Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Madeleine

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Mijn naam is Madeleine, 30 jaar en ben alleenstaand. Sinds drie jaar drink ik veel. Soms een week niet, maar als ik dan weer los ga, dan zit er absoluut geen rem meer op. En kan het zijn dat ik weken wel drink.

In het verleden heb ik Anorexia/Boulimia gehad. En het lijkt erop dat ik mijn eetstoornis met mijn alcoholisme vermeng. Als ik teveel eet op een dag, dan mag ik ook drinken. Dan is de dag toch al verpest. En alles moet in één keer op. En als ik het niet opkrijg, dan wordt het weggespoeld, want de volgende dag begint er een nieuwe dag, met nieuwe kansen. (Ik heb nooit voorraden, moet dagelijks naar de supermarkt, als ik dagelijks wil drinken)

Verder heb ik mij al gemeld bij de huisarts (Hij heeft mij Diazepam 2x5mg voorgeschreven en doorverwezen naar verslavingszorg). En heb ik het bekend gemaakt onder vrienden. Mijn intake voor de verslavingszorg is echter pas aan het eind van de maand. En het vooruitzicht dat ik nog weken dronken mag/kan zijn, boesemt mij angst in.

Dit was het zo'n beetje in een notendop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo Madeleine,

Welkom hier op het forum. Ik kan me voorstellen dat je er tegen opziet om zo lang te wachten. Je kunt voor jezelf wel al beginnen om per dag bij te houden wat je drinkt (horecamaten!), wanneer, met wie, waarom.

Dat vragen ze je later ook en hiermee al te beginnen geeft je een beetje inzicht.

Mij werd dat ook gevraagd en dat leidde al tot minder drinken dan daarvoor!

We hebben hier een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Elke dag wordt een nieuwe draad aangemaakt en daar is altijd wel iemand te vinden. De onderwerpen variëren van virtuele koffie tot serieuze hulpvragen en verzoeken om steun. Ook wordt er op zijn tijd gegeind en ruzie gemaakt, net als in het normale leven.

Die gedachte van "nu is alles toch al verpest" is zo schadelijk! Of je twee glazen drinkt of een hele fles, maakt echt wat uit. Dat weet je natuurlijk ook wel. Als je in zo'n stemming bent, probeer dan afleiding te zoeken, iets anders te drinken (bijv. bouillon), iemand te bellen of wat dan ook. Het is heel zinnig om nu, in een redelijk ontspannen stemming, al een noodscenario te maken voor als je het moeilijk hebt.

Ik wens je heel veel succes en doorzettingsvermogen. De meesten van ons bekijken het per dag: vandaag neem ik de eerste niet!"

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, welkom!

In afwachting op je intake kun je al veel doen.

Veel lezen hier.

Lytse geeft een hele goede tip: schrijven!

Mijn verslavingsgevoeligheid uit zich ook

niet alleen in teveel drinken of teveel pillen.

Ook in teveel eten, teveel sporten, teveel lijnen.

Herkenbaar.

Maar ik leer langzaam mijn leven, met alle verslavingen,

leefbaar te maken.

Ik geniet van mijn dag!

Dat gun ik jou ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel! :)

Het opschrijven is een goede tip. Helaas weet ik uit mijn hoofd wat ik drink en met wie ik drink. Ik drink alleen en altijd 12 flesjes bier. En ik tel ze. Op het moment dat iemand een biertje met mij wil drinken, uit mijn koelkast, dan zeg ik dat ik niet kan, omdat ik bang ben te weinig te krijgen. *Ik schaam me echt voor dit gegeven...*

Het moeilijkste moment van het stoppen, vind ik de eerste dag en de weekenden. Want ik vind mezelf dan zoooo zielig. Ik huil, krijs en zeur. Ik zwelg simpelweg in zelfmedelijden. Ook vind ik op dat moment dat ik geen vrienden heb, dat ik nooit leuke dingen doe en dat niemand met mij om wil gaan. Het is onzin. Maar het gevoel is zo heftig, dat ik dezelfde avond of de volgende dag naar de supermarkt ren.

Hebben meer mensen daar last van? Of vraag ik nu iets heel vreemds?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind een vraag niet snel heel vreemd.

Ik verbaas me wel over het inzicht wat je aan de ene kant hebt,

dat het onzin is dat je zo zielig bent,

maar dat je je zo laat overheersen door dat onzinnige gevoel

dat je erdoor gaat drinken.

Snappie me nog?

