Spring naar bijdragen

ook ik moet stoppen

omaPi

Aanbevolen berichten

Ik drink al jaren teveel. Ik drink ook soms niets. Dat kan ik best een tijd volhouden, maar opeens lukt het niet meer. Dan is het hek van de dam. 's Morgens begin ik al. Soms snap ik het niet meer, hoe kan ik de ene dag makkelijk de alcohol laten staan en de andere is er een duiveltje, dat me influistert, heb er maling aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom omaPi

hoe komplex kunnen

we zijn soms he.

Ook ik kon dagen/weken

niet drinken, maar het bleef

onbewust, en soms bewust

knagen. Ik wist altijd precies

hoe lang ik niet had gedronken

en was ook die dagen niet echt vrij.

Nu de knop echt om is, ben ik nauwelijks

met drank bezig. er is zoveel meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Jane4 voor je reactie. Ik wil ook graag stoppen. Ik weet een oplossing, gewoon nooit meer drinken. Maar zo gauw ik 1 wijntje drink, is het mis. Ik wil niet naar de huisarts. Hij weet, dat ik een periode veel dronk, maar nu weet ik het te camoufleren en heeft hij niets in de gaten. Maar voor mezelf wil ik stoppen,liefst anoniem. Ik hoop, dat hier te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Omaatje,

Welkom op ons forum. Ik hoop dat je er veel aan hebt.

Velen van ons hier zitten met het probleem dat ze weken, ooit maanden niet drinken maar als ze die rem eraf gooien, dan slaat men door. Verslavingen hebben vele vormen. Allen funest voor de mens.

We zijn allemaal gevoelsmensen en dat is soms lastig. Maar met een nuchter kop veel beter te hanteren.

W.b. de h.arts. Je zou versteld staan als je wist hoeveel deze mensen weten, zeker van mensen die verslaafd zijn. Het valt onder een ziekte. Toch is hij heel goed te hanteren, we moeten alleen stoppen met drinken.

Als je hier op het forum wat langer mee loopt, zie je dat er mensen zijn die het al lang droog gehouden hebben. Dat moet jou ook lukken als je maar, als je valt, weer opstaat en door gaat.

Heel veel suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Omapi,

Van de ene oma tot de andere, welkom hier!

Je zult verbaasd staan over de vele mensen die kampen met een alcoholprobleem. Er is hier een gezegde: "Eén is teveel, tien is te weinig." Zo te lezen val jij ook onder deze categorie.

Je kunt hier rustig je hart luchten, want er zijn hier alleen maar ervaringsdeskundigen, die weten hoe moeilijk is om een verslaving te boven te komen. We hebben hier een virtuele huiskamer onder ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn vaak mensen aanwezig om over van alles en nog wat te kletsen. Op het moment dat er iemand aan komt kloppen voor steun of advies schakelen we zo snel mogelijk over. Mocht je per ongeluk een keertje niet gehoord worden, ROEP dan nog een keer!

Ik heb zelf veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Je hebt daar een handtekening van de huisarts voor nodig, maar dat regelt Tactive voor je.

Ik heb daar met name geleerd waar mijn valkuilen zijn en wat te doen in moeilijke situaties. Je houdt ook een alcoholschrift bij, waarin je schrijft hoeveel en wat je drinkt, wanneer en met wie. Ook dat helpt om patronen te ontdekken.

Ik hoop dat je vol zult houden. Een slechte gewoonte is niet 1,2,3, afgeleerd. Mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op, kijk hoe het gekomen is, veeg je knietjes af en ga er weer voor met nieuwe moed! Je hebt de strijd pas verloren als je blijft liggen!

Succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...