Spring naar bijdragen

Huiskamer 18-02-2020


Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei Yvo59:

Louisa, ik leef met je mee, maar pijn in je brein is onmogelijk. Hoofdpijn, onrust, dwanggedachtes, intrusies, etc., dat kan. Maar, je brein, je hersens; die zijn gevoelloos. Hersenen registreren pijn, onrust, angst, etc. Maar, je brein ervaart als ‘onderwerp/ orgaan’ geen pijn. Bij een hersenoperatie verdoofd men het omliggend weefsel, de hersenen kun je zo insnijden of wat dan ook. Dat doet geen pijn.

zou je je voor kunnen stellen dat het jouw gedachten zijn die de hersenpijn veroorzaken? Dat het jouw idee is dat je brein pijn heeft, dat jouw denkwijze die pijn veroorzaakt in je ‘brein’? Spanning, angst, veel piekeren, zorgen maken, geven het gevoel dat je hoofd, je brein op ontploffen staat, in brand staat, doof en uitgeblust raakt na al die vorig genoemde sensaties.

misschien, ik hoop het, kun je aanvaarden dat breinpijn niet bestaat. Een overwerkt brein bestaat wel. Ik hoop dat jij stapje voor stapje rust kan krijgen in je hoofd. Het zou, misschien, kunnen helpen dat je accepteert dat je ‘hoofd op hol’ is. Diep adem haalt en zegt/ denkt: ‘laat maar komen wat komt, ik onderga”. 

Ik wens je sterke en acceptatie.

Ik weet dat ze dat beweren. Maar weet je de wetenschap weet zo weinig over het brein. 

Ik heb ooit mijn AD afgebouwd en voelde een week lang messteken in mijn brein. Dat waren geen gedachtes.

Nu is het echt een squeeze gevoel. Het doet echt pijn. Ik noem het hersenpijn omdat ik weet wat hoofdpijn is. Dan helpt een paracetamol. Hier helpt dat niet. 

Het kunnen overwerkte hersenen zijn. Te overprikkeld. Ik denk dat ik van mijn hoge dosis hersenletsel heb want daar komen de klachten overeen. Daar lees je ook van exploderend hoofd gevoel hersen moe en pijn. En weet je in de wetenschap en zorg worden mensen net nah nog nauwelijks geholpen of erkend. Verschrikkelijk. 

We denken veel te weten, maar we weten eigenlijk weinig. Zeker over wat de medicatie doet in je brein. 

Maar ik snap je. Meer mensen hebben me dit gezegd, maar ik voel toch echt mn hersenen. 

Ik ben wel oververmoeid in mn hoofd. Dus overwerkt kunnen ze zijn. Maar Ik heb niet alleen hersenpijn. Ook wegzakkers. Duizelingen. Slechte coördinatie. Lopen als een dronkaard. Trilbeen. Moeilijk praten. Geheugenverlies. Geheugen problemen. Cognitief functioneren is bagger. Dingen niet meer begrijpen. Verwardheid. 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee nee Yolly ik bestempel niemand hoor misschien een beetje ongelukkig geschreven maar ik schreef waarom ik m'n hondjes in de slaapkamer moest zetten. De rest was naar de mensen toe, niet omdat het Marokkanen zijn. Dat maakt mij helemaal niets uit. Maar het waren jonge gasten en dan denk ik, jongens zet gewoon dat ding naar beneden zoveel moeite is dat niet.  En we moeten het nou niet erger maken. Als ik het over Nederlanders had gehad was het ook niet erg geweest. Nee hoor voor mij is iedereen prima. Alleen zakkenvullers, nederlanders of buitenlanders niet. Deze mensen werken gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Yvo59:

Louisa, ik leef met je mee, maar pijn in je brein is onmogelijk. Hoofdpijn, onrust, dwanggedachtes, intrusies, etc., dat kan. Maar, je brein, je hersens; die zijn gevoelloos. Hersenen registreren pijn, onrust, angst, etc. Maar, je brein ervaart als ‘onderwerp/ orgaan’ geen pijn. Bij een hersenoperatie verdoofd men het omliggend weefsel, de hersenen kun je zo insnijden of wat dan ook. Dat doet geen pijn.

zou je je voor kunnen stellen dat het jouw gedachten zijn die de hersenpijn veroorzaken? Dat het jouw idee is dat je brein pijn heeft, dat jouw denkwijze die pijn veroorzaakt in je ‘brein’? Spanning, angst, veel piekeren, zorgen maken, geven het gevoel dat je hoofd, je brein op ontploffen staat, in brand staat, doof en uitgeblust raakt na al die vorig genoemde sensaties.

misschien, ik hoop het, kun je aanvaarden dat breinpijn niet bestaat. Een overwerkt brein bestaat wel. Ik hoop dat jij stapje voor stapje rust kan krijgen in je hoofd. Het zou, misschien, kunnen helpen dat je accepteert dat je ‘hoofd op hol’ is. Diep adem haalt en zegt/ denkt: ‘laat maar komen wat komt, ik onderga”. 

Ik wens je sterke en acceptatie.

Ik heb, ja heel dom, ik weet het, maar uit wanhoop 60 mg lora in ene genomen. Maanden terug. Daarvoor had ik sporadisch een explosief brein. Daarna elke dag een uur. Mn gedachten gingen opeens heel traag en sindsdien ben ik heel moe in het hoofd. Dat was voor mij, ook al leerde ik t op een nare manier, de overtuiging dat ik me zo $%%^^ voel door de hoge dosis benzos. 

Ben benieuwd welke benzo je gebruikt, want dan ben jij 1 van de weinig fortuinlijke die geen problemen ervaart in het hoofd?

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...