Deligaf1 Geplaatst 27 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2019 Beste, De Seroquel XR wil ik gaan af bouwen volgende maand, als het goed is zijn de taperingstips dan beschikbaar bij de regenboog apotheek. Ik vroeg me af of ik dit via de huisarts moest regelen en wordt dit vergoed door de verzekering? En duurdt het lang voordat je hebt? Groetjes en alvast bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annie87 Geplaatst 28 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2019 @Deligaf1 ja je huisarts kan dat gewoon regelen. Vaak kennen ze het niet en moeten ze zich er wel even in verdiepen. https://www.cinderella-tx.org/files/2015/06/QTPN_bestel_NL_1.pdf via dit formulier kan je huisarts bestellen en staat alles uitgelegd. Kijk zelf goed hoe snel je wil afbouwen. Sommige verzekeraars vergoeden 2 strips per jaar, maar de meeste niet. Ik was 125 euro kwijt destijds voor 2 strips en 1 stabilisatie strip geloof ik. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 28 oktober 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2019 @Annie87 Bedankt voor de info ik ga er volgende week mee aan de slag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LoraVerslaafd22 Geplaatst 29 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2019 CZ vergoedt het in ieder geval niet. Ik was 166 euro kwijt voor twee taperingstrips Lorazepam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 10 november 2019 Rapport Share Geplaatst 10 november 2019 Op 28-10-2019 om 09:01 zei Annie87: @Deligaf1 ja je huisarts kan dat gewoon regelen. Vaak kennen ze het niet en moeten ze zich er wel even in verdiepen. https://www.cinderella-tx.org/files/2015/06/QTPN_bestel_NL_1.pdf via dit formulier kan je huisarts bestellen en staat alles uitgelegd. Kijk zelf goed hoe snel je wil afbouwen. Sommige verzekeraars vergoeden 2 strips per jaar, maar de meeste niet. Ik was 125 euro kwijt destijds voor 2 strips en 1 stabilisatie strip geloof ik. Succes Hoi Annie Ik ben begonnen met sertraline antidepressiva ze zeggen als het aanslaat dat je de oxazepam niet meer voelt en hij ook niet meer vraagt maar ik wel rustig moet afbouwen de oxazepam zit nu op de 5 half oxazepam ook door de opbouw antidepressiva weet iemand hier er wat van en ik denk dan met de tappering strips beste is Gr Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annie87 Geplaatst 11 november 2019 Rapport Share Geplaatst 11 november 2019 15 uur geleden zei Dubie: Hoi Annie Ik ben begonnen met sertraline antidepressiva ze zeggen als het aanslaat dat je de oxazepam niet meer voelt en hij ook niet meer vraagt maar ik wel rustig moet afbouwen de oxazepam zit nu op de 5 half oxazepam ook door de opbouw antidepressiva weet iemand hier er wat van en ik denk dan met de tappering strips beste is Gr Anja Het is complete onzin dat een SSRI de ontwenningsklachten van een benzo kan opvangen. Sorry wil je niet teleurstellen met deze opmerking. Ik heb alleen maar onzin gehoord van alle artsen. Inmiddels heb ik een arts gevonden die er wel redelijk veel verstand van heeft en zij zegt hetzelfde; voor het afbouwen van een benzo zijn geen medicijnen. Bij opiaten zoals heroïne kan je het opvangen met methadon bijvoorbeeld. Zoiets bestaat niet voor benzo’s. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 11 november 2019 Rapport Share Geplaatst 11 november 2019 Hoi Annie bedoel ook niet dat je geen afkick verschijnselen van krijgt hoor want die oxazepam is er wel nog maar als je stabieler wordt zonder angsten dat het beter lukt watik zo gelezen heb bij mensen dat bedoel ik meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annie87 Geplaatst 11 november 2019 Rapport Share Geplaatst 11 november 2019 9 minuten geleden zei Dubie: Hoi Annie bedoel ook niet dat je geen afkick verschijnselen van krijgt hoor want die oxazepam is er wel nog maar als je stabieler wordt zonder angsten dat het beter lukt watik zo gelezen heb bij mensen dat bedoel ik meer Ah ok, want ik weet dat artsen dat zeggen. Mijn huisarts dacht ook dat het zo werkte, wat complete onzin was. Hoop dat je je goed voelt op een ssri. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 11 november 2019 Rapport Share Geplaatst 11 november 2019 Ga me steeds wat beter voelen maar het echte aanslaan moet nog komen maar ga alweer naar buiten kleine stapjes vooruit naar het grote en dan de oxazepam afbouwen langzaam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden