Spring naar bijdragen

Zopiclon afbouwen

Aanbevolen berichten

4x 7.5 = 30 mg.

Alleen voor het slapen gaan.

Gebruik het al 7 jaar.  Ben van andere psychofarmaca inmiddels af maar wil hier ook mee stoppen. Geen idee hoe lang ik er over moet doen. Heb nu van 1 tablet een kwart afgebroken maar hoelang denken jullie voordat ik het volgende kwart kan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Bellie:

@bolletje...... hahaha

Ik denk dat bolletje probeert te zeggen dat we met deze info weinig kunnen.  Hoeveel mg van 4 zopiclon zit je totaal op een dag en hoe  lang gebruik je het? 

Bij tips en adviezen kom je misschien een soortgelijke vraag tegen. Je  kan zoeken op zopiclon. En anders goed overleggen met je huisarts

Kijk hier even op: en laat je niet afschrikken door horror verhalen.  Een ieder ervaart het anders.  En wat je ook slikt,  voor ieder verslavend medicijn geldt maar 1 ding: langzaam afbouwen,  stabiliseren (dus dat je je weer aardig goed voelt  bij die nieuwe dosering) en dan pas weer afbouwen. 

https://forum.verslavingdebaas.nl/search/?&q=Zopiclon&search_and_or=or

Nou Bel. het is eigenlijk vragen naar de bekende weg.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Inesofie,

ik gebruik al vele jaren de helft van een 7,5mg zopiclon tablet en heb veel moeite dit af te bouwen. Ik gebruik een klein vijltje om er stukjes van af te halen. Zopiclon is volgens de Ashton manual aanverwant aan de benzodiazepines omdat het ook aan dezelfde GABA receptoren ‘aangrijpt’. Ik heb alleen niet hele heftige ontwennings verschijnselen zoals ik hier zie bij benzo gebruikers. Ik heb voornamelijk hoogtevrees klachten. Op zich ook niet echt een pretje. Ik zou in voor jou haalbare stapjes afbouwen. Wachten tot je ontwenningsklachten  stabiliseren en dan verder gaan. Succes,

Jeroen

bewerkt door Lightspacer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...