Feverspeed Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Hallo, net een account aangemaakt, zie een hoop positieve reacties en steun hier. Ik zit achter de computer en schrijf dit bericht nadat ik net een fles wijn op heb en er echt klaar mee ben. Het is zo frustrerend dat je nog nauwelijks dronken wordt, elke dag opstaat met minder energie en nog niet kan opgeven met die fles. Wat waren de momenten voor jullie om er definitief een punt achter te zetten? Ik heb nu al spijt van vandaag :( Ik vind mezelf slim genoeg om te beseffen wat ik aan het doen bent, maar elke dag koop ik toch weer een fles wijn en we beginnen weer opnieuw. Bah. :( Ik zoek energie om dingen te veranderen, wellicht een kliniek de beste optie. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 (bewerkt) Hallo Feverspeed, welkom hier. Ik ben gestopt met dagelijks drinken om meerdere redenen. Voelde me vaak moe en mat, ook wat somber. Bij heftige emoties ging ik niet praten maar drinken. Ik merkte dat ik er dagelijks naar verlangde; vanaf half vijf een dip. Ik voelde dat ik mijn baan niet goed aan kon, omdat ik me moeilijk kon concentreren en zo moeilijk op gang kwam. Ik voelde dat ik er te oud voor werd om zo veel te drinken. Ik werd bang voor aandoeningen. Ik had last van maagzuur. Ik trok me terug in mijn huis om te drinken. Dat alles heb ik aangepakt en bovenstaande speelt niet meer. Opeens had ik de geest. Nu vraag ik me af waarom ik zo lang moest wachten. Dit had ik 10 jaar geleden moeten doen, toen ik 40 werd of zo. 22 februari 2020 bewerkt door Lonster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 24 minuten geleden zei Feverspeed: Ik zoek energie om dingen te veranderen, Die zit in jezelf. Je kunt advies vragen bij de huisarts, dat kan een goede stok achter de deur zijn. Ben je al eens eerder gestopt met drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Feverspeed Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 ik probeer dagelijks te stoppen, op een vakantie in Thailand 2 jaar geleden heb ik het ook 30 dagen volgehouden om niet te drinken. ik herken een hoop van wat je zegt, ik heb dagelijks bijna paniek aanvallen omdat mijn maag de alcohol niet meer trekt, al meerdere malen op mijn werk een plek moeten vinden om plat te liggen, zodat die paniek aanval weer over gaat. ik ben me ook aan het terug trekken, het voelt alsof de wereld buiten alleen maar een paniek aanval oplevert. sorry, niet mijn beste dag vandaag, ik weet dat alles beter wordt als ik stop met drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Feverspeed Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Jouw verhalen zijn ook heftig lonster, dank je dat je die wilde delen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Op vakantie is alles anders, dat telt niet. Maar je weet vast nog wel hoe je je toen voelde. Was dat prettig, om een maand niet te drinken? Mijn verhaal vind ik wat triest, niet per se heftig. Ik kon dagelijks nog gewoon functioneren. Er zijn er die er veel erger aan toe zijn, om het zo te zeggen. Je probeert dagelijks te stoppen. Maar dat werkt dus niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Hoi Feverspeed,ik ben ook nieuw, gisteren nog dronken en nu bijna de eerste dag door,ik moet hier ook alles nog leren kennen maar ik schrijf vandaag veel van me af zeg maar,ik ben nog steeds niet helemaal nuchter denk ik en probeer gewoon wat op te krabbelen,ik wens het jou ook toe dat je de beslissing kan maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Feverspeed,ja terugtrekken werd steeds meer,zo snel mogelijk naar huis en zeker geen afspraken daarna,zelfs n fysio afgezegd omdat het s'avonds was,ook n keer werk in de avonduren afgezegd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Ik merk dat ik klachten kriig van alcohol en ik word er angstig van,voel ook weinig energie en dat lokt het drinken bij mij vaak uit,door weinig energie niets voor elkaar krijgen, gefrustreerd daarover voelen en dan hup naar de winkel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 1 uur geleden zei Feverspeed: ik weet dat alles beter wordt als ik stop met drinken En zo is het! Stoppen is even moeilijk maar je zult jezelf dankbaar zijn als het lukt. Morgen dag 1? (Of misschien drink je zoveel dat in een keer stoppen niet verstandig is?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Succes morgen met dag 1 je kan het ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Ik merk dat ik klachten kriig van alcohol en ik word er angstig van,voel ook weinig energie en dat lokt het drinken bij mij vaak uit,door weinig energie niets voor elkaar krijgen, gefrustreerd daarover voelen en dan hup naar de winkel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leentje Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Feverspeed begin morgen,kan je in het weekend alvast n beetje bijkomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden