Spring naar bijdragen

Is dit nog normaal

Angke

Aanbevolen berichten

Een hele vroege morgend iedereen,

Een paar dagen redelijk geweest,sinds gisteren avond draaierig,overal een soort naaldeprikkels over heel mijn lichaam,mijn hoofd weer enorme onrust,bijna niet op mijn benen kunnen staan,angst golven,nek pijn,heb al zitten wenen deze hele morgen,soms kan ik niet meer,ik had rustige dagen dus ik snap er niks meer van,. Is dit normaal aub? Ik heb al mensen hun verhalen gelezen en blijkbaar wel normaal....Ik ben echt zo moe hier van,hoe doen jullie het elke dag weer opnieuw,ik wil de moed niet opgeven maar het is kei zwaar,. Ik heb vrijdag de laatste bèta blokkers ingenomen,deze moest ik begin november slikken van mijn psychiater,maar ik werd er kei slecht van.

Kan het hier aan liggen mss?

Voor de rest ben ik 10 weken medicatie vrij.

Groetjes Angke 

Xxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey bolletje

Dank je wel voor jou reactie,ik denk ook de bèta blokkers,het enige wat ik krijg is medicatie van die psychiater,. Ik doe mijn best om met wat bezig te zijn maar het lukt mij maar moeilijk,.

Pfff.....weer even door bijten dan. Nooit nog zo een soort medicatie voor mij ik ben er zo bang voor geworden.

Dank je wel bolletje en ik wens jou een fijne dag toe. Groetjes Angke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon even van mij af schrijven.echt een baal dag. Ik weet dat accepteren heel belangrijk is in dit moeilijke proces,maar ik heb het er zo zwaar mee,ik was een sterke vrouw,ik zorgde voor mijn man en kinderen met veel liefde,. Nu is het omgekeerde en dat valt mij zo moeilijk ik wil het allemaal zo graag zelf doen,maar ik heb geen dutje energie,als ik iets doe moet ik mijn sofa in,ben dan snel zo moe.

En ik ben nog zwaar boos en teleurgesteld in de medische hulp,niks een psychiater die mij niet geloofd,hij heeft mij niet normaal laten af bouwen zowel de xanax niet de clomipramine (anafranil) niet,de bèta blokkers ook niet deze heb ik zelf gedaan,op een trager tempo,waarbij de psychiater mij nog uitlacht en zegt van een paar weekjes bèta blokkers ga je niet ontwenningsverschijnselen krijgen,. Tja....zei hij bij de anafranil ook al,en kijk mij nu. Boos op mijn eigen waarom ik de xanax 10jaar door slikte,was ik nou niet slimmer dan?? Maar ik wist er helemaal niks van wat deze medicatie kan doen,. 

Ik weet dat wij hier allen met hetzelfde probleem kampen,ik ben blij deze site te hebben gevonden,maar waar zijn de psychiaters nu?  Pillen schrijven ze voor ook al heb ik ze nooit zelf gevraagd,maar als je hun hulp nodig hebt zonder medicatie laten ze je stikken. Zo teleurgesteld.

Ik weet best wel dat het wel beterd met de tijd,maar soms......voel ik mij zo eenzaam in deze strijd.

In januari kan ik gelukkig terecht bij een jamiaans psychologe die mij wel geloofd,kan ik dingen van mij af praten,en in februari begin ik met het angsten centrum om mijn angst en negatief denken aan te pakken ik ben 46 jaar en besef nu best dat ik mijn probleem moet aan pakken,en geen medicijnen meer,.

Voor iedereen nog een fijne dag toegewenst,en ik hoop een betere dag,lieve knuffel Angke.xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lieve @Angke,

Alles wat je beschrijft is herkenbaar voor een ieder hier. en ja, het komt echt door de ontwenning. Ik begrijp nog steeds niet dat de meeste psychiaters zo'n enorme plaat voor hun kop hebben. Wat zou het helpen als zij eens zouden (h)erkennen wat afbouw- en ontwenningsklachten zijn. Dat zou ook helpen voor het begrip van de naasten, zij geloven de psychiater, hij heeft er voor geleerd en het zal wel aan jezelf liggen, die knop moet om..... 
Helaas, zo werkt het niet. En is ontwenning en niets anders dan ontwenning. Duizenden gingen ons voor, nog veel meer zullen ons volgen. Wanneer wordt dit eens door de artsen gezien en erkend? Het maakt mij best boos.

Voor nu en straks: blijf hier van je afschrijven. Hier krijg je (h)erkenning en wij weten waarover je het hebt. En….het wordt beter. Echt, Angke! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad58

Dank je wel voor je berichtje,doet zo goed om dit te lezen. En ik weet best dat het wat beterd met geduld,maar voor ons allen hier het is een zware tijd,en met steun en moed van ons allen komt het weer goed. Groetjes Angke.

Een fijne avond toegewenst.

bewerkt door Angke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Angke helaas is veel herkenbaar in je verhaal. Die prikken die je voelt zijn paresthesieën en is een ontwenningsverschijnsel. Gister had ik ze ook weer, al heb ik ze niet vaak meer. De ontwenning geeft helaas veel onrust en andere ziekteklachten. Als je geen baat hebt bij een beta Blokker, stop dan met het slikken. Je slikt het dan toch voor niks. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou annie87 

Ik slikte ze maar een week of 4 werd er agressief van,hoofdpijn enz...dus ben af gebouwd en al gestopt nu hoor.

Ik doe het zonder medicatie dit keer,met al deze ervaringen zou ik er nooit meer mee beginnen,.

Dank je wel voor je reactie,groetjes Angkex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Angke:

Hou annie87 

Ik slikte ze maar een week of 4 werd er agressief van,hoofdpijn enz...dus ben af gebouwd en al gestopt nu hoor.

Ik doe het zonder medicatie dit keer,met al deze ervaringen zou ik er nooit meer mee beginnen,.

Dank je wel voor je reactie,groetjes Angkex

Ook bij kortdurend gebruik treden ontwenningssymptomen op. Wat de bijsluiter zegt, dat je ze gerust 6 weken kan gebruiken is echt onzin. Ik heb in docu’s artsen aan het woord gezien die zeggen dat na 10 dagen gebruik al heftige ontwenningssymptomen zoals convulsies werden gezien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...