen in het je niet terugtrekken of afsluiten
anoniem, veilig oefenen voor de grote wereld buiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...