Spring naar bijdragen

Zolpidem


Ien

Aanbevolen berichten

Ik gebruik nu al 2 jaar elke dag zolpidem.  10 mg afgekickt tot 7 mg. Ik wil graag afbouwen tot ik er vanaf ben. Maar als lager ga dan die 7 mg kom ik helemaal niet meer in slaap. Ook heb ik nog een raar probleem. Het lukt mij ook niet meer, hoe moe ik ook ben om in de middag even een klein dutje te doen. Het lijkt wel of die hersenen niet meer op uit gaan zonder zolpidem. Wie herkent dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ien. 

Ik herken dit, en dat van die actieve hersenen en overdag niet meer kunnen slapen is echt een bijwerking van die vieze Zolpidem. Ik zal later even uitgebreider reageren! Heb zelf helaas ervaring met die rommel, maar ik ben al flink op de goede weg en kom er straks op terug zodat jij ook vooruit kunt met een antwoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei ELL:

Hoi Ien. 

Ik herken dit, en dat van die actieve hersenen en overdag niet meer kunnen slapen is echt een bijwerking van die vieze Zolpidem. Ik zal later even uitgebreider reageren! Heb zelf helaas ervaring met die rommel, maar ik ben al flink op de goede weg en kom er straks op terug zodat jij ook vooruit kunt met een antwoord. 

Dank voor je reactie. Ik ben beniewd naar je verdere antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ien,

Heb je je inmiddels ingelezen op dit forum en de Ashton Manual?

De meesten hier stappen over op Diazepam/Valium om van hun benzo of Z-drugs zoals Zolpidem af te komen. Dit wordt geadviseerd omdat Diazepam een langwerkende benzo is, en daarom kun je deze gemakkelijker in kleine stappen en met minder klachten afbouwen dan een kortwerkende zoals Zolpidem (al is dat officieel geen benzo, werkt hetzelfde). Ik heb dit zelf ook gedaan. Ben eerst Cold Turkey gestopt met Zolpidem. Dat ging totaal niet goed. Heel even Lorazepam gebruikt, daarna snel overgegaan naar Diazepam. Ik slaap nu over het algemeen goed en bouw af met de micromethode. Als je @Kannietmeer opzoekt op het forum: zij heeft vaak beschreven hoe je dit kunt aanpakken. Zij coacht ook bij afbouw. 

Zolpidem afbouwen is heel moeilijk, juist vanwege de klacht die jij beschrijft: je wordt er een soort extra wakker van. Ik vond een rampzalig middel in ieder geval. Het werkte bij mij totaal niet meer, en ik werd er hyperactief van. Volgens mij is 10 Mg Zolpidem vergelijkbaar met 10 Mg Diazepam. Je hebt nu tot 7 Mg afgebouwd. Om tot rust te komen zou je kunnen starten met 10 Mg Diazepam, dan schiet je iets hoger in maar van die Zolpidem word je zo wakker dat het wellicht geen kwaad kan iets meer te kalmeren door Diazepam. Dan slaap je uiteindelijk ook beter denk ik. 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik gebruik zopiclon (ook z-drugs) ook al heel lang, zo'n 13 jaar. Ik ben van plan om het eerst met taperingstrips af te bouwen, en als dat niet lukt, met de Ashton methode. Ik ben er helemaal klaar mee, met die tolerantie klachten. Ik hoop dat mijn psychiater met me mee wil doen zodat ik de strips kan bestellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...