Spring naar bijdragen

Mentale gevolgen na stoppen met alcohol


Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Sinds 2 maanden drink ik geen alcohol meer. Dat gaat me vrij gemakkelijk af na langdurig bijna dagelijks te hebben gedronken. Af en toe had in een drinkpauze van een paar weken. Ik kon erg genieten van een drankje aan het eind van de werkdag. Zoals vaak gebeurt bleef het meestal niet bij dat ene glas. Want het was zo'n gezellig moment. Nu drink in tijdens dat gezellige moment een kop thee. Dat gaat prima.

Ik heb nu na 2 maanden een burnoutachtig gevoel. Is dat normaal en herkenbaar?

Ik vrees dat ik toch mijn dagelijkse ontspanningsmoment mis. In had eerlijk gezegd meer positieve gevolgen verwacht van het niet meer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geduld DS
waarschijnlijk heb je jaren gedronken?
Ik heb nog 1 een heel rotjaar gehad
na het stoppen. wel waren er toen ook al
dingen die verbeterden, en ik heb dat jaar
goed kunnen gebruiken om te werken aan
de onderliggende probematiek.
Na dat jaar begon het grotere oogsten
en nog steeds.
Voor anderen gelden weer andere processen en tijden
van herstel, dus hoe lang jij dit zal gaan meemaken
dat weet nog niemand, hopelijk korter, maar zo lang
als het is, zo lang zal nodig zijn;
komt goed, mits je doorzet nu
dan hoef je dit deel niet/nooit meer over te doen

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi droogstoppel, je plaatst dit berichtje op "vraag het de hulpverlener" waardoor je misschien wat minder reacties op je vraag krijgt omdat er geen professionele hulpverlener voor dit forum werkt. 

Maar ik verleen graag hulp! En wij zijn allemaal ervaringsdeskundige dus kunnen je zeker wat vertellen over eigen ervaringen. Jouw gevoel is voor mij zeer herkenbaar. Ik kreeg het na 3 maanden, dat was voor mij het punt dat ik hier (na 4 jaar afwezigheid) weer begon te schrijven. Ik voelde me eenzaam in mijn stopproces. 

Alle gevoelens die ik eerst weg kon drinken kwamen keihard binnen. Ik heb opnieuw leren voelen en dat kost tijd. Ik ben nu inmiddels 1 jaar gestopt en het is de beste stap die ik kon nemen. Stoppen is verrekte moeilijk, maar zoals lady Jane zegt: het grote oogsten zal komen! 

Lees of schrijf lekker mee op dit forum, je zal er veel herkenning vinden. 

Liefs maartje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Een burn-out achtig gevoel heb ik ook nog steeds na DRIE jaar droog.. Ik heb zeker 40 jaar gedronken. Ook ik wacht nog op de grootste oogst ooit. Ik ben intussen wel In therapie en ga ook mindfullness doen. Misschien helpt dat.. Wie heeft hier ervaring mee?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...