Spring naar bijdragen

wie heeft Zopiclon afgebouwd?


Milli

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, sinds 14 maanden heb ik Zopiclon 7,5 mg. Het helpt nauwelijks nog om te slapen en ik wil ervan af.

In de eerste weken sliep ik ongeveer 3 uurtjes van de Zopiclon. Nu niet meer.

Ondanks de Zopiclon lig ik nu vaak wakker en slaap slecht. 

Wie heeft tips voor mij om te stoppen? Ik wil beginnen met een 1/4 eraf halen en dat een tijd volhouden, 2 weken en dan steeds 

weer een kwart eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zopiclon/zolpidem afgebouwd. Ik zat op 2 tabletten per nacht en ik ben ook met kwarten gaan afbouwen. En dan eerst stabiliseren voordat je een nieuwe stap maakt. Zo was het best goed te doen. Ik had tussen een halve en een kwart tablet nog een tussenstapje van 1/3 tablet gemaakt. De stap van 1/4 naar niets ging uiteindelijk makkelijker dan verwacht, maar je kunt dat nog vergemakkelijken door met een vijltje wat van het 1/4 tabletje af te halen. Dus nog een tussenstap. En dan terug naar bijv. 3x per week niets, dan 4-5x per week niets totdat je opeens een hele week niets nodig hebt gehad. In dat stadium zit ik nu.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Veertje 76 heel hartelijk bedankt voor jouw antwoord. Wat heb je dat goed gedaan. Ik ga jouw systeem overnemen. Ik wilde eerst maar 2 weken stabiliseren maar ga dat 

iets verlengen. Die tussenstap ga ik ook doen. Ik was zelf niet op het idee gekomen van jouw laatste stap om 3x p.w. niets etc.

Ik wens jou heel veel succes verder. Jij bent al zo ver, het gaat je zeker lukken!!

Jij ook succes!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...