jeffrey Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 Hoi allemaal, Ik ben Jeffrey en ben vandaag op deze site tercht gekomen. Na verleden week de zoveelste ruzie met mn vriendin is de discussie opgelaait dat ik weer eens teveel gedronken heb op een verjaardag. Ik was er zo ziek van dat ik de dag erna besloten heb voorlopig niet meer te drinken om mezelf te bewijzen dat ik geen alcoholist ben.Het zou toch niet waar zijn?! Vandaag er eindelijk eens ingedoken en ontdekt dat ik dus WEL een alcoholist ben.Heb vandaag dus ook pas geleerd als je stopt met drinken dat je nog steeds een alcoholist ben. Jaren lang mn kop in het zand gestoken en mezelf voor de gek gehouden. Ik schaam me er niet voor, het lucht op!Maar wat staat mn wereld nu even op zn kop! Ik hoop dat ik met o.a. jullie steun mezelf een nieuw leven kan geven met positiviteit i.pv. ontkennen waardoor ik mezelf en en een hoop mensen om me heen verdriet aandoe. Mijn relatie is nu helaas kapot en ben er stuk van. Ik hoop via deze weg in de toekomst beter met mezelf en anderen om me heen om te kunnen gaan en het ware geluk met mezelf te vinden en hopelijk dit ook te kunnen delen met iemand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 Hoi Jeffrey, Je kunt uiteindelijk zelf het best beoordelen welke problemen ontstaan door jouw drankgebruik. Maar in ieder geval goed van je dat je hier terecht bent gekomen. Dan is er toch een belangrijke stap gezet. Sterkte gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 Goeie avond Jeffrey, Van harte welkom op ons forum. Heel goed dat je eerlijk hebt gekeken naar jezelf joh. Dan ben je al een heel eind. Het kan zijn dat het niet ineens lukt om adb. te blijven maar probeer, als je gevallen bent, altijd weer op te staan. Ik wens je heel veel suc6. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 Welkom op ons forum Jeffrey. Mer eerlijk dingen erkennen voor jezelf heb je en belangrijke stap gezet en dit forum zal je er vast bij helpen, mits jij de stap steeds zet om hier te lezen en mee te schrijven, Ook als het goed gaat is het belangrijk in contact te blijven. Ik heb op deze ste de onlinetraining gedaan en dat heeft me geholpen mijn inzichten in daden om te zetten. Door een alcoholschriftje bij te houden, te omschrijven wat de omstandigheden zijn wanneer je trek krijgt, wanneer je problemen wilt verdoven en wat je kunt doen om juist dan in de actie te gaan met iets dat je wel voedt en goed doet. Er zijn hier veel hoofdstukken met allerlei tips, goed om te lezen in de uren dat je anders aan drinken zou besteden misschien. En op de ditjes en datjes dagdraad van vandaag is onze virtuele huiskamer. Veel succes en ga ervoor; het loont en het leven is zoveel meer dan drinken en daarmee bezig zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Complimenten Jeffrey, Je bewijst hiermee over een bescheiden ego te bezitten. Je kijkt eerlijk naar jezelf en geeft niet je omgeving de schuld. Je beseft ook dat je aan een nieuw leven zonder alcohol kunt beginnen. Voor velen is dit een zeer pijnlijk proces, want het betekent een rigoureuze aanpassing in je levensstijl, maar je zult ook zien dat de maatschappij (lees: cultuur) er nog niet klaar voor is. Kan net als Jane de online I-training aanbevelen en een verandering beginnen met kleine stapjes en het overzichtelijk houden voor vandaag en morgen. Verschil tussen de 'sociale' drinkers en de stoppers is: deze laatste groep heeft veel minder tot geen kopzorgen meer over het organiseren en plannen van het drinken. Welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Ook van mij welkom hier Jeffrey, Het forum helpt mij ook bij de les te blijven. Je kunt hier rustig spreken over je drankgebruik, want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Ik heb veel geleerd van de andere ervaringsdeskundigen, ook over "wat te doen bij trek". Kom éérst op het forum, voordat je de fles pakt en we proberen je te steunen om die drank te laten staan. Mijn relatie heb ik op het nippertje kunnen redden, maar het heeft een hele tijd geduurd, voordat het vertrouwen weer hersteld was. Geen wonder, na al die verbroken beloften en het stiekeme drinken. Ga ervoor, in de eerste plaats voor jezelf. Ongetwijfeld zal je dingen tegenkomen, die je voorheen weggedronken hebt. Als je het alleen niet redt, zoek dan verdere hulp. Ik heb ook de online cursus gedaan van Tactive, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Je begint aan een hele nieuwe toekomst. Zet hem op! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 8 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2013 Jeffrey, Ook van mij welkom hier. Ook ik vind het heel goed van je dat je niet de schuld bij een ander legt. Wij alcoholisten zijn daar vaak sterk in. Ik was dat in ieder geval wel. Ik ga ook naar de AA en heb de online behandeling gedaan. Je kunt van alles gaan doen. Maar hier komen is al heel belangrijk. Ik hoop dat je blijft komen en als je zin hebt schrijft. Maar misschien dat je in het begin vooral alleen maar meeleest. Doe wat je helpt. Een hartelijke groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden