Spring naar bijdragen

Gestopt met lorazepam


Dotje

Aanbevolen berichten

Hoi @Dotje helaas is twee wkn nog heel erg kort. Dit lees je wel vaak terug op internet, maar dit klopt helaas vaak niet. Ben je al bekend met de Ashton Manual? Een aanrader om te lezen, je kan hem vinden via Google in het Nederlands. Heb je wel afgebouwd? Wel super knap dat je gestopt bent! De eerste wkn zijn doorgaans het zwaarste. De momenten dat je je beter gaat voelen (windows) worden er uiteindelijk steeds meer, helaas afgewisseld met (waves) veel klachten. Je bent ook van harte welkom om mee te praten in de huiskamer, die vind je onder Ditjes, datjes en dagraad. Daar kan je ook al je vragen stellen :)

Hou vol! Het komt uiteindelijk echt goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Eefje....het is inderdaad om gek van te worden...Dit forum is goed om info op te doen. Ik had nèt een goed moment...ze zijn nog héél zelden die goeie momenten....het kan zo weer weg zijn. Het helpt mij om te mediteren en daarna héél warm douchen...proberen dit vol te houden....het waterschap is niet blij met mij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij daar rustig van wordt @Dotje dan vooral doen ^_^ het regent, dus er komt weer wat meer water bij :P Het is ook echt vreselijk die ontwenning, maar weet dat iedereen geneest. Ik heb vaak gedacht en nog weleens, ik word nooit meer beter etc... De steun op dit forum doet mij erg goed, ik hoop jou ook :) De symptomen die je opnoemt zijn in ieder geval echt ontwenningsverschijnselen. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Dotje:

Ben jij er van af of zit je nog in de afbouw? 

Ik ben er nu zes mnd vanaf, na maar zes wkn oxazepam. Het is ongelooflijk maar ik heb nog steeds klachten, maar absoluut leefbaar. Ik heb niet afgebouwd, ben in één keer gestopt en mijn lijf was al op... Maar ik doe alweer veel meer dan zes mnd geleden. Ik lees er nog steeds veel over en dat stelt me gerust...iedereen hersteld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Eefje....het is inderdaad om gek van te worden...Dit forum is goed om info op te doen. Ik had nèt een goed moment...ze zijn nog héél zelden die goeie momenten....het kan zo weer weg zijn. Het helpt mij om te mediteren en daarna héél warm douchen...proberen dit vol te houden....het waterschap is niet blij met mij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Dotje:

Hallo Eefje,

Dank voor je bericht....vandaag voel ik me niet goed. Alsof ik 10 liter koffie op heb...ik drink alleen gekookt water met een beetje citroen....Heel erg gejaagd en onrustig ben ik...Jeetje wat is dit een HEL!!! Wanneer werd jij wat rustiger?

Dat verschilt echt per dag, ik heb nog steeds momenten van onrust, vooral 's ochtends vroeg, maar het is te handelen...vooral de ochtenden had/heb ik er last van. Ik denk dat de eerste maand bij mij het ergst was...ik werd rustig van steun op dit forum (in de huiskamer vooral) en tv kijken en buiten in de tuin lopen of een wandeling. Probeer niet teveel bezig te zijn met hoe lang het nog kan duren, want dat weet helaas niemand. Heb je de Ashton Manual al gelezen? Ik vind Benzobuddies (forum Amerika) ook heel fijn om succesverhalen te lezen, maar dat is heel persoonlijk. Sterkte! Onthou dat het echt goedkomt :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dank je wel Eefje...ik heb de Ashton Mauel inmiddels voor de helft gelezen en de Benzo Buddies óók!

Ik ben inmiddels nu weer twee weken verder...de eerste 4 weken waren vreselijk. Gisterenavond had ik een "window" ervaring...dat was héél fijn....maar vanochtend was ik weer angstig, misselijk, nerveus en trillerig. Ik ben 10 kilo afgevallen inmiddels...mijn eetlust is erbarmelijk slecht. Had/heb jij dat óók? 

