Spring naar bijdragen

Ik baal


GewoonErik

Aanbevolen berichten

Ik ben niet het meest trouwe lid op dit forum...De afgelopen maanden afwezig geweest. Ik blijf worstelen. Hoewel ik het overmatige drinken redelijk heb uitgeband..heb ik nog steeds het idee dat alcohol mij belemmert in wie ik wil zijn...Ik wil graag stoppen maar heb vaak een excuus om toch wat te nemen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Gewoon Erik, dan wordt het toch

echt tijd je knipperlichtrelatie met drank

stop te zetten. Laat je niet meer belemmeren in

wie je wilt zijn! En je wordt vast blijer met jezelf ook.

Weet je dat stoppen veel minder moeilijk is dan het lijkt?

Moet je wel je knipperlichtrelatie met het forum op AAN zetten:D

welkom terug trouwens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi GewoonErik,

Heb je nog eens gelezen op je vorige draadje? Het is een terugkerend probleem, toch?

Je weet dat ik een hele tijd minderaar ben geweest. Toch zakte ik na een tijdje weer af.

Mijn ritme was 4 dagen (ma t/m do) niet drinken en de andere 3 beperkt, max. 2 voor het eten en 2 's avonds.

Mijn trigger is chronische pijn en ik merkte het verschil tussen de dagen van wel en niet drinken. Als ik veel pijn had op een "drinkdag" kostte het me veel moeite om het bij de afgesproken hoeveelheid te houden. Op de dagen dat ik niet dronk, luisterde ik veel meer naar mijn lichaam en ging naar bed als dat nodig was.

Die inspanning om het binnen de perken te houden, werd zwaarder. Toen ik weer een keer uit de bocht gevlogen was, heb ik beloofd helemaal te stoppen als het nog een keer zou gebeuren. Dat heb ik dus gedaan. Nu zakt de trek in drank langzamerhand naar de achtergrond, iets wat je met minderen nooit bereikt.

Ik heb er veel voor teruggekregen. Niet een vermindering van pijn, want dat is onmogelijk. Wel heb ik mijn relatie kunnen redden en ik heb ook mijn zelfrespect terug. Dat liegen en stiekem drinken: ik baalde zo van mezelf!

Ik hoop dat jij ook naar dat moment toegroeit, waarop je kunt erkennen dat matig drinken er niet inzit voor je. Dat geeft een hoop rust.

Succes!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

Ik weet waar je het over hebt. Goede adviezen ook genoeg. Maar je moet het zelf doen. IK moet het zelf doen.

Ik heb 4 1/2 jaar niet gedronken. Stoppen was veel gemakkelijker dan wat ik de laatste tijd deed.

Het ergste is dat je zo genoeg van jezelf krijgt. Geen zelfrespect meer. Dat maakt dat je ook heel anders met anderen omgaat. Meestal niet op een positieve manier. Ik zakte in ieder geval helemaal af.

Ook zelfmedelijden is een heel gevaarlijke. Wat zielig dat ik niet meer mag drinken. Wat zielig dat die ander niet doet wat ik zeg. Wat zielig... Dat gaat niet eens zo heel bewust. Maar ik zit en zat voortdurend in de slachtofferrol. Dat maakte me agressief, bozig en wrokkig.

Ik weet niet of dit allemaal al bij jou aan de hand is. Maar feit is wel dat je met drank heel anders in het leven staat dan zonder.

Ik gun je dat het je lukt werkelijk te stoppen. Maar dan moet je eerst duidelijk hebben of je het werkelijk wilt. Door wat hier iemand mij eens schreef werd het me duidelijk dat ik geen echte keuze maakte. Leven zonder alcohol. Zolang ik die keuze niet hel duidelijk maak zal ik blijven drinken.

Dat betekent niet dat ik me voorgenomen heb NOOIT meer te drinken. Dat overzie ik helemaal niet. Maar VANDAAG drink ik niet.

Gaan we ervoor???

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben misschien niet de meest geschikte persoon om daar op te antwoorden...

Maar ik zou zeggen pak het aan per dag, per uur zelfs..

Bv, een uur (of dag) iets heeeeeelemaaaaaaaaaaaal anders doen dan wat je gewent was..

conditionering he..

op den duur blijkt dat dan meer en meer "vanzelf" te gaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Lieke,

Welkom hier. Je hebt geschreven op het draadje van GewoonErik. Het is duidelijker als je zelf een nieuw onderwerp/draadje maakt onder je eigen naam. Je krijgt dan de reacties die voor jou bedoeld zijn.

Je hebt inmiddels al een belangrijke stap gezet: je hebt gezien dat je een probleem hebt én je bent hier gekomen. We zijn hier met een zee van ervaringsdeskundigen. Afgezien van allerlei tips e.d. op de andere draadjes hebben we ook nog een virtuele huiskamer, onder ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn vaak mensen te vinden die gewoon over van alles kunnen babbelen, maar ook direct omschakelen als iemand komt om advies of steun. Mochten ze je per ongeluk niet horen, ROEP dan gewoon nog een keertje.

Ik heb zelf de internetbehandeling van Tactive gedaan. Je krijgt daar meer inzicht in waarom je drinkt en ook wat je op moeilijke momenten anders kan doen. Ik heb daar veel aan gehad.

Mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op, kijk waardoor het kwam, veeg je knietjes af en ga met hernieuwde moed weer door!

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen, want een slechte gewoonte leer je niet 1,2,3, af!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lieke
Daar gaan we dan!

Wie is er sterker...
Lost niets op...

Dus..vraagje aan jullie...

Hoe ga je goed aan de slag zonder dat het constant in je gedachte is??

quote>


Hoi Lieke. Ja, dat ken ik wel. Het enige is afleiding zoeken. Iets heel anders gaan doen. Iets dat je aandacht vraagt.

Ik merk bij mijzelf dat als ik zo'n trek heb en aan niets anders kan denken er ook zoiets is als zelfmedelijden en het willens en wetens er aan denken. Ik vind er een zeker genot in zal ik maar zeggen om mezelf te kwellen met die gedachten aan drank en zelfmedelijden te hebben. Maar ik weet natuurlijk niet of dat ook zo bij jou is. Wil je echt niet drinken zoek dan bezigheden die je volle aandacht vragen en besteed er niet teveel aandacht aan.
Sterkte.

:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me helemaal bij Hanneke aan.

Vanwege mijn chronische pijn heb ik dat afleiden op meer fronten nodig. Als ik heel erg in een dip zit zet ik een leuke of spannende film op, gewoon om mijn gedachten te verzetten.

Iemand hier gaat breien met een ingewikkeld patroon (misschien wat minder geschikt voor GewoonErik ;)). Flink poetsen in huis kan, maar ook een lekkere douche of bad, je tanden poetsen, buiten een eind lopen of in de tuin werken.

Laten jullie nog eens horen hoe het gaat?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...