Spring naar bijdragen

Even voorstellen.


LoraVerslaafd22

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Mike, en ik ben verslaafd aan lorazepam. Ik gebruik circa 5mg per dag sinds februari 2019. Daarvoor gebruikte ik 1mg Xanax vanaf begin 2018. Ik kreeg dit voorgeschreven voor mijn angst en paniekstoornis. Ik probeer de lorazepam af te bouwen maar het is werkelijk de hel op aarde. Ik hoop op dit forum wat steun en tips te krijgen om er doorheen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @LoraVerslaafd22,

Op dit forum kun je zeker steun en tips krijgen. Bezoek de huiskamer eens, hier steunen we elkaar dagelijks. 

Je bent trouwens niet verslaafd, maar afhankelijk van de lorazepam. Kun je wat meer beschrijven waarom je lora hebt gekregen en hoe je op zo'n hoge dosis terecht bent gekomen? En sinds wanneer en hoeveel bouw je af? Je mag je verhaal ook in de huiskamer doen. Daar zul je wat meer reacties krijgen. Hij is Te vinden onder ditjes en datjes en dagraad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals gezegd slikte ik eerst xanax voor mijn paniekstoornis, echter ontwikkelde ik hierdoor slaapapneu. Toen heb ik de xanax bij het ggz afgebouwd d.m.v. omzetting naar diazepam. Dit ging echter veel te snel, binnen 2 weken. Doordat ik helemaal niet meer sliep na ontslag werd ik suïcidaal en eindigde ik op gesloten. Daar voerde ze me 5.5 mg lorazepam per dag. Na het ontslag thuis ging het niet veel beter en ben ik blijven doorslikken. Er waren zelfs dagen/ weken dat ik 8 of 10 slikte per dag. 2 weken geleden was ik d.m.v. Taperingstrips op 4 mg gekomen, maar weer werd ik suïcidaal. Ben toen weer meer gaan nemen met dagen 8 en 10 er bij.  Nu sta ik weer heel snel op 5 mg maar het is een ware hel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei LoraVerslaafd22:

Zoals gezegd slikte ik eerst xanax voor mijn paniekstoornis, echter ontwikkelde ik hierdoor slaapapneu. Toen heb ik de xanax bij het ggz afgebouwd d.m.v. omzetting naar diazepam. Dit ging echter veel te snel, binnen 2 weken. Doordat ik helemaal niet meer sliep na ontslag werd ik suïcidaal en eindigde ik op gesloten. Daar voerde ze me 5.5 mg lorazepam per dag. Na het ontslag thuis ging het niet veel beter en ben ik blijven doorslikken. Er waren zelfs dagen/ weken dat ik 8 of 10 slikte per dag. 2 weken geleden was ik d.m.v. Taperingstrips op 4 mg gekomen, maar weer werd ik suïcidaal. Ben toen weer meer gaan nemen met dagen 8 en 10 er bij.  Nu sta ik weer heel snel op 5 mg maar het is een ware hel.

Welkom @LoraVerslaafd22,

Ik ben zelf in november 2016 op 4 mg Lorazepam gezet nadat ik opstartproblemen van het AD paroxetine niet trok. Ik heb dit in 11 manden afgebouwd, waarbij ik over de laatste 1 mg een half jaar deed. Wat mij bij jou opvalt is dat je geschommeld hebt of wellicht nog schommelt met je inname. Van 5 mg naar 8 of 10 en weer terug naar 5 zijn erg forse stappen en dat zorgt voor afbouwverschijnselen en die zijn verre van fijn. 

Mijn tips zijn:
- stabiliseer een tijdje op 5 mg per dag en hoog het niet weer op
- probeer vervolgens af te bouwen. Het beste gaat dat via omzetting naar Diazepam. Daarmee is afbouwen gemakkelijker en bovendien is Diazepam in kleine hoeveelheden te krijgen (2 mg). Bedenk wel dat 5 mg Lorazepam gelijk is aan 50 mg Diazepam. Maak hiervoor samen met je arts of behandelaar een afbouwplan.
- bouw niet te snel af. Je moet eerder in maanden rekenen , wellicht tot maximaal een jaar. Een te snelle afbouw geeft ergere ontwenningsverschijnselen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat ik met de Taperingstrips ging beginnen heb ik de methode van omzetting naar Diazepam geprobeerd, dit ging helemaal niet i.c.m. mijn slaapapneu. Waarom dat met de Xanax toen wel heeft gewerkt is me een raadsel. Nu kan ik in ieder geval de Diazepam absoluut niet verdragen, mijn huig klapt dan helemaal dicht. Dat ik slaapapneu heb maakt alles nog lastiger. Het klopt wat je zegt dat ik nu beter even kan stabiliseren op 5 mg voordat ik weer aan de Taperingstrips begin. Wat me nu wel helpt met slapen is CBD. Ik slaap sneller in, en mijn spierspanning wordt er een stuk draaglijker van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...