Spring naar bijdragen

Taperingstrip.


Deligaf1

Aanbevolen berichten

Beste,

De Seroquel XR wil ik gaan af bouwen volgende maand, als het goed is zijn de taperingstips dan beschikbaar bij de regenboog apotheek.

Ik vroeg me af of ik dit via de huisarts moest regelen en wordt dit vergoed door de verzekering? En duurdt het lang voordat je hebt?

Groetjes en alvast bedankt 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 ja je huisarts kan dat gewoon regelen. Vaak kennen ze het niet en moeten ze zich er wel even in verdiepen. 
 

https://www.cinderella-tx.org/files/2015/06/QTPN_bestel_NL_1.pdf

via dit formulier kan je huisarts bestellen en staat alles uitgelegd. Kijk zelf goed hoe snel je wil afbouwen. Sommige verzekeraars vergoeden 2 strips per jaar, maar de meeste niet. Ik was 125 euro kwijt destijds voor 2 strips en 1 stabilisatie strip geloof ik. Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 28-10-2019 om 09:01 zei Annie87:

@Deligaf1 ja je huisarts kan dat gewoon regelen. Vaak kennen ze het niet en moeten ze zich er wel even in verdiepen. 
 

https://www.cinderella-tx.org/files/2015/06/QTPN_bestel_NL_1.pdf

via dit formulier kan je huisarts bestellen en staat alles uitgelegd. Kijk zelf goed hoe snel je wil afbouwen. Sommige verzekeraars vergoeden 2 strips per jaar, maar de meeste niet. Ik was 125 euro kwijt destijds voor 2 strips en 1 stabilisatie strip geloof ik. Succes 

Hoi Annie  

Ik ben begonnen met  sertraline antidepressiva  ze zeggen als het aanslaat dat je de oxazepam niet meer voelt  en hij ook niet meer vraagt maar ik wel rustig moet afbouwen  de oxazepam   zit nu op de 5 half  oxazepam  ook door de opbouw antidepressiva  weet iemand hier er wat van  en ik denk dan met de tappering strips  beste is  Gr  Anja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Dubie:

Hoi Annie  

Ik ben begonnen met  sertraline antidepressiva  ze zeggen als het aanslaat dat je de oxazepam niet meer voelt  en hij ook niet meer vraagt maar ik wel rustig moet afbouwen  de oxazepam   zit nu op de 5 half  oxazepam  ook door de opbouw antidepressiva  weet iemand hier er wat van  en ik denk dan met de tappering strips  beste is  Gr  Anja 

Het is complete onzin dat een SSRI de ontwenningsklachten van een benzo kan opvangen. Sorry wil je niet teleurstellen met deze opmerking. Ik heb alleen maar onzin gehoord van alle artsen. Inmiddels heb ik een arts gevonden die er wel redelijk veel verstand van heeft en zij zegt hetzelfde; voor het afbouwen van een benzo zijn geen medicijnen. Bij opiaten zoals heroïne kan je het opvangen met methadon bijvoorbeeld. Zoiets bestaat niet voor benzo’s.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Dubie:

Hoi Annie bedoel ook niet dat je geen afkick verschijnselen van krijgt hoor  want die oxazepam is er wel nog  maar als je stabieler wordt zonder angsten dat het beter lukt  watik zo gelezen heb bij mensen  dat bedoel ik meer  

Ah ok, want ik weet dat artsen dat zeggen. Mijn huisarts dacht ook dat het zo werkte, wat complete onzin was. Hoop dat je je goed voelt op een ssri. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...