Spring naar bijdragen

Afkicken van oxazepam


Mamaatje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

5 jaar geleden ben ik in een burn out gestort. Vanaf dat moment ben ik oxazepam gaan gebruiken. Om de 4 uur had ik er eentje nodig van 10 mg. Totaal 50 mg op een dag. 
Na de 4 uur begon ik te trillen/schokken/duizelig/hyperventilatie, de klachten die ik door de burn out had. 
Al verschillende keren geprobeerd om helemaal te stoppen, maar heb nu bijna elke dag één oxazepam van 10 mg nodig. Ik heb ook weken gehad dat ik zonder oxazepam kon. Maar met stress, had ik het weer nodig. Als ik dat niet doe, word ik duizelig/wazig zien/trillen/geen prikkels kunnen verdragen/hyperventilatie/depri/angst/tintelingen.
Graag wil ik er echt mee stoppen. Ik heb net met de huisarts overlegd. Hij raad aan om een halve te nemen. Als dat goed gaat, volgende week vrijdag een kwart. Als het nog niet goed gaat, nog een halve door blijven doen. 
Het lijkt mij best snel om zo af te bouwen. Het lijkt mij dat mijn lichaam langer nodig heeft om af te bouwen. 
Ik wil proberen in deze periode mijn focus echt op mijzelf te leggen, goed voor mijzelf te zorgen, elke dag wandelen, vaste tijd naar bed en eruit enz. Maar vind het ook best spannend!
Maar wil zo graag mijzelf terug, ik ben mijzelf zo vaak kwijt, mis mijn vrolijke impulsieve ik, ik kan zelden echt genieten, ben bang voor zoveel dingen. 
Heb in deze 5 jaar wel heel veel van mijzelf geleerd, echt stappen gezet om meer zelfvertrouwen te krijgen enz. Had de burn out dus ook echt niet willen missen. 
Maar heb het idee dat ik erin blijven hangen, juist door de oxazepam. Dat mijn lichaam er zo aan gewend is, dat ik zo eigenlijk de klachten/ontwenningsverschijnselen in stand houd.
Ik hoop hier wat herkenning te lezen, want voel mij best wel alleen staan hierin. 
Mensen om mij heen weten dat ik een burn out heb gehad, maar weinig beseffen hoe ik mij nu werkelijk elke dag voel. 
Mijn gezin gelukkig wel :heart:

Groetjes van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mamaatje,

Ik herken heel veel in jouw verhaal. Het is vreselijk om Oxazepam af te bouwen. Die ontwenningsverschijnselen zijn best heftig.

Ik vind het knap van jou dat je een met een halve gaat afbouwen. Heb ik geprobeerd maar mij lukt het niet.

Ik ben ook Oxazepam aan het afbouwen maar bij mij gaat het moeizamer. Ik heb 2 jaar Oxazepam gebruikt gekregen voor burnout ook. Ik had eerst ook 4x 10 en daarna afgebouwd. Ik ben mu 10 mg aan het afbouwen met taperingstrips van de Regenboogapotheek. 

Helaas verdraag ik deze middelen heel slecht en het afbouwen gaat bij mij dan ook heel moeizaam.

Ik bouw met de strips in 4 weken 5 mg af en dan van 5 mg naar 0mg ook in 4 weken.

Ze zeggen dat het daarna nog niet afgelopen is, ik hoop het niet.

Ik hoop dat het mij ook gaat lukken. Ik heb veel ontwenningsverschijnselen die best heftig zijn. Trillen, beven, angst, branderig gevoel in mijn lichaam. Een gevoel alsof ik met spelden op mijn rug wordt geprikt. En veel onrust in mijn lichaam. Ik vind het een hel om mee te maken.

En hierna moet ik ook nog meer pillen afbouwen.

Ik ben de afgelopen 2 jaar volgestopt met kalmerende pillen. Ik kende deze pillen niet anders had ik ze nooit genomen.

Artsen geven heel makkelijk deze pillen,  veel te makkelijk.

Ik hoop ook dat het mij lukt ook ik wil een keer helder in mijn hoofd worden en niet s teeds half verdoofd rondlopen van deze pillen.

Veel sterkte en succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie!

Toch fijn om herkenning te lezen. 

Ik weet niet of het gaat lukken hoor, met een halve gelijk afbouwen. Lijkt mij best snel. Dan zou ik er over een paar weken al vanaf zijn. Kan ik niet echt geloven. 

Ben een beetje aan het zoeken hoe ik het langzamer kan afbouwen. 

 

Ik ben dat ook tegengekomen idd, van die strips. Maar dat schijnt heel prijzig te zijn, toch?

Jij ook veel sterkte en succes, zet em op! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mamaatje,

Klopt de taperingstrips moet je zelf betalen, ik weet nog niet hoeveel ze gaan kosten ik heb nog geen rekening gekregen.

Maar ik doe het wel want op de andere afbouwen is mij niet gelukt.

Met de strips is ook niet makkelijk hoor, de afkickverschijnselen zijn vreselijk, maar die heb jij ook.

Wat een rotpil om vanaf te komen.

Jij ook succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo mamaatje 

Hoe gaat het nu met je? Ik heb 4jaar 10mg oxazepam geslikt en nu 4 weken niets.heb me niet goed ingelezen eigenlijk en heb die 10 mg in 10 dagen afgebouwd. Mega snel dus! Nu na 4 weken nog steeds klachten zoals constante verveuse gevoelens in m'n lijf vooral maag. Hoofdpijn, Diaree en koude rillingen. Ademhalings problemen en piekeren. Tegen de avond word t het ergste. Ik hoop dat het snel beter word ik wil absoluut nooit meer oxazepam innemen ik wou dat iemand me had gewaarschuwd voor deze pillen. De dokter heeft ze gegeven ivm stress klachten maar heeft nooit moeilijk gedaan en kreeg altijd makkelijk een herhaal recept. Als ik toen wist wat ik nu weet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, het gaat tot nu toe (nog) goed met mij. Ik bouw elke dag ongeveer 0.7 mg af. Ik heb een weegschaaltje die 0.001 kan afwegen. 
Elke dag doe ik er 0.001 af. Dan zou ik over 60 dagen helemaal afgebouwd moeten zijn. 
Er is ook een fb-groep, kan je ook veel over lezen.
Sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...