Louisa Geplaatst 30 december 2019 Rapport Geplaatst 30 december 2019 Pfff ik sliep gister bijna klokje rond en was nog moe in de ochtend maar sliep in de middag en toen ging het met de moeheid... dan kom ik in de avond niet goed in slaap... maar dat weet ik en doe op tijd lichtje uit. En ik sliep half 12 tot 8 uur en ik werd wakker en ben dood en doodmoe. Ben al maanden moe(slik 13.35 lorazepam en seroquel 50 mg) maar sinds een week is het echt dodelijk vermoeid. Te moe om te liggen of zitten of iets te doen. Heel de middag huilen van moeheid. Angst is hoog. Gespannen. Raar hoofd. Ik wacht op opname in Radboud voor afbouw, maar hadden ze dat maar een maand geleden gelijk gedaan want toen was ik nog niet zo uitgeput. Nu nog een maand wachten, maar zo uitgeput dat ik bang ben dat ze me weigeren. Maar zo kan ik ook niet verder! Mn hoofd wordt slechter en slechter. Het is denk mentale vermoeidheid. Ik weet niet of het door de pillen komt of door andere factoren. Voor de benzos heb ik een burn out (2003) gehad en aan de ad ging ik gewoon weer verder en kreeg cvs/Me. Maar zo moe als ik nu ben heb ik nooit gehad. Gewoon eng. Te moe om de dag door te komen. Om te ademen. Om te leven. Ben vet gespannen. Hyperventilatie. Angst. Dat is plots de afgelopen week heel ernstig. Ik snap er niks van. Elke dag lijkt erger! Ik doe ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefening... maar ik ben gewoon te moe om te leven. Heel eng. Het is erger geworden toen ik 60 tabletten lorazepam weg had getikt uit wanhoop. Toen werd ik heel moe in mn hoofd en kreeg elke middag explosies in mn hoofd. Maar merkte dat vitamine c (natriumascorbaat) hielp daartegen alleen werd ik er heel moe van maar goed niet die explosies. Ik stopte 2 dagen geleden en kreeg weer een explosief brein in de middag en mn hoofd was verschrikkelijk erna... Ik zoek energie maar weet niet hoe. Ik denk dat t vooral mentale energie is. Het probleem is in mn hoofd. Sinds deze week krijg ik ook duizelingen misselijkheid korte oorpiep hoofdpijn spierpijn malaise gevoel van moeheid benauwdheid. Het is niet dat ik helemaal niet slaap maar de slaap is denk van slechte kwaliteit of zo? Ik weet niet waar dit heen gaat maar de bedoeling is afbouwen van de pillen. Alleen hoe kan ik dat aan als ik zo slecht ben? Pfff. Ik weet het niet meer.
Louisa Geplaatst 30 december 2019 Auteur Rapport Geplaatst 30 december 2019 Ja het zijn mijn hersenen die uitgeput zijn. Iemand ermee bekend. Het is heel eng. Weet niet wat helpt? En de zorg pfff zo lang wachten voor intake en dan de vraag of ze je gaan helpen! Ik ben dood tot die tijd. Had dit maanden geleden moeten doen. Nee zei de psychiater ad ophogen. 4 dagen gedaan en het Brein is alleen maar erger geworden!! Ze is nu weg. Ze had moeten zeggen. Afbouwen met de benzos! Zorg in Nederland is crap. Bij ggz hebben ze niet eens meer een psychiater. Onderbezetting!
Cyclad58 Geplaatst 30 december 2019 Rapport Geplaatst 30 december 2019 Dag @Louisa, heb je echt 13,35 mg Lorazepam? Ik hoop dat het een typefout is , want dat is het equivalent van 133,5 mg Diazepam volgens Ashton. Hoe het ook zit, je hebt duidelijk de tolerantie geraakt en dat geeft je de klachten die je nu ervaart. Ja, afbouwen is het beste. Dat zal ook niet klachtenvrij gaan, maar je werkt dan wel naar een doel toe, vrij van Lorazepam! Het beste is het om de Lorazepam (geleidelijk) om te zetten naar Diazepam en eenmaal daarop gestabiliseerd daarmee af te bouwen. Diazepam heeft een langere werkingsduur en is daardoor gemakkelijker af te bouwen. Ook is het verkrijgbaar in kleine doseringen van 2 mg, hetgeen het afbouwen sowieso vergemakkelijkt. Sterkte!
Louisa Geplaatst 31 december 2019 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2019 13 uur geleden zei Cyclad58: Dag @Louisa, heb je echt 13,35 mg Lorazepam? Ik hoop dat het een typefout is , want dat is het equivalent van 133,5 mg Diazepam volgens Ashton. Hoe het ook zit, je hebt duidelijk de tolerantie geraakt en dat geeft je de klachten die je nu ervaart. Ja, afbouwen is het beste. Dat zal ook niet klachtenvrij gaan, maar je werkt dan wel naar een doel toe, vrij van Lorazepam! Het beste is het om de Lorazepam (geleidelijk) om te zetten naar Diazepam en eenmaal daarop gestabiliseerd daarmee af te bouwen. Diazepam heeft een langere werkingsduur en is daardoor gemakkelijker af te bouwen. Ook is het verkrijgbaar in kleine doseringen van 2 mg, hetgeen het afbouwen sowieso vergemakkelijkt. Sterkte! Nee geen typefout... Het is belachelijk hoog en mn hoofd is vreselijk. En dan wilde de psychiater mn ad en olanzapine en seroquel omhoog gooien. Ja dat slik ik ook nog. Ben een wandelende medicijnkast. Al kun je dat wandelen weglaten want dat lukt niet meer.
Yollie Geplaatst 31 december 2019 Rapport Geplaatst 31 december 2019 @Louisa kan je niet minder met lorazepam. Het is veel te hoog. Daarom slaap je zo lang.
Louisa Geplaatst 31 december 2019 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2019 19 minuten geleden zei Yollie: @Louisa kan je niet minder met lorazepam. Het is veel te hoog. Daarom slaap je zo lang. Ja ik moet afbouwen maar omdat het zo hoog is werd mij geadviseerd om dat onder begeleiding te doen in het ziekenhuis. En ik slaap niet echt lang, maar ben doodmoe.
Louisa Geplaatst 31 december 2019 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2019 Het verbaast me dat hier tot nu toe iedereen schrikt van de 13.25 mg lora. Bij de ggz zeggen ze hoog, maar niet bizar. Afbouwen was niet prioriteit. En dat ik allerlei klachten had, was niet benzo gerelateerd. Ik heb zelfs een therapeut gehad die zei: het is angst. Ik heb cliënten die meer slikken en die varen er prima op! Zelfs Erik Paling uitte zich matig. Het is hoog, maar ik ken ze hoger o.i.d. was niet verrast zoals hier.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden