Spring naar bijdragen

eindelijk durf ik me aan te melden


Tine

Aanbevolen berichten

Vandaag eindelijk de stap gezet om me aan te melden op het forum.
Ik lees zeker al een jaar mee.
Elke keer neem ik me voor om met een nieuwe strijder de strijd aan te gaan om definitief te stoppen
met het drinken van alcohol.
Het lukt mij om het een paar dagen vol tehouden.Maar dan gaat het weer mis.Ik word er zooo moe van.
Bij mij zijn ook de remblokken kapot.
Ik hoop dat ik het met jullie steun nu wel vol kan houden.
Want ik wil echt van die stomme drank af.
Elke dag rond de klok van 21.00uur gaat de kurk van de fles....
Mijn man drinkt een enkel glaasje en ik zo snel mogelijk de rest :(
Ik heb nog nooit deelgenomen aan een forum en vind het heel eng.
Ik vind jullie zo dapper en ben stikjaloers op jullie kracht om te breken met jww .
Afgelopen zondagavond heb ik mijn laatste glas gedronken.
Ik ben een vrouw van 40+ en heb een drukke baan en kinderen en een man die lange werdagen heeft.
Dus het grootste gedeelte van de opvoeding van de kinderen komt bij mij neer.
Dus als iedereen rond een uur of negen in het huis zijn rust heeft gevonden wil ik die rust ook snel krijgen en ga snel, snel een paar glazen wijn drinken.
Nu dat moet afgelopen zijn .
Ik merk dat ik lich.klachten begin te krijgen etc...
Ik hoop echt dat ik hier de kracht en steun kan en zal vinden,

Lieve groet en bedankt voor het lezen,
Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, ik heb me gisteren aangemeld. Goed van je om die stap te nemen! Ikzelf sta al 8 maanden droog en het is echt onvoorstelbaar wat je allemaal terug gaat krijgen als je niet meer drinkt. Je wordt er zo enorm voor beloond, mijn kinderen zeggen b.v. dat ze een compleet andere (veel leukere) moeder hebben. Go for it Tine! Liefs, Bianca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: van harte welkom. Ja herkenbaar hoor, zo van 'nu ik ff..' . Ja druk zo'n gezin.
Nu de gewoonte doorbreken en een andere ontspanning vinden.
In plaats dat ik drink schrijf ik op het forum. Kan je nagaan!!!! Ik ben hier dus vaak te vinden.
Sterkte en nu volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bianca,Geer,Lianne,An en Har heel erg bedankt voor jullie snelle /wijze/zinvolle reacties.
Ik hoop dat ik over een tijdje me ook zelfverzekerder ga voelen meer zelfrespect krijg en moed om nieuwe dingen aan te pakken.
Mezelf niet altijd verschuilen voor de buiten wereld zo van er is niets met mij aan de hand..maar dat er ook niets meer is om me voor te schamen.
Ik voel me na het afgelopen weekend al zoveel beter.
Het boek van Allen Carr ligt op de zolder en ik ga het gaan zoeken.
Ja ,Anne ik moet mijn ontspanning in andere dingen vinden.
Ik wil weer terug naar die meid van vroeger.
Natuurlijk ben je veranderd maar toch.
Dank jullie en nu naar stap 2 meeschrijven op ditjes en datjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tine,

Ook nog even een hartelijk welkom van mij :present: Ik vind het geweldig stoer van je dat je nu daadwerkelijk stappen zet om wat aan je probleem te doen, en kan je vast vertellen dat het alle moeite dubbel en dwars waard is, het leven wordt heel anders en heel veel beter zonder drank!

Zo menselijk dat je na een drukke dag even 'ergens anders wil zijn', en zo als vanzelf hoe zo'n gewoonte met de tijd er tot verslaving insluipt. Hier ging ook de kurk er dagelijks rond 22 uur af, rond middernacht was ik dan teleurgesteld dat er al een hele fles wijn als limo doorheen was (ook al koos ik flessen met zoveel mogelijk procentjes) , want dat was toch wel erg en ik was nog maar net begonnen... nu dan bijna een jaar gestopt, een heel groot avontuur in en met mezelf, weet je, hier is het lekker anoniem en de steun en herkenning is gewoon heel fijn, gun jezelf het maar om het hier te komen delen, hier wordt graag met je meegeleefd op je pad naar die meid van vroeger, die gegarandeerd terug komt, maar dan nog heel veel beter dan het ooit was!

Gewoon luisteren naar dat stemmetje in je die zegt ervoor te gaan,
heel veel sterkte en tot schrijfs!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tine

welkom, ik begrijp je verhaal. Je bent hier op het juiste adres. Alle mensen hier kennen het probleem alcohol en de reden waarom je het gebruikt.
Je kan op ditjes en datjes ook je verhaal kwijt als je het even moeilijk hebt en vreselijke dorst krijgt.

Ik heb het vandaag erg moeilijk. Ik ben niet geheel gestopt met drinken maar ben aan het minderen.
en ik wil niet drinken omdat er problemen zijn dat vind ik geen goede reden dus de kurk blijft op de fles, dat was twee weken geleden wel anders maar ik ben hard van plan om het onder controle te krijgen.

groetjes en zie je wel op het forum verschijnen
Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 years later...
  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...