Maar zwelgen in zelfmedelijden is niet onbekend.

Het schiet niets op, als je dat helpt.

Is het een idee deze week je dosis te halveren,

en volgende week weer, zodat je alvast mindert?

Je moet er wel zelf achterstaan als je hieraan begint,

want ik kom geen flesjes tellen bij je!

Sukses!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gwen, de eerste paar zinnen heb ik een paar keer moeten overlezen, voor ik hem begreep. En dat deel van mijn leven snap ik ook niet. Enerzijds weet ik dondersgoed hoe ik werk, anderzijds laat ik 'iets' in mijn leven overheersen, waardoor ik continu naar de fles, ehmz flessen, grijp. Dat 'iets' snap ik zelf niet.

En gelukkig kom je geen flesjes tellen. :)

Twee keer halveren heeft een goede bekende mij ook gezegd. En dat zou ik heel graag willen, op die manier, maar het geld is op. Dus ik moet vanavond de keuze maken om morgen definitief te gaan stoppen. En tegen morgen zie ik niet op. Doordeweeks stoppen is me vaker gelukt. Het zijn de weekenden.... Ik weet niet hoe ik de weekenden door moet komen....

Ondanks dat ik zelf echt een meisje-meis ben, heb ik alleen mannelijke vrienden. Deze zien het niet zitten om met mij winkel na winkel af te struinen, terwijl ik niets koop, omdat niets leuk is of leuk staat. Deze hebben liever dat ik tijdens of net na de koffie langskom voor een biertje, om vervolgens nog even naar de kroeg te gaan. Tja, en dan onderneem ik maar geen actie om iets met vrienden te doen, omdat ik ronduit saai ben zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Madeleine,

Ja, dat gevoel van maar doordrinken omdat alles nu toch al verpest is ken ik. Maar is ook een grote valkuil. Ik ben erachter dat als ik zo redeneer ik nooit stop.

Lees hier maar veel. Doe wat met de tips. Ze berusten allemaal op ervaring. Je kunt vandaag beginnen met minderen of stoppen. Het is nooit te laat. Maar ook nooit te vroeg ben ik achter.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Madeleine,

je inzichten zijn waardevol

en zonder handeling ook weer niet.

als je echt wat wilt veranderen

en je nog moet wachten op prof. hulp.

zit er dus maar één ding op: niets ipv alles.

Dat vereist discipline, maar niets is makkelijker

dan matigen. Het is nog even doordeweek dus

je kunt een basis leggen. Die vrienden misschien even

mijden of inlichten en hen steun vragen, dat zou misschien beter

zijn, want dan blijkt of ze echte vrienden zijn en die het zijn helpen je

in de toekomst ook.

Het tellen en de kombi met eten zijn obsessief en daar heb je hulp bij nodig.

Wij kunnen je steunen en zullen het je niet moeilijk maken, dus schrijf dagelijks.

Dat is iets actiefs dat jij alvast kan doen.

Het is niet gemakkelijk Madeleine, maar je gezondheid, je financien, je sociale

leven, werk eventueel en vooral jijzelf, alles zal er wel bij varen uiteindelijk.

Het is zo krachtig om je weer eens trots op jezelf te voelen. En dat belonen met af en toe

iets kopen of gaan doen dat je wel voedt op een goede manier geeft daar nog eens bevestiging en lief zijn voor jezelf aan. Succes meis, velen hier zijn je voorgegaan, dus

ook jij kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Nu weet ik niet goed hoe het forum werkt. Elk forum heeft natuurlijk zijn eigen regels. Maar mijn update zet ik hier neer. Mocht het ergens anders beter tot zijn recht komen, dan hoor ik het graag.

Mijn dag was vandaag ontzettend rommelig. Er gingen veel dingen fout. En daardoor heb ik vaak gedacht aan drank. Op een gegeven moment zelfs gedacht om mijn noodpotje aan te spreken, om alsnog naar de supermarkt te rennen. Maar bedacht me op een gegeven moment ook dat het totaal geen nut heeft. Elke dag, de laatste dag, maakt dat ik nooit stop....

Vandaag ben ik naar de supermarkt gegaan om het statiegeld in te leveren. Nog even heb ik getwijfeld of ik niet nog één keer bier mee moest nemen. Maar nee, ik ben enkel met een flesje Cola Light de supermarkt uitgelopen.

