Spring naar bijdragen

Niet slapen

benzonder

Aanbevolen berichten

Kan het zijn dat ik niet kan slapen omdat ik 3 jaar pammetjes heb geslikt en nu nog. Ik durf savonds niet meer uit vanwege slaapstoornis terwijl ik graag ga dansen. Ben 2 keer naar de bioscoop geweest en viel halverwege in slaap. Kwam thuis. Weg slaap

bewerkt door Wanhopige
Terwijl ik dit typ word ik al nerveus voor niet slapen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wanhopige:

ik word al nerveus voor het niet slapen,

Probeer je dan te concentreren op iets anders, en te accepteren dat je niet slaapt, (wat je overigens wel doet hoor) maar heb dat alleen niet in de gate. Het zijn hele kleine slaapjes. In de bios keek je naar de film dus was je niet bezig met wel of niet slapen en zie, je viel in slaap:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bolletje. Na maanden 2 dagen geslapen. Wel met veel wakker worden. Maar ik ga door een hel. Nog niet eens begonnen met afbouwen. Eerst alleen angstig. Nu wakker met angstig zijn. Buikpijn misselijk warm. Ik heb een hoge dosering 2mg alprazalom(benzo) en 125 mg imipramine(antidepressiva)tevens voor angst. Ik kreeg 3 jaar geleden de stempel.Depressie en gegenereerde angststoornis. Volgens mij had ik alleen een angststoornis. Potverdorie. Hoe nu verder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve W.H.,

Ik kan nu wel schrijven heb vertrouwen in jezelf dat het goed komt maar daar heb je nu niets aan. De vraag is waar komt die angst en die depr. vandaan.

Had je daar voor je ging slikken al last van? Dan komen die gevoelens ongefilterd weer naar boven. 3 jaar gevoelens weg slikken met een hoge dosis medicatie is niet niks en hoe dan ook,  je moet hier doorheen. Wat jou kan helpen is, goed voor jezelf zorgen, en veel drinken zodat je lichaam schoon gespoeld wordt. Verder proberen iedere dag voldoende rust te nemen, en, en das heel belangrijk, probeer te accepteren dat je je angstig voelt, het gaat ook weer over. Door te proberen het weg te drukken daar wordt het alleen maar erger van en komt die angst daar waar alle andere angsten zijn en wordt het een hele grote stapel angst. Wegdrukken maakt je juist ziek!!!!!!!!!!!!!!!!

En ga iets doen vandaag wat je leuk vindt en accepteer het. Dan verwerk je de angst. Succes.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-9-2019 om 08:23 zei bolletje:

Goeie morgen lieve W.H.,

Ik kan nu wel schrijven heb vertrouwen in jezelf dat het goed komt maar daar heb je nu niets aan. De vraag is waar komt die angst en die depr. vandaan.

Had je daar voor je ging slikken al last van? Dan komen die gevoelens ongefilterd weer naar boven. 3 jaar gevoelens weg slikken met een hoge dosis medicatie is niet niks en hoe dan ook,  je moet hier doorheen. Wat jou kan helpen is, goed voor jezelf zorgen, en veel drinken zodat je lichaam schoon gespoeld wordt. Verder proberen iedere dag voldoende rust te nemen, en, en das heel belangrijk, probeer te accepteren dat je je angstig voelt, het gaat ook weer over. Door te proberen het weg te drukken daar wordt het alleen maar erger van en komt die angst daar waar alle andere angsten zijn en wordt het een hele grote stapel angst. Wegdrukken maakt je juist ziek!!!!!!!!!!!!!!!!

En ga iets doen vandaag wat je leuk vindt en accepteer het. Dan verwerk je de angst. Succes.

De angst is begonnen toen mijn man 3 jr geleden een hersenbloeding heeft gehad maar is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Maar daarover heb ik geen angst meer. Volgens de psyhiater had ik ook een depressie. Volgens mij niet en ben 3jr volgepompt met medicatie. Ik heb angstgevoelens maar ben nergens bang voor. Hij heeft  steeds de medicijnen alleen maar verhoogd.. en wil niet afbouwen. Ik ben hierdoor al 3 keer opgenomen. Vanwege slaapproblemen. Heb moeten smeken om lorezepam af te bouwen .ik sliep op 5mg niet meer. Toen begreep ik dat mijn lijf meer en meer vroeg. Was er vandaag en hij wil de alprazalom 2mg niet afbouwen. In bijsluiter staat niet langer als 4 weken gebruiken. De antidepressiva wil hij dat ik nog een jaar doorslik. In bijsluiter staat niet langer als een half jaar. Ik kan niet meer tegen die angstgevoelens. Ik heb ze de hele dag. Elke dag en denk nu weer aan zelfmoord terwijl ik eigenlijk niet dood wil. Als ik deze gevoelens heb kan ik niet slapen. Ben het nu echt zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen meisie,

Allereerst zou ik je naam willen veranderen in  "DE HOOPVOLLE". Dat is al heel wat. En heb je wel eens gedacht aan een andere h. arts, want bij deze h.arts heb ik het gevoel dat die het eigenlijk niet meer weet, maar een patiënt verliezen is voor hem of haar misschien een afgang. Ik weet niet waar jij woont maar in Boekel zit een top psychiater die anti pillen is. Hij heeft mij ook van de medicatie afgeholpen. Zo zijn er meer hoor, die je daar mee willen helpen, maar je moet gelijk aan geven dat je van de medicatie af wil.

Verder hoef je niet iedere dag een nieuw onderwerp aan te maken, je kan gewoon, op deze draad antwoorden, veel gemakkelijker voor je.

En kom ook eens in onze h. kamer als dat niet te druk voor je is.

De gedachte aan z. moord is (normaal) en heb ik hier vaak gelezen, en zodra je die gedachten hebt, zeg dan tegen jezelf dat dat die gedachten er bij horen

EN ECHT OVER GAAN.

Sterkt vandaag en houdt vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Wanhopige, ik ben zelf nu 21 maanden afgebouwd van Lorazepam en heb in dat traject ook de gevoelens meegemaakt die jij beschrijft. Ook ik ben gediagnosticeerd met een angststoornis, terwijl ik nergens bang voor ben. Ik voelde wel angst, maar noem dat altijd "chemische angst", omdat die angst een gevolg is van de medicatie (medicatie, wellicht ook AD). Het voelt even rot, maar is niet "van jezelf".

De zelfmoordgedachtes worden vaak gehoord. Je wilt dat uiteraard niet, maar je wilt de pijn van de ontwenning, de afbouw en de medicatie ook niet meer.  
Je hebt een arts nodig die goed met je meedenkt, die je wel wilt laten afbouwen en bij wie je je veilig en gesteund weet. 

Houd vol, je bent het waard en ook jij zal uiteindelijk beter worden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...