Spring naar bijdragen

Hulp nodig

Feverspeed

Aanbevolen berichten

Hallo,

net een account aangemaakt, zie een hoop positieve reacties en steun hier. Ik zit achter de computer en schrijf dit bericht nadat ik net een fles wijn op heb en er echt klaar mee ben.

Het is zo frustrerend dat je nog nauwelijks dronken wordt, elke dag opstaat met minder energie en nog niet kan opgeven met die fles.

Wat waren de momenten voor jullie om er definitief een punt achter te zetten? Ik heb nu al spijt van vandaag :(

Ik vind mezelf slim genoeg om te beseffen wat ik aan het doen bent, maar elke dag koop ik toch weer een fles wijn en we beginnen weer opnieuw. Bah. :( 

Ik zoek energie om dingen te veranderen, wellicht een kliniek de beste optie. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Feverspeed, welkom hier.

Ik ben gestopt met dagelijks drinken om meerdere redenen.

Voelde me vaak moe en mat, ook wat somber. Bij heftige emoties ging ik niet praten maar drinken. Ik merkte dat ik er dagelijks naar verlangde; vanaf half vijf een dip. Ik voelde dat ik mijn baan niet goed aan kon, omdat ik me moeilijk kon concentreren en zo moeilijk op gang kwam. Ik voelde dat ik er te oud voor werd om zo veel te drinken. Ik werd bang voor aandoeningen. Ik had last van maagzuur. Ik trok me terug in mijn huis om te drinken.

Dat alles heb ik aangepakt en bovenstaande speelt niet meer.

Opeens had ik de geest. Nu vraag ik me af waarom ik zo lang moest wachten. Dit had ik 10 jaar geleden moeten doen, toen ik 40 werd of zo. 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik probeer dagelijks te stoppen, op een vakantie in Thailand 2 jaar geleden heb ik het ook 30 dagen volgehouden om niet te drinken.

ik herken een hoop van wat je zegt, ik heb dagelijks bijna paniek aanvallen omdat mijn maag de alcohol niet meer trekt, al meerdere malen op mijn werk een plek moeten vinden om plat te liggen, zodat die paniek aanval weer over gaat. 

ik ben me ook aan het terug trekken, het voelt alsof de wereld buiten alleen maar een paniek aanval oplevert. 

sorry, niet mijn beste dag vandaag, ik weet dat alles beter wordt als ik stop met drinken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op vakantie is alles anders, dat telt niet. ;)  Maar je weet vast nog wel hoe je je toen voelde. Was dat prettig, om een maand niet te drinken?

Mijn verhaal vind ik wat triest, niet per se heftig. Ik kon dagelijks nog gewoon functioneren. Er zijn er die er veel erger aan toe zijn, om het zo te zeggen.

Je probeert dagelijks te stoppen. Maar dat werkt dus niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Feverspeed,ik ben ook nieuw, gisteren nog dronken en nu bijna de eerste dag door,ik moet hier ook alles nog leren kennen maar ik schrijf vandaag veel van me af zeg maar,ik ben nog steeds niet helemaal nuchter denk ik en probeer gewoon wat op te krabbelen,ik wens het jou ook toe dat je de beslissing kan maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Feverspeed:

ik weet dat alles beter wordt als ik stop met drinken 

En zo is het! Stoppen is even moeilijk maar je zult jezelf dankbaar zijn als het lukt. Morgen dag 1?

(Of misschien drink je zoveel dat in een keer stoppen niet verstandig is?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...