Katz Geplaatst 1 juli 2008 Rapport Geplaatst 1 juli 2008 Hallo ik stel me meteen even voor mijn naam is pasoawaarom die naam denken julliemisschien nou dat is omdat het daar allemaalmee begonnen is ik ben nou 3maanden "droog" met veel hulp van het CAD en een AA groep waar ik veel steun aan heb!!iedere keer als ik die naam zie --> pasoakrijg ik weer een afkeer en realiseer ik me weer hoeveel ik al heb weggegooid in dit leven ik was toen nog wat jonger.maar ik heb al geleerd dat het een ziekte is en dat is sterker ben dan dat!ik hoop hier een beetje mijn weg te kunnen vinden en ervaringen te kunnen delenLiefs Pasoa
Blurry Geplaatst 1 juli 2008 Rapport Geplaatst 1 juli 2008 Nu al een afkeer? Heb tot nu toe alleen ervaring met het afkicken van het roken van geestverruimende middelen, maar afkeer heb ik nog steeds niet! Blijft trekken, blijft prikkelen als ik het ruik!Heb je tips waardoor het wel afkeer kan worden? De drank, mwa, dat is volgens mij hier niet echt een probleem. Maar de geestverruimende middelen jeukt toch echt wel
Katz Geplaatst 2 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 2 juli 2008 De drank valt idd nog wel mee ja2 weken detox op de Paaz en je bent dr vanaf.snap ook niet ontwenningsverschijnselen heb ik nooit echt meegemaakt.ik ben nou al 3 maanden "droog" maar een advocaatje s`avonds met slagroom gaat er wel in.en stroh-rum 80% is ook niet verkeerd.maar gelukkig is het niet meer zo als het was!misschien kun je hulp vragen bij het CAD?het is het centrum voor alcohol en drugs ik heb er veel baat bij gehad mar merkten toch wel dat ik echt voor lag op de rest ook met de AA opeens was ik iedere week voorzitter!was ook beter zo ik kan gewoon goed uitleggen hoe en wat!Succes!
Kohtje Geplaatst 2 juli 2008 Rapport Geplaatst 2 juli 2008 Mogge Pasoa.Welkom op dit forum.Van mij mag je beginnen met uitleggen, hoor. Ik snap niks van wat je schrijft. 3 Maanden droog en wel advocaatjes en stroh-rum. En voorzitter?? Waarvan dan? En bij AA is toch regel dat je de intentie moet hebben om geheel te stoppen met drinken? Hoe komt het dan dat je voor ligt op andere AA-bezoekers? Sorry dat ik het niet begrijp. Maar als je wilt, mag je het me uitleggen.Vriendelijke groet, Kohtje.PS. Wie of wat is Pasoa?
Katz Geplaatst 2 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 2 juli 2008 nou iedere week is er weer een andere voorzitter bij de AA in het CAD gebouw ofjah het zijgebouwtjemaar in onze groep wilt niemand voorzitter zijnja het is echt ongeregeld daar vandaar dat ik de taak op me heb genomenik denk dat ik misschien gewoon graag wil geloven dat ik er helemaal vanaf ben maar ik schaam me zo ervoor...en toch ondanks dat ik s`avond maar een beetje advocaat pak komt die zucht weer zo erg opzetten.maar is niet erg dat je het niet snapte ik typ wel eens vaker chaotish door elkaar snap mezelf vaak nietpasoa is een fruit/alcoholish drankje waarmee ik zeg maar aan de drank ben geraakttoen begon de ellende maar heb me zo genoemd om me eraan te helpen herinneren dat ik dat niet nog eens wil meemaken allemaal
An Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Geplaatst 3 juli 2008 Pasoa: welkom op de lijst en hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt. Kom bij ditjes en datjes schrijven dan kunnen we elkaar beter leren kennen. Sterkte in ieder geval.