Omdat ik dat wel vaker doe, is het niet echt een overwinning. Ik moet er nu voor zorgen dat ik geen bier meer in huis haal. Ook niet in het weekend. Ik ga de uitdaging weer eens aan. Alleen hoop ik dit keer dat het enige verschil is dat ik het ook vol houd.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er zeer zeker iets aan gehad en ik heb ze serieus meegenomen in de overweging om wel of geen drank te halen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om te lezen, Madeleine.

Dit is een prima plek om je uppiedates te schrijven.

Er zijn altijd mensen op de draad met de datum

van vandaag. Daar kun je altijd posten.

"Elke dag, de laatste dag, maakt dat ik nooit stop."

Heel sterk.

Ik vind het wel een overwinning dat je geen bier

gekocht hebt.

Elk uur dat je niet drinkt is een overwinning!

Probeer alvast wat te verzinnen voor het weekend,

waardoor je niet kunt drinken.

Goed hoor, Madeleine!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, Gwen.

Volgens mij kom ik aardig over als een betweter. :$

Vannacht heb ik, net als alle andere (eerste) nachten zonder drank, geen oog dichtgedaan. Maar ik moet nu wel doorzetten, want ik weet, door een andere (mislukte) stoppoging, dat het gedurende de week gewoon beter gaat en dat de ritme er wel weer inkomt. Het was wel altijd een excuus om te zeggen:"Laten we gewoon even een borreltje nemen. Slapen we goed op." Nu niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Madeleine,

Welkom hier! Herken veel in wat je schrijft... Vooral dat stukje meisje meisje zijn en toch voornamelijk omgaan met mannen. En das best een lastige, want lekker shoppen en kletsen over schoenen, tassen, make up etc kun je toch het beste met een ander 'meisje' doen!

Wens je veel kracht en wijsheid op je pad.

Je kunt op het dagdraadje lezen en schrijven (heb mezelf gewoon in de groep gegooid, al vond ik t erg eng. Ben nu blij dat ik de stoute hakjes aangetrokken had!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik het weekend overleefd. Gisteravond heb ik het echt ontzettend moeilijk gehad. Omdat het de eerste zaterdag in jaren was dat ik niet zou drinken. Maar ik heb het overleefd. En vandaag is de eerste zondag in jaren dat ik niet opsta met een kater.

De zaterdag was echt een hekelpunt en ik geloof, ook al is het nog redelijk vroeg om er ook maar iets over te kunnen zeggen, dat het vanaf hier beter moet gaan. Ik weet nu hoe een zaterdag er zonder drank uitziet, wat ik wel weet van vroeger, maar met drank staat me beter in het geheugen, en ik geloof dat ik zo wel verder kan.

Voor vandaag heb ik een lange wandeling ingepland. 4 km enkele reis naar mijn vader en zijn vrouw. Ik geloof dat het tijd wordt dat ik eerlijk tegen hun ga zijn. En dat is best moeilijk.

Mijn vader en zijn vrouw zijn drie jaar geleden getrouwd en na het huwelijksfeest, zei mijn vader gekscherend:"We hebben de banden eens teruggekeken en ons viel op dat je continu achter de tap stond i.p.v. tussen de mensen'. Ik voelde me betrapt, want het was mezelf ook al opgevallen, maar om het zo te horen. Dat was ook het begin (was al enkele weken bezig met zuipen) van mijn probleem. Nu vind ik dus dat ik eerlijk kan zijn en vertellen hoe, wat en wellicht een waarom.

Hoop alleen niet dat ze me nu anders gaan behandelen en dat we nooit meer iets samen kunnen drinken in de toekomst, omdat ze bang zijn voor een terugval. Want ze kunnen overbezorgd reageren....

We zullen zien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond heb ik het mijn vader verteld.

Toen ik binnenkwam vroeg hij of ik een biertje wilde. Natuurlijk, maar doe maar een cola light. We hebben vervolgens nog even buiten gezeten (ze hebben een overdekt iets buiten) en gepraat over van alles en nog wat en dus eigenlijk niet echt iets. Toen het stil viel, heb ik hem verteld over mijn probleem. Hij reageerde erg goed. Wij zijn niet de familie die elkaar huilend in de vallen of elkaar bemoedigende woorden meegeven. Mijn vader maakte het grapje:"Dan heb je toch nog iets van jouw grootouders meegekregen". En, daar was ik een beetje verbaasd over:"Je hebt hetzelf herkend en dat is goed". We zijn vervolgens op een ander onderwerp overgegaan.... Tot hij even bij zijn vrouw wilde kijken, die ziek naar bed was gegaan. Hij liep weg, bleef bij de buitendeur staan en zei:"En nu niet stiekem aan mijn bier zitten hè?" Hij liep lachend weg.