Het herstel gaat héél héél héél langzaam...ongelofelijk wat zo'n pilletje kan aanrichten. Over twee weken heb ik een afspraak bij de psych...ik ga al mijn grieven overbrengen naar hem. Triest eigenlijk dat psychiaters niets weten over deze materie. Schandalig!!! 

Je zou ze moeten verplichten zelf 4 maanden deze troep te laten slikken....

Kun jij nog over jouw ervaring vertellen?

Groeten

Dotje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Dotje

Hoeveel en hoe lang heb jij eigenlijk geslikt en hoe ben je gestopt??

Ik ben ook behoorlijk veel afgevallen en kon ook slecht eten in het begin. Het was ook net of mijn keel dicht zat ofzo...
Mijn ervaring is dat het inderdaad ontzettend langzaam gaat, maar ik zie absoluut verschil met een paar maanden geleden. Ik kijk nu ook per maand en niet per dag of week, dat deed ik eerst wel en dat was zo teleurstellend. De afgelopen maand komen er bij mij weer wat oude klachten terug en dat valt me zwaar, maar ook dat is heel normaal (helaas). Het is een heel grillig en zwaar proces, maar naar wat ik lees geneest iedereen. Er zijn bij mij wel al klachten verdwenen of verminderd, soms komt er wat nieuws bij en gaat er een oude weg. Afleiding helpt bij mij enorm, maar teveel prikkels werkt weer averechts. De ochtenden waren en zijn bij mij het ergst, onrust zodra ik wakker word, gespannen/angstig (voor niks). Maar het is al vele malen minder heftig. Ik ben nu bijna 7 maanden verder en de tijd gaat ook steeds sneller, de dagen kruipen niet meer voorbij :) De steun hier en op Benzobuddies doet me erg goed. Mijn psycholoog en huisarts geloven het ook niet. Donderdag heb ik een afsluitend gesprek met mijn psycholoog en dan ga ik het wel zeggen dat ik teleurgesteld ben, zal mij benieuwen ;) 

Hoe gaat het vandaag met je? Dat je een eerst window hebt gehad is ontzettend positief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, ik lig eigenlijk zo goed als de hele dag al in bed wat op laptop te tokkelen en tussendoor wat gewoon liggen.   Hoefde niet mee te eten of mee activiteiten te doen.   

Ik heb het idee dat ik er heel slecht aan toe ben, maar als je er dan nuchter over nadenkt is dat vooral maar een idee..   Geen energie, en nog niet kunnen eten, maar het is draaglijk, moet alleen  niet langer dan een week duren..  Moet wel zeggen dat er veel verlangen naar een benzo is, zou dit thuis niet kunnen.

bewerkt door IkSlaapGraag
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Eefje,

Ik heb 4 en halve maand lorazepam gehad. Ik nam 1 mg per dag soms 2 mg. Ik ben op 7 september jl. gestopt...in één keer...heb nog 4 dagen Clonazepam geslikt om overgang te versnellen...óók daar werd ik ziek van...

Ik ben 10 kg afgevallen en heb nog steeds een zéér beperkte eetlust. Soms opeens heb ik trek en dan neem ik een boterham...Als ik buiten de deur eet, eet ik beter...zelf koken vind ik nu niet leuk. Kant en klaar maaltijden...en dan doe ik twee dagen over één maaltijd. Wat jij zei dat de dagen niet meer vooruit kruipen...dat ervaar ik nog wel...Ik kijk wel 100 x op mijn horloge!!! Héél irritant! Ik kan niet veel mensen om me heen hebben...korte bezoeken doe ik van max anderhalf uur. Ik luister héél veel boeken op Storytel....dat vind ik héél fijn. Werk jij? Ik ben al met pensioen, leef alleen zonder partner....en zit hele dagen thuis. Ik doe wel veel maar toch vind ik de resterende tijd vaak nog erg lang. Ik wandel, sport, en bridge elke week. Ik ken veel mensen maar heb er weinig zin in nu. Ik kook graag maar nu dus niet meer...Ik knutsel graag maar nu dus niet meer....bizar!!!! Ik ben mezelf niet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...