Spring naar bijdragen

Bang


benzonder

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen. Lotgenootjes. Ik heb nu wel 2 dagen geslapen. Na maanden. Wel veel wakker. Ik ben blij daarvoor. Ik ben nog niet eens begonnen met afbouwen. Nu wakker maar net als gisteren. Angstig. Buikpijn. Misselijk. Warm. Hoe moet ik dit volhouden? Mijn dosering is hoog. 2mg alprazolam (benzo) en 125 mg imipramine (antidepressiva)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Wanhopige

Jammer dat het forum juist angst oproept. We willen elkaar hier helpen. Hoe ga je afbouwen? Heb je een plan? Het beste is langzaam gaan. En ik zou er niet voor kiezen 2 middelen tegelijk af te bouwen. Ik zou eerst de benzo doen, omdat dat echt een schadelijk middel is. Later kan de antidepressiva wel aangepakt worden. Ik adviseer kleine stapjes met tussenpozen van 1 a 2 weken. Soms nog langere tussenpozen. Jij voelt het beste in je lichaam wat er gebeurt en wat haalbaar is. Worden de ontwenningsklachten te erg? Probeer dan even een tijdje op een bepaald niveau te blijven totdat je weer het gevoel hebt de volgende stap aan te kunnen. Het is geen wedstrijd. Veel sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Annie87:

Lieve @Wanhopige

Jammer dat het forum juist angst oproept. We willen elkaar hier helpen. Hoe ga je afbouwen? Heb je een plan? Het beste is langzaam gaan. En ik zou er niet voor kiezen 2 middelen tegelijk af te bouwen. Ik zou eerst de benzo doen, omdat dat echt een schadelijk middel is. Later kan de antidepressiva wel aangepakt worden. Ik adviseer kleine stapjes met tussenpozen van 1 a 2 weken. Soms nog langere tussenpozen. Jij voelt het beste in je lichaam wat er gebeurt en wat haalbaar is. Worden de ontwenningsklachten te erg? Probeer dan even een tijdje op een bepaald niveau te blijven totdat je weer het gevoel hebt de volgende stap aan te kunnen. Het is geen wedstrijd. Veel sterkte 

Dank je Annie

 

13 uur geleden zei Annie87:

Lieve @Wanhopige

Jammer dat het forum juist angst oproept. We willen elkaar hier helpen. Hoe ga je afbouwen? Heb je een plan? Het beste is langzaam gaan. En ik zou er niet voor kiezen 2 middelen tegelijk af te bouwen. Ik zou eerst de benzo doen, omdat dat echt een schadelijk middel is. Later kan de antidepressiva wel aangepakt worden. Ik adviseer kleine stapjes met tussenpozen van 1 a 2 weken. Soms nog langere tussenpozen. Jij voelt het beste in je lichaam wat er gebeurt en wat haalbaar is. Worden de ontwenningsklachten te erg? Probeer dan even een tijdje op een bepaald niveau te blijven totdat je weer het gevoel hebt de volgende stap aan te kunnen. Het is geen wedstrijd. Veel sterkte 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Wanhopige,

Je schrijft dat het forum je bang maakt maar ik denk dat jouw angst een eigen leven is gaan leiden en dan maakt het niets uit, je wordt gewoon overal bang voor. Dat is een cirkel waar je nu in zit. Probeer daar zoveel mogelijk uit te blijven want het is moeilijk om daar uit te komen als het lang duurt. Probeer afleiding  te zoeken, hoe moeilijk ook. Maar zet door.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...