Maar ik ben nog steeds droog. Al had me dat biertje ook wel erg lekker geleken, eigenlijk. Ik ben nu eenmaal voor mezelf ergens aan begonnen en dat zal ik ook afmaken ook. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wanneer is het af? Eigenlijk niet. Het zal altijd een onderdeel zijn dat ik in de gaten moet houden. Maar eerst maar eens zorgen dat ik langdurig droog blijf. Dat is mijn grootste drijfveer momenteel.

Mijn vader is top. Ik moet wel bekennen dat ik hem even aan zijn lip zag trekken en dat zijn ogen vochtig werden. Dit wil je natuurlijk niet voor je dochter, dat snap ik ook. Heb het genegeerd, dat heeft hij het liefste (en ik ook, als ik de tranen in de ogen heb), en hij maakte al snel een grap. Het was goed zo.

En dank jullie wel. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Apple, allereerst gecondoleerd. Maar wat fijn dat hij toch nog meegekregen heeft dat het beter met jou ging. Dat is toch een soort van cadeautje.

Mijn vader heeft het me heus ook weleens gezegd. Maar dat heb ik toen langs mij heen laten gaan. Pas achteraf denk ik, gelijk heb je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, wat ga je geweldig!

Je groeit zo snel in je nuchterheid, ik kan bijna niet

geloven dat je nu op dag 8 zit.

Houd dit vast.

Toen ik je verhaal las over de middag bij je vader

was ik geraakt.

Ik herkende het zo, alleen heb ik mijn drinken

veel verder laten escaleren.....helaas.

Goed dat je het gedeeld hebt.

En deze beslissing is de goede beslissing.

Laat je niet in de war maken door trek of

plots opstekend oud gedrag.

Zit het maar uit, en laat het gebeuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gwen, het is ook niet te geloven dat ik op dag 8 zit. Want het is nog maar dag 5. :D

Drie weken geleden heb ik al een stoppoging gedaan, onder 'dwang' van een vriend. Ondanks dat ik daarbij ook twee keer bier heb afgeslagen, was het op zaterdag wel mis. En de week erna ook. Nu sta ik er zelf achter. En heb ik hulp van jullie en een vriendin die hetzelfde meemaakt. Het is heerlijk om te horen dat ik top bezig ben, maar om ook continu met de neus op de feiten te worden gedrukt, dat dit het nog niet is. Ik kan terugvallen, de trek zal terugkeren, ik kan nog eens in de val lopen. Hoe lief de vriend ook was om me te helpen, op zijn eigen manier, hij had niet door, dat van elke top, die hij zei, ik de grens weer op ging zoeken van één drinken tot doorslaan.

Maar ik ben er nog lang niet. Het zijn slechts vijf dagen. Maar i.p.v. voor een ander nuchter blijven, zie ik nu wel in hoeveel het leven te bieden heeft als ik niet naar de fles grijp.

Ik klink wel heel erg positief nu.... Ik hoop alleen maar dat ik het volhou. En daarom leef ik van dag tot dag en niet zoals eerder, van nu moet ik een week, maand, maanden nuchter blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine die euforie hoort er een beetje bij en

is best leuk als je je er van bewust bent dat het

ook een trigger kan zijn (nu wel ... verdiend).

Als je het klein maakt en per dag bekijkt dan leer

je je leven nemen zoals het komt. Later als je in verschillende

zituaties en bij verschillenden mensen/gezelschappen hebt ervaren

hoe sterk je eigenlijk bent en hoe fijn het kan zijn niet te hoeven drinken,

dan ga je vanzelf in weken en maanden denken. Maar voor nu per dag,

of als je het héél moeilijk krijgt (kan ook) dan per uur, met een kookwekker.

Jezelf belonen met wat leuks is ook fijn want zolang jij niet naar de fles grijpt

spaar je geld uit, je energie wordt beter en na verloop van tijd je nachtrust ook.

enne

laat gwen maar, die heeft dr dag niet geloof ik:D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, dag 5, dag 8.

Ik ben echt een beetje in de kluts vandaag, en kwijt ook.

En euforisch op je roze wolkje?

Blijf maar lekker zitten hoor.

Ik ben al meer dan een jaar jubelend blij

met mijn nieuwe nuchtere leven,

en ik blijf fijn op mijn wolk.

Als ik, (en jij) er maar niet op gaan drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...