Spring naar bijdragen

opnieuw hier

verandering

Aanbevolen berichten

vorig jaar een profiel aangemaakt. Niet zoveel actief geweest toen maar ik lees nog wel iedere dag mee. Ik ben een vrouw van 40. Al een 10tal jaar gescheiden, 1 puberdochter.

Een paar moeilijke relaties achter de rug maar leerde begin dit jaar een lieve man kennen.

Ik wil onze relatie niet stuk maken door mijn drankmisbruik.

Ik drink niets tijdens de week. Wel in het weekend. Samen met mijn vriend gezellig een flesje of 2 wijn kraken op vrijdag en zaterdagav. Op zondag doen we graag een terrasje bij mooi weer en dan wordt er ook gedronken.

Ik mis de alcohol niet tijdens de week. Op vrijdag heb ik het gevoel dat ik die verdiende na een lange werkweek. Ook de gezelligheid, het losser worden, remmingen die wegvallen.

Soms gebeurd het dat ik na de wijn nog in het geniep een flesje bier op drink, precies of ik ben bezeten om te drinken.

Ik maak altijd plannen dat niet meer te doen want ik worstel daarna met grote schuldgevoelens. Toch was het dit weekend terug zo.

Ik hou van mijn vriend en wil hem niet kwijt.

Ik vertelde hem deze morgen om 3 maand geen alcohol te drinken. Hij heeft me er niet op aangesproken maar dat zou misschien in de toekomst wel gebeuren en dat wil ik voor zijn.

Ik zal het missen denk ik nu, de gezelligheid, de roes maar ik moet op mijn gezondheid, mijn familie en mijn geluk denken want het is het niet waard.

Hopelijk krijg ik jullie steun, het zal niet makkelijk zijn maar ik doe het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Verandering,

Welkom terug, en goed dat je de alc. weer wilt aanpakken. En heel goed dat je wilt gaan proberen om een tijdje geen alc. te drinken. En misschien vind je het dan ook erg gezellig. Weet je, alc. heb je niet nodig om het gezellig te maken, dan kan met heel veel andere dingen ook hoor, probeer het maar eens.

En natuurlijk helpen we je weer. fijn dat je terug bent.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Verandering,

Welkom terug hier. Goed plan om te zien wat het met je doet, die drie maanden niet drinken. Zoek alternatieven voor de drank. Op een terrasje is voor mij alc. vrij bier best te drinken als het warm is. Je kunt ook iets fris drinken natuurlijk, ijsthee of wat dan ook.

Ik heb gemerkt dat de trek in alcohol langzamerhand afzakt, als hij niet steeds weer opgerakeld wordt door het drinken in het weekend.

Is je vriend bereid ook niet te drinken? Dat is bij mij het lastige, dat mijn man wel (matig) drinkt. Toch is het mij ook gelukt om de alcohol te laten staan. Ik neem bouillon of soep voor het eten, i.p.v. aan de wijn te gaan en wissel 's avonds frisdranken af met thee of ijsthee.

Ik wens je veel sterkte. Kijk op Tips en adviezen, of Thema 's. Er staan zoveel dingen op waar je wat aan hebt. En natuurlijk krijg je onze steun.

Ga ervoor meid!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle lieve reacties. Er zitten wijze personen op het forum. Dat geeft me hoop.

Ik zal nu terug een paar dagen met die schuldgevoelens worstelen. Mijn maag ligt in de knoop.

Vanmorgen met een stevige knuffel afscheid genomen van mijn vriend tot morgenav.

Ik wou hem wel 100x vragen of hij nog van me houdt. Ik denk dat ik met het beste niet te kwetsbaar opstel en hem bewijs dat ik sterk kan zijn?

Volgende vrijdag is er een feestje. Ik drink niets, ben ervan overtuigd.

Alleen zoals k hier al eerder las... nooit meer alcohol drinken lijkt zo jammer

Dag per dag dan maar.

Lytse, mijn vriend zal niet volledig met me stoppen maar hij beloofde me te steunen.

Ik ken hem pas een 4tal maanden, drink nooit tijdens de week, we gaan veel sporten dus Voor hem is er eigenlijk geen groot probleem. Ik weet dat ik om de zoveel tijd geen rem op het drinken heb, ik dan doordrink tot ik niets meer voel. Het is opgebouwde spanning die ik anders kwijt moet geraken. Zal zeker het sporten onderhouden en ben blij dat mijn vriend ook sportief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...