Katz Geplaatst 3 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 3 juli 2008 dankjullie welja het is ook echt dom hoor die hele AA ging vroeger bijna 3 x in de week overal in de buurt ofjah buurt was nooit ver rijdenmaar deze AA ligt aan het CAD gebouwen aan de andere kant ligt de kroeg heel vervelend nou ja ik drink/dronk... geen bier
Tatum Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Geplaatst 3 juli 2008 Hoi,Ik gun iedereen de steun en hulp die ik ook op het forum heb ondervonden. Ook jou. Dat wilde ik eerst zeggen. Toch wil ik ook kwijt dat jouw naam - lijkend op het drankje passoa (met twee essen) - bij mij dranktrek "craving" oproept. Bij mij thuis heeft mijn vriend onze passoa (het favoriete drankje van zijn moeder) met mijn medeweten in huis verstopt. Dit om niet elke keer daarmee geconfronteerd te worden en zo de dranktrek op te roepen.Ik hoop dat je kunt begrijpen dat jouw naam niet helpend werkt (voor mij). Mocht je hem willen veranderen, dan kun je dit doen door de modorator (Tactus) aan te schrijven met een P(ersoonlijk)Bericht.
safidepafi Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Geplaatst 3 juli 2008 Vind je beweegredenen wel een beetje vaag quote: ik ben nou al 3 maanden "droog" maar een advocaatje s`avonds met slagroom gaat er wel in. en stroh-rum 80% is ook niet verkeerd. Ik zou me toch echt niet 'droog' kunnen noemen als de 80% rum er nog steeds goed ingaat.Vreemd verhaal en ook iets wat bij mijn weten niet getolereerd wordt bij de AA
BamBam Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Geplaatst 3 juli 2008 Drinken wordt wel getolereerd bij de AA. In die zin dat een ieder die persoonlijke keus weer iedere dag maakt. Het is niet zo dat je niet mag komen als je nog zou drinken. Daar is nou juist de AA voor om daar steun te vinden bij het stoppen. Maar als je niet zegt dat je gedronken hebt hou jij jezelf voor de gek, mij niet. Ik zou hooguit verwonderd zijn en zelfs medelijden voelen omdat je meent te moeten liegen. En dat is niet nodig. Ieder AA lid zal begrijpen hoe moeilijk het is om te stoppen net als de mensen hier op het forum.Ik wens je Kalmte, Moed en Wijsheid.En eerlijk duurt het langst en dingen verzwijgen drijft mij in ieder geval weer richting drank. En dat wil ik niet.
druppeltje Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Geplaatst 3 juli 2008 Pasoa,Welkom hier en wens je heel veel sterkte in de strijd. Je naam vind ik mooi maar idd een beetje ongelukkig gekozen. Als ik lees wat je (nog) drinkt is dat best wel veel maar de manier waar je er mee omgaat lijkt me niet goed hier. Ik hoop dat ik het uit kan leggen over wat je nog gebruikt met die advocaatjes, ben zelf ook helaas nog niet helemaal droog maar als je praat over strorummetjes die niet weg zijn dan ben je fout denk. Ik schaam me ook nog soms wat te drinken maar het lijkt wel of je hier vrolijk over doet. zo van moet kunnen.......We zijn hier gestopt of minstens aan het minderen, anders kunnen we elkaar niet helpen.
Katz Geplaatst 4 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 4 juli 2008 quote: Originally posted by: BamBamDrinken wordt wel getolereerd bij de AA. In die zin dat een ieder die persoonlijke keus weer iedere dag maakt. Het is niet zo dat je niet mag komen als je nog zou drinken. Daar is nou juist de AA voor om daar steun te vinden bij het stoppen. Maar als je niet zegt dat je gedronken hebt hou jij jezelf voor de gek, mij niet. Ik zou hooguit verwonderd zijn en zelfs medelijden voelen omdat je meent te moeten liegen. En dat is niet nodig. Ieder AA lid zal begrijpen hoe moeilijk het is om te stoppen net als de mensen hier op het forum. Ik wens je Kalmte, Moed en Wijsheid. En eerlijk duurt het langst en dingen verzwijgen drijft mij in ieder geval weer richting drank. En dat wil ik niet. Dankjewel!
