joann Geplaatst 9 september 2006 Rapport Share Geplaatst 9 september 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 september 2006 Rapport Share Geplaatst 9 september 2006 Hallo Joann,Welkom op het forum. Geweldig dat je deze week (bijna) niet gedronken hebt. Ik kan me er alles bij voorstellen hoe moeilijk dat was, want die eerste week is voor mij ook nog maar vier weken geleden. En hoe je was, en wat je allemaal deed als je gedronken had, laten we het daar maar niet over hebben. Daar weten we hier alles van.Ook voor je man en kinderen is het heel fijn dat je besloten hebt te stoppen. Ik denk dat je aan hun ook veel steun kunt hebben, alleen al door ze te zien opbloeien bij de nieuwe vrouw en moeder die je gaat worden.Natuurlijk zullen we je steunen. Gewoon meeschrijven op het dagdraadje (bij Ditjes en Datjes), en het laten weten als je het moeilijk hebt. Er zijn altijd wel mensen die met je meedenken, meevoelen en tips hebben om de gremlins te lijf te gaan.Ga ervoor!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 september 2006 Rapport Share Geplaatst 9 september 2006 Dag Joann.Welkom alhier. Heel mooi dat je voor je tweede week alcoholvrij gaat. Je gaf zelf al aan dat het voor je gezin ook een hele verbetering is. Hou dat nou maar goed voor ogen, die verbetering voor jezelf, zowel lichamelijk als geestelijk, en dus ook die verbetering voor je gezin. Je kunt er gewoon weer zijn voor iedereen als je niet gedronken hebt. De zin: nooit meer mogen drinken schrikt je af. Ja, die zin moet je eigenlijk vergeten. Geniet gewoon van het niet drinken in het heden, het nu. Als dat je zo goed bevalt en dat elke dag een dagje weet te verlengen, en als je dan logischerwijs doordenkt op deze manier dan kun je aan het eind van je leven (daar bedoel ik niks dramatisch mee, hoor) zeggen: "ik heb nooit meer gedronken" in plaats van: "ik heb nooit meer mogen drinken". Dat eerste klinkt wat relaxeter, vind je niet. Beetje raar voorbeeld misschien, maar ik weet het nu even niet anders te vertellen. Vriendelijke groetjes, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 9 september 2006 Rapport Share Geplaatst 9 september 2006 Joan welkom,Gefeliciteerd dat je de stap hebt durven wagen. Erkenning dat je een probleem hebt is de 1e stap naar herstel. Het is ook de moelijkste stap. Niets moeilijker dan durven toegeven dat je een probleem hebt en dan ook nog iets er aan doen. TOP.Zoals je al schreef heb je ons al een tijd gevolgd en heb je naar aanleiding daarvan je zelf ook opgegeven voor de internetbehandeling? Velen van ons, waaronder ikzelf, hebben hier baat bij.Wens je succes met je 2e week droogstaan en een uitglijder hoort erbij, zie het maar als een leermoment.Gr. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 9 september 2006 Rapport Share Geplaatst 9 september 2006 Moedig en heel goed dat je deze beslissing genomen hebt.Achteraf zal je opgelucht kunnen ademhalen dat je het patroon hebt doorbroken.Als je een tijd niet drinkt zie je pas hoe ingrijpend drinken in je leven is.Durf je dat ook echt te zien.Je kinderen en je partner hebben veel meer aan een nuchtere, toegankelijke moeder dan aan een moeder die stiekem de hele dag denkt aan hoe laat welke alcoholische consumptie weg te werken, dat kost een hoop energie, weet je.Eerst is het : niet drinken per uur.Daarna per dag en die periode kan lang duren dat je het per dag moet doen.Daarna komt er ruimte om tijd te overzien, maak je daar nu niet druk over. Elke uur, elk glas telt nu voorlopig.sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 10 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 25 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 september 2007 In een opstandige bui heb ik op 11 februari al mijn berichten gewist van het forum...ook mijn voorstelbericht.Toch ben ik hier nog steeds...en is het voor nieuwe mensen niet zo handig om alleen een puntje te vinden!Dus maar even opnieuw...Ik ben Joann, 37 jaar, getrouwd en mama van 5 kleine kids.Toen ik in september 2006 hier kwam dronk ik veel te veel, met heel veel vallen en opstaan...ben ik uiteindelijk op 27 juni 2007 gestopt met drinken!En dat bevalt me prima zo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 25 september 2007 Rapport Share Geplaatst 25 september 2007 Fijn dat je je hervoorstelt, snapte er al niks van. Gaat prima met je zo te lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 25 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 september 2007 Hoi Erik, ja hoor wat niet drinken betreft gaat het prima met me!En ik kan me voorstellen dat je er niks van snapte....daarom heb ik mezelf dan ook "opnieuw" voorgesteld!Wel zo handig voor nieuwe mensen, en ook eerlijker he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 september 2007 Rapport Share Geplaatst 25 september 2007 Joann,Jonge dame, herwelkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 september 2007 Rapport Share Geplaatst 26 september 2007 Joann, geweldig goed van je joh! Je hebt vijf kleine kinderen, dus alleen de kinderen al zullen stimulans genoeg zijn om te minderen, maar voorlopig in ieder geval even o,o, heel verstandig.Welkom!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden