Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Bijwerking Mirtazapine


InekeW
 Share

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Mirtazapine 15 mg sinds half februari. Ik heb sinds 4 maanden Tinnitus wat een hoog frequente piep en lage zoem toon in mijn hoofd geeft. Ik was daardoor erg van slag, angstig, depressief, wist niet hoe ik hiermee moest leven. Ik slaap al jaren erg slecht en veel spanning. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van de tinnitus want als ikme niet druk maak, merk ik nu dat het minder wordt.

Daarnaast 1-2 10mg. oxazepam per dag en Zoplicon 7,5 maar dat ben ik aan het afbouwen. Regelmatig maar een halve of ik combineer een halve met de tweede oxapam van die dag en dan slaap ik aardig.

nu heb ik sinds een week tintelingen in mijn benen waar ik bang voor ben ivm neuropatie in de familie. Ik las dat dit een bijwerking kan zijn van Mirtazapine: soms (1 op 100 gebruikers). 
 

Herkent iemand dit of heeft iemand advies?
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-3-2021 om 14:28 zei InekeW:

Ik gebruik Mirtazapine 15 mg sinds half februari. Ik heb sinds 4 maanden Tinnitus wat een hoog frequente piep en lage zoem toon in mijn hoofd geeft. Ik was daardoor erg van slag, angstig, depressief, wist niet hoe ik hiermee moest leven. Ik slaap al jaren erg slecht en veel spanning. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van de tinnitus want als ikme niet druk maak, merk ik nu dat het minder wordt.

Daarnaast 1-2 10mg. oxazepam per dag en Zoplicon 7,5 maar dat ben ik aan het afbouwen. Regelmatig maar een halve of ik combineer een halve met de tweede oxapam van die dag en dan slaap ik aardig.

nu heb ik sinds een week tintelingen in mijn benen waar ik bang voor ben ivm neuropatie in de familie. Ik las dat dit een bijwerking kan zijn van Mirtazapine: soms (1 op 100 gebruikers). 
 

Herkent iemand dit of heeft iemand advies?
 

 

Voor de mirta adviseer ik je om op facebook te kijken.  Daar zijn groepen over anti depressiva. De tinnitus wordt erger bij overprikkeling. Dus door stress. Het kan ook door het afbouwen komen. De tintelingen in je benen herken ik ook.  Ook een afbouwklacht. Niks ernstigs. Maar als je het niet vertrouwd gewoon ff naar de huisarts. Oxa kan je niet blijven gebruiken. Ook dat zou rustig moeten worden afgebouwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je antwoord. De tintelingen zijn denk ik een gevolg van hyperventilatie. Gisteren slechte dag, vandaag beter en weinig tintelingen. Heb afgesproken met de huisarts eerst de zoplicon af te bouwen en daarna oxazepam. Probeer wel zo min mogelijk te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei InekeW:

Dank je wel voor je antwoord. De tintelingen zijn denk ik een gevolg van hyperventilatie. Gisteren slechte dag, vandaag beter en weinig tintelingen. Heb afgesproken met de huisarts eerst de zoplicon af te bouwen en daarna oxazepam. Probeer wel zo min mogelijk te nemen.

Daar kan t ook van komen inderdaad. Hoe lang gebruik je de oxazepam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slaap mijn hele leven al slecht en heb altijd “pammetjes” gebruikt maar altijd in controle. Dus na 10 dagen elke dag stoppen. Altijd goed gegaan. In september gezichtsverlamming gehad en vanaf toen elke dag 1. Nu vanaf half januari regelmatig 2 op een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei InekeW:

Ik slaap mijn hele leven al slecht en heb altijd “pammetjes” gebruikt maar altijd in controle. Dus na 10 dagen elke dag stoppen. Altijd goed gegaan. In september gezichtsverlamming gehad en vanaf toen elke dag 1. Nu vanaf half januari regelmatig 2 op een dag.

Ik zou eerst de oxazepam langzaam gaan afbouwen. Ik denk dat je klachten tolerantie kan zijn van de oxaxepam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei InekeW:

Ik slaap mijn hele leven al slecht en heb altijd “pammetjes” gebruikt maar altijd in controle. Dus na 10 dagen elke dag stoppen. Altijd goed gegaan..... 

Mag ik je vragen hoe je dat deed?

Hoeveel dagen gebruikte je niet na 10 dagen wel gebruikt te hebben?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Mijn naam is benny en ik heb ook sinds maart 2021 te horen gekregen dat ik tinnitus en hyperacusis heb. En sindsdien weet ik mijn eigen geen raad meer hoe daar mee om te gaan.ik heb alle wegen al bewandeld van de huisarts neuroloog kaakspecialist en de kno arts. En niemand kan mij hier mee helpen behalve een hoop medicijnen te geven waar ik niet. Beter. Van wordt ik ben begonnen met mirtazapine met lorazepam van de neuroloog kreeg ik amitriptyline die ik na drie dagen al stopte omdat ik er gek van werd.en nu wil de huisarts mij aan de pregabaline zetten.iets waar ik ook niet zo veel goeds heb gelezen.ik zi nu op 7.5mg  mirtazapine en 2.5mg lorazepam maar dat werkt niet zo best ben veel wakker in de nacht en dan suist mijn hele hoofd als een malle de kno arts kon niets aparts vinden de kaakspecialist vond dat mijn kaaspieren te strak stonden en heeft mij ingespoten met botox injecties die ook geen verbetering hebben gegeven behalve nog meer hoofdpijn .ik begin zo zachtjea aan moedeloos en ergdepressief te worden van al die stress pijn en die druk op mijn hoofd.wie olie kan  mij raad geven.

Groet benny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei benny:

Mijn naam is benny en ik heb ook sinds maart 2021 te horen gekregen dat ik tinnitus en hyperacusis heb. En sindsdien weet ik mijn eigen geen raad meer hoe daar mee om te gaan.ik heb alle wegen al bewandeld van de huisarts neuroloog kaakspecialist en de kno arts. En niemand kan mij hier mee helpen behalve een hoop medicijnen te geven waar ik niet. Beter. Van wordt ik ben begonnen met mirtazapine met lorazepam van de neuroloog kreeg ik amitriptyline die ik na drie dagen al stopte omdat ik er gek van werd.en nu wil de huisarts mij aan de pregabaline zetten.iets waar ik ook niet zo veel goeds heb gelezen.ik zi nu op 7.5mg  mirtazapine en 2.5mg lorazepam maar dat werkt niet zo best ben veel wakker in de nacht en dan suist mijn hele hoofd als een malle de kno arts kon niets aparts vinden de kaakspecialist vond dat mijn kaaspieren te strak stonden en heeft mij ingespoten met botox injecties die ook geen verbetering hebben gegeven behalve nog meer hoofdpijn .ik begin zo zachtjea aan moedeloos en ergdepressief te worden van al die stress pijn en die druk op mijn hoofd.wie olie kan  mij raad geven.

Groet benny

Hoelang gebruik je de lorazepam? En hoeveel daags?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben twee maanden geleden begonnen met een halve lorazepam van 2.5mg en neem nu niet zoveel als de huisarts mij voorschrijft  namelijk een van 2.5 en een van 1.25 plus die mirtazapine ernog bij. Groet benny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...