Katz Geplaatst 4 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 4 juli 2008 nou maar als ik mijn naam laat staan is dat misschien een goed oefening?ik vind het ook *** om die naam te lezen maar tegelijkertijd geeft het me kracht juist om te stoppenik eet ook geen advocaat meer of stroh rum want dat hield dus duidelijk de zucht in standik wil me weer laten opnemen op de PAAZ
Katz Geplaatst 4 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 4 juli 2008 ik heb me naam laten aanpassen en heet nou Silversorry voor het ongemak
Katz Geplaatst 4 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 4 juli 2008 De naam was al in gebruik dus ja jullie merken dan wel weer hoe ik ga hetenspannend he?
CPAS Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Geplaatst 4 juli 2008 Ik wens je veel sterkte, kracht, moed en wijsheid bij het stoppen met drinken.Verder sluit ik me wel aan bij het verzoek van anderen om geen alcoholgerelateerde naam te kiezen.Ik heb twee jaar hard gewerkt om nuchter te worden en dat wil ik blijven. Mijn nuchterheid is nu mijn dierbaarste bezit, daarom laat ik die eerste staan.Kom verder praten op onze daaglijkse dagdraad.
Katz Geplaatst 4 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 4 juli 2008 ik wagt nog efen met possten voordad mijn naam over op het frujm te zi en is!sorry ik bedoeld e het neit zo!wou niemand kwet sen :(
charlie Geplaatst 5 juli 2008 Rapport Geplaatst 5 juli 2008 Pasoa welkom, en laat die drank staan, alsjeblieft. En 1 regel hier is, niet onder invloed te schrijven hier!
druppeltje Geplaatst 5 juli 2008 Rapport Geplaatst 5 juli 2008 Zucht, weer zo'n bezopen eendagsvlieg,
An Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Geplaatst 6 juli 2008 quote: Originally posted by: pasoaik wagt nog efen met possten voordad mijn naam over op het frujm te zi en is! sorry ik bedoeld e het neit zo! wou niemand kwet sen :( Jackson: zie hierboven, daar hoort dan een heeeeeeeeele diepe zucht bij Dus Pasoa, Pas op de Plaats, misschien ook een mooie naam, lees je berichtje nog eens en weet dat je hier in ieder geval goed zit. Er is werk aan de winkel. Sterkte en nogmaals WELKOM.
Katz Geplaatst 6 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 6 juli 2008 ik was helemaal niet onderinvloed typte gewoon snel en ik was moezat helemaal te trillen hier...
Katz Geplaatst 6 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 6 juli 2008 is wazs niet onder invloed zat te trillen hier ontwenningsverschijndelenmaargoed en ik was moe
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Geplaatst 6 juli 2008 Fijn Katz dat je naam nu geen associatie meer oproept, ik kan uit ervaring zeggen dat dat erg 'tricky' kan werken.En niet meer zo snel typen hoor, wat een zeurtjes zijn wij hè??Lees maar bij Tips en Advizen of bij Thema's het verhaal van de Cirkel van van Dijk.Daar wordt heel uitgebreid beschreven, wat en hoe alcohol invloed heeft op je lichaam en gedachten.En hoe verslaving in elkaar zit.Succes vandaag en laat de eerste staan.
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Geplaatst 6 juli 2008 Tegen wie precies heb je het nu Jackson?
Katz Geplaatst 7 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 7 juli 2008 ik probeerde het alleen maar goed te doen....ik voel geen groepsverband hier...is dit een hecht forum?er zijn wel al veel mensen met veel posts!nou ik heb nog wat te doen dan wil ik daaraan komenmaar natuurlijk wil ik graag op het einde van de rit compleet droog zijn!en terugkijken op wat ik allemaal heb berijkt ofzow...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden