Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 27-11-2019

Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heb een vrije dag en open de huiskamer. 
Hoe is het met iedereen?
Even van me afschrijven, er gebeurt opeens een heleboel. 
Op mijn werk ben ik bezig om weer terug te keren naar fulltime. Omdat ik vanaf 2016 al afwisselend (deels) ziek ben en weer hersteld wil mijn werkgever nu weten of ik duurzaam inzetbaar en maximaal belastbaar ben. Daarvoor heeft mijn werkgever een extern bureau ingeschakeld. Ik heb daarmee nu 2 gesprekken gevoerd (intake en met psychiater) en er volgt nog een dagdeel waarin ik allerlei tests moet doen. Het doet meer met me dan ik vooraf dacht. Alles wordt weer opgerakeld en dat werpt me terug. De spanning zit weer in mijn lijf en ik slaap weer slechter. 

Het gesprek met de psychiater verliep wel verrassend: zij erkent dat langzaam afbouwen van AD's  of benzo's een must is en vertelde mij dat ik echt niet goed ben begeleid bij het afbouwen. Hoe het uiteindelijk gaat aflopen en welke conclusie over mijn duurzame inzetbaarheid wordt getrokken weet ik pas over een paar weken, ik meld het hier dan wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 ik kan me heel goed voorstellen dat je wat van slag raakt door hetgeen je werkgever nu van je vraagt. An sich is dit geen vreemde vraag van werkgever hoor. Van een werkgever wordt op dit gebied ook van alles verwacht. Maar dat t alles weer naar boven brengt al evenmin. Houdt voor ogen dat je gezondheid het belangrijkst is, wat er ook uit het onderzoek komt. Heb je daar ook spanning voor, voor de uitkomsten van het onderzoek, want dat is niet nodig hoor. Ook al stellen ze dat je 90 of misschien 80 procent belastbaar bent. Hoe erg is dat? En blijf gerust van je afschrijven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 ik kan me voorstellen dat het spanning met zich meebrengt. Wel fijn dat deze psychiater het lijkt te begrijpen wat afbouwen met een mens doet. Ik ben ook blij met mijn verslavingsarts die alles erkent. Mijn verslavingsarts zegt overigens ook dat mensen nu veel diagnoses krijgen die niet kloppen zoals depressie en angststoornis. Dit heeft puur met vergoeding te maken. Burn out wordt niet meer vergoed, ook het zogenaamde ontwenningssyndroom niet. Pure bureaucratie dus. Wat ik en wij hier al wisten en ik nog even bevestigd krijg door mijn arts. Triest, de gezondheidszorg van Nederland. Ik hoop dat je je rust kan pakken. Veel sterkte.

zelf heb ik een klacht ingediend bij het uwv. Afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Cyclad58:

Dank , @doorbijter en @Annie87

Goed van je Annie, dat je een klacht hebt ingediend bij het UWV. Hopelijk levert je wat op. Gaat het inmiddels al wat beter met je? 

Het gaat nog steeds erg moeilijk allemaal, zowel in de privé omstandigheden als de ontwenningsklachten. Toch lijkt het wel alsof er weer een hele lichte verbetering heeft plaatsgevonden. Maar in vind dat eng om uit te spreken. Bang voor weer hevige terugslagen, die ik al vaker heb gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Annie87:

Het gaat nog steeds erg moeilijk allemaal, zowel in de privé omstandigheden als de ontwenningsklachten. Toch lijkt het wel alsof er weer een hele lichte verbetering heeft plaatsgevonden. Maar in vind dat eng om uit te spreken. Bang voor weer hevige terugslagen, die ik al vaker heb gehad. 

Dat is zo herkenbaar. Ik heb exact hetzelfde, bang om uit te spreken dat het goed gaat. Het ging bij mij weken goed, maar nu weer even niet. Het blijft een rollercoaster, al worden de bewegingen minder heftig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen maandag was oa mijn psychiater bij me thuis voor een jaarlijkse evaluatie. Ik heb met haar afgesproken dat ik binnenkort ga beginnen met het afbouwen van de zopiclon. In hele kleine stapjes. Hopelijk ga ik me dan beter voelen en ook hoop ik dat mijn angstklachten minder worden. Ik zit vandaag te wachten op een pakketje met een nieuwe ipod. Toch zo maar even zwemmen. Succes allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...