Spring naar bijdragen

Help, zo snel mogelijk online training


Indre

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Even voorstellen (daar is een apart draadje voor geloof ik, ik zal daar ook even zwaaien!): mijn naam is Indre, 41 jaar, en mijn alcoholgebruik is sinds 7 jaar behoorlijk problematisch. Ik heb een co-ouderschap over mijn 3 kinderen. Inmiddels is mijn drankgebruik zo veel, dat ik minstens eens per week (maar steeds vaker) een zware kater heb, ik drink elke dag en vaak al vanaf vroeg in de middag. Ik kan het goed verbergen. Ik functioneer in mijn werk en de zorg voor mijn kinderen. Maar op minimaal niveau. 's Avonds ben ik te moe om huiswerk te overhoren of de was te doen, en het gebeurt geregeld dat ik emotioneel door de alcohol allerlei app-conversaties voer waarin ik volledig doorsla. Het heeft me geen vriendschappen gekost, het geeft wel problemen in mijn relatie. Mensen denken dat ik gewoon erg emotioneel ben, maar de oorzaak is de drank. Ik heb wekelijks black-outs, slaap nauwelijks en heb hartkloppingen. Soms doordat ik wakker schrik en denk: o, wat heb ik nu weer allemaal gezegd of afgesproken? Als ik eerlijk zeg hoeveel ik drink? Minstens 35 glazen per week. Ik moet NU stoppen, en dat lukt me niet in mijn eentje.

Ik was blij toen ik ADB tegenkwam. Maar: hier vinden momenteel geen trainingen plaats. Had ik eindelijk de stap gezet, is dit een immense teleurstelling (meteen trek in een glas wijn). Ik heb gekeken bij Alcohol onder controle (Brijder) maar dat spreekt me om de een of andere reden niet aan. De site van Jellink vind ik erg ontoegankelijk. Petra Moes heeft pas weer trainingen vanaf 2 maart, en elke week 3 uur online meeting met de kinderen of een partner in huis, kan niet. Ik wil dit niet met ze delen.

Mijn vraag: wie heeft tips voor goede online trainingen, waarbij je wél contact hebt met een hulpverlener en er liefst ook een forum is zoals hier, zodat ik kan praten met lotgenoten? Mijn partner (niet samenwonend) steunt me in mijn wens minder te drinken, maar weet niet hoe ernstig het probleem is. Ik schaam me dood, dus wil ik het met externe hulp doen.

Mijn huisarts mag dit weten, ik kan hem dus gewoon om een verwijzing vragen. Het is wel zo fijn als de zorg vergoed wordt.

Ik hoop zó dat iemand goede tips heeft. Ik ben bang dat als ik nu niet doorpak en een training start nu het vandaag zó sterk voelt dat ik wil stoppen, ik het er morgen weer bij laat zitten.

Groetjes, Indre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb juist erg veel aan een van de Jellinek trainingen gehad>
dat was via zoomen en het was niet de training die ik ooit hier deed.
Maar geen wachtlijst, fijne therapeuten, 2 stuks op een klein groepje,
en ik stond versteld hoe diep het ging bij de deelnemers, inclusief mezelf.
Als je verder niets vindt, zou ik zeggen, geef het nog een kans. Niets doen
is bevestigen dat iets van buitenaf moet komen. Zelluf maar niet alleen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb ooit bij Jellinek 3 maanden begeleiding gehad. Ik heb er wel veel van opgestoken maar het had waarschijnlijk meer effect gehad als ik in het begin duidelijker keuzen had gemaakt. Zo moest ik kiezen of ik een begeleiding wilde voor geheel stoppen of om te leren matig te drinken. Op die vraag was ik niet goed voorbereid. Ook overviel het me dat mijn verzekering maar 3 maanden vergoedde terwijl ik aanvankelijk eigenlijk een langer traject voor ogen had. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...