Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 27-12

Cyclad58

Aanbevolen berichten

Ha allemaal,

Hoe hebben jullie de kerstdagen doorstaan? Hopelijk hebben jullie er toch zo veel mogelijk van kunnen genieten.

Ik heb vandaag een vrije dag en heb zojuist een hardlooprondje gedaan. Even wat extra's Kerstpondjes wegstuiven.
Onze Kerst was zeer geslaagd. 1e Kerstdag heeft onze oudste zoon heerlijk voor ons en de oma's gekookt. 2e Kerstdag hadden we een familiare Kerstbrunch met 20 man. Heel geslaagd. 
Vandaag maar even rustig aan doen. Niet veel op het programma. Ook wel eens lekker! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

Hoofdpijn is gelukkig weer beter. Heb nog enorm veel last van draaien,en een verdovend gevoel in mijn hoofd en benen,. Ik probeer dingen te doen maar het lukt niet echt,het draaien is zo erg,waar ik een enorme angst heb om flauw te vallen,.

Het is niet makkelijk deze strijd zo als iedereen hier mee maakt,. Ik blijf het moeilijk hebben om te accepteren,ik vind geen manier,mss maakt het juist het accepteren iets makkelijker.

Soms twijfel ik en denk ik weer ergere dingen,maar het is allemaal begonnen met de xanax stop en dan na 8 maand de antidepressivum stop,en alle bijbehorende ontwenningsverschijnselen horen bij mijn plaatje. Dus geen twijfel mogelijk.

Ik hoop dat het ook snel 7januari is,ik kan dan bij een psychologe terecht die mij gelukkig wel geloofd,praten is voor mij ook echt nodig,een steuntje meer en iemand die mij er door schopt,nu blijven mijn gedachten maar door malen wat als ik niet meer kan stappen mijn benen zijn zo slap,wat als ik nu echt flauw val,,,,ik vind het zo erg van mij zelf en ik besef dat ik het mijn eigen mss wel moeilijker maak met zo een gedachten,verdorie soms sterker dan mij zelf.

Liefs Angke 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cyclad en Angke,

ik heb ook best aardige dagen gehad, op kerstavond kadootjes, 1e kerstdag met mijn ouders bij een oom, tante en neef gegeten,  en gister heb ik voor mijn ouders gekookt. Alleen aan het eind van het 1e kerstdag diner stortte ik aan het eind in. Het was best druk en het vergde veel van mijn concentratie. Maar het was wel gezellig...ik ga straks even zwemmen en aan het eind van de middag schaatsen kijken. De komende dagen is het lekker weer, heel fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ha allemaal,

Hoe hebben jullie de kerstdagen doorstaan? Hopelijk hebben jullie er toch zo veel mogelijk van kunnen genieten.

Ik heb vandaag een vrije dag en heb zojuist een hardlooprondje gedaan. Even wat extra's Kerstpondjes wegstuiven.
Onze Kerst was zeer geslaagd. 1e Kerstdag heeft onze oudste zoon heerlijk voor ons en de oma's gekookt. 2e Kerstdag hadden we een familiare Kerstbrunch met 20 man. Heel geslaagd. 
Vandaag maar even rustig aan doen. Niet veel op het programma. Ook wel eens lekker! 

Na te snel afbouwen ben ik opnieuw met een lagere dosis begonnen van prazepam op aanraden van de huisdokter en psychiater. Het ging terug van kwaad naar erger en ik zit terug halverwege in een depressie. Sinds gisteren opnieuw ingenomen maar merk vandaag nog steeds ontwenningsverschijnselen.. Het heeft wss zijn tijd nodig mits het een heel lange halfwaardetijd heeft. Heeft al altijd zijn tijd gevraagd. Al bij al kom ik van 20 mg en nu 10 mg opgestart. Dus als het me op 10 mg lukt me binnenkort beter te voelen, is het toch al een kleine overwinning. Ook al voel ik me nu echt belabberd.. Heb vooral schrik dat de 10 mg me niet zal helpen.. En wat dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vechtertje, prazepam is een voor mij onbekende benzo, maar met de hoge halfwaardetrijd lijkt het mij een benzo die zich stapelt. Dat betekent, dat je je na een week of zo wat stabieler zou moeten gaan voelen. Als je daar eenmaal stabiel op bent kun je het weer langzaam gaan afbouwen. 

@Roeltje31 de inwerking van de paroxetine kan erg heftig zijn. Ik heb dat helaas zelf moeten ervaren. De 1e keer dat ik het gebruikte voelde ik me na 3 weken al beter. 
Na het afbouwen ging het mis en moest ik weer herbeginnen. Dat heeft toen wat langer geduurd met heftiger verschijnselen. Houdt rekening met een opstarttijd van 3 tot 6 weken. Daarna zou je je beter moeten voelen. Gebruik je de Oxazepam om de verschijnselen van de paroxetine op te vangen? 

Probeer het vol te houden, goede kans dat het al vrij snel beter gaat. Als het na 6 weken nog hetzelfde is moet je echt terug nar de arts, het kan dan zijn dat paroxetine bij jou niet aanslaat. 

Sterkte en knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Roeltje31:

@Cyclad58 nog even een vraagje. Weet niet of jij dat weet. Als de paroxetine verhoogd wordt heb je dan nog of weer die ernstige verschijnselen of gaat het dan beter?

Ook dat is een moeilijke vraag, in die zin dat ook daarop iedereen weer anders reageert. 
De verschijnselen zullen er wel zijn, maar niet zo heftig als bij de opstart. 
Ik had in het begin (de eerste maand 10 mg paroxetine, dat gaf mij veel problemen. De verhoging naar 20 mg heb ik wel gemerkt, maar lang niet zo erg. En of het dan beter wordt? Ik weet het waarachtig niet. Het kan, maar als paroxetine niet het juiste medicijn is zal een ophoging ook niet helpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-12-2019 om 12:17 zei Angke:

Hoi iedereen,

Hoofdpijn is gelukkig weer beter. Heb nog enorm veel last van draaien,en een verdovend gevoel in mijn hoofd en benen,. Ik probeer dingen te doen maar het lukt niet echt,het draaien is zo erg,waar ik een enorme angst heb om flauw te vallen,.

Het is niet makkelijk deze strijd zo als iedereen hier mee maakt,. Ik blijf het moeilijk hebben om te accepteren,ik vind geen manier,mss maakt het juist het accepteren iets makkelijker.

Soms twijfel ik en denk ik weer ergere dingen,maar het is allemaal begonnen met de xanax stop en dan na 8 maand de antidepressivum stop,en alle bijbehorende ontwenningsverschijnselen horen bij mijn plaatje. Dus geen twijfel mogelijk.

Ik hoop dat het ook snel 7januari is,ik kan dan bij een psychologe terecht die mij gelukkig wel geloofd,praten is voor mij ook echt nodig,een steuntje meer en iemand die mij er door schopt,nu blijven mijn gedachten maar door malen wat als ik niet meer kan stappen mijn benen zijn zo slap,wat als ik nu echt flauw val,,,,ik vind het zo erg van mij zelf en ik besef dat ik het mijn eigen mss wel moeilijker maak met zo een gedachten,verdorie soms sterker dan mij zelf.

Liefs Angke 

Angke wat een ellendige dingen bij jou ik hoop dat het spoedig beter met je gaat je heb ook een ziektevrees heb ik ook dan denk je dat je de vreselijkse ziektes heb en kan niet loslaten maalt maar in je hoofd en ik ben ook zo bang voor flauwvallen angst is erg  ik wens je een goede nachtrust.  Liefs Wilhelmina. ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...