Spring naar bijdragen

wie ben ik?


Agnes59

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben 49 en drink veel te veel; niet tot ik er bij neerval, maar wel iedere dag een fles. Het ergste vind ik nog dat ik mezelf niet in de hand heb en daar kan ik zo boos om worden dat ik het de hele dag afreageer op anderen.
Ik ben eerder geminderd tot 2 of 1 glas aan het eind van de dag en dat ging heel erg goed een ruim half jaar. Was erg trots op mezelf, maar nu niet meer!
Ik wil weer terug naar 1 of 2 en meer energie hebben voor de betere dingen en weer trots zijn en niet zo op anderen vitten!!!
Iedere ochtend is het voornemen er, maar om 5 uur lukt het weer niet. Ook ben ik aan het afvallen en lekker veel sporten, maar ook dat helpt me niet en ik zie dat ik m'n hartslag er ook niet mee omlaag krijg; ook 1 van de negatieve dingen van drinken!
Ik ga veel lezen, want dat helpt weet ik!

gr
Agnes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Agnes,

Welkom op dit forum.
Ja, lastig he steeds maar voornemen niets of weinig te drinken en dan toch steeds weer overstag gaan.
Dat heet dus verslaving.
Zelf ben ik honderden keren gestopt maar net zo hard weer begonnen.
Totdat ik het spuugzat was en me aangemeld heb voor internethulp.
Sindsdien drink ik 4 maanden niet meer en het bevalt me uitstekend.
Misschien is het goed als je ook hulp zoekt,je moet wel een drempel over maar het is het zeker waard.
De eerste drempel ben je in elk gaval al over door fe hier aan te melden.




Heel veel succes en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Agnes, welkom!

Ja, het is heel moeilijk om een duidelijke beslissing voor jezelf te nemen!
Ik heb besloten om te stoppen en daar werk ik hard aan.
Vandaag is dag 13.....
Drank lost echt helemaal niets op!
Drank levert ook helemaal niets op!
Ik voel me elke dag een ietsje pietsje beter.
Misschien ook iets voor jou?

Kom met behulp van het forum moet het jou ook lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi weer

gisteren een feestje gehad en nog steeds niet geminderd.......wil echt wel en ga het vandaag weer proberen. Ik weet dat het niet proberen moet zijn, maar doen!! Knap van iedereen die ermee begonnen is, i goed om te lezen en jullie zijn al veel verder. Heb het wel met m'n man besproken dat we allebei moeten minderen en de onzin van het drinken alsmaar besproken; gaat geheel gedachtenloos eigenlijk.
Hopen op betere tijden.

groetjes
A

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Agnes & welkom!

Gedachtenloosheid is een vlucht.
Hopen op iets wat bij jezelf ligt, is alleen maar uitstellen van je gezonde levensgeluk.
De enige zekerheid die je nu hebt is dat je elke dag die fles drinkt. Dat is genoeg om je leven kapot te maken.

Aan jou de keus of je dat nog voort laat kabbelen of dat je écht iets eraan wil doen, zoals je zelf ook zegt. Blijkbaar is er nog een gezond stuk in jou die zich realiseert dat er een probleem is. Daarvoor zal je offers moeten brengen, te beginnen met een NU om die eerste te laten staan. Gemakkelijker kunnen we het niet maken ;) maar heel bijzonder gaat je leven wel veranderen, nu is mijn vraag: gun je dat jezelf, ben je dat waard? Kunnen jij en je man het ook als een avontuur zien, want hoe het leven er met dat gezuip uitziet is niet echt spannend meer, toch?

Geen betere tijd dan NU, wat zou dat een mooi kado zijn om het nieuwe jaar mee in te gaan... ik wens je toe dat je jezelf NU in je nekvel grijpt en zegt: 'het is afgelopen met dat gezuip, en met dat gel*l over het gezuip, ik hou genoeg van het leven om het niet in een roes aan me voorbij te laten gaan en ik ga me weer goed voelen over mezelf'.

Je weet dat je het kan, het is slechts 1 'nee' van je vandaan want als er 1 'nee' over de dam is...

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Agnes, welkom.
Hoop doet leven maar er zijn dingen die uiteindelijk jij voor jezelf moet beslissen, onafhankelijk van je man. Het is tenslotte jouw lichaam en jouw keuze. Niet echt simpel maar ik wens je er veel succes mee en weet dat je niet de enige bent.
Ook een bezoekster van dit forum, KayLeigh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Agnes,
Ik ben sinds gisteren ook lid van dit fantastische forum. En vandaag de knop omgezet, liep al zo lang ermee rond maar doen ho maar. Vooruit schuiven heeft geen zin, dat weet jij...dat weet ik....dat weet een ieder die hier lid is.
En dat het gisteren je zo goed is afgegaan, toppie :present: hoe gaat het vandaag ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he S4nny

Dus jij hebt vandaag jouw eerste dag niet drinken? Succes en het geeft je zoveel voldoening!! Heb dan wel niet geslapen, maar voel me hartstikke fit vandaag, nu al! Moet anderen ook goede moed geven hoor!
Het scheelt ook dat je er door dit forum wel mee bezig bent; hoe dan ook.....het helpt!

Dank voor ieders reactie, is geweldig; iedereen zet 'm op

liefs
Agnes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Agnes,

Welkom. Herkenbaar verhaal. Ik stond er hetzelfde voor en wilde eigenlijk minderen en zocht daarvoor steun hier op het forum. Helaas (wat mij al voorspeld was) lukte minderen gewoon niet en ben ik maar gewoon gestopt. Nou ja gewoon, klinkt zo simpel zoals ik het hier neerzet maar dat is het dus niet maar het gaat geweldig. Morgen heb ik een maand niet gedronken (correctie, tijdens een etentje met mijn a.s. man, heb ik 1 wijntje genomen). Het hardlopen (waar ik maar in een bepaalde fase bleef hangen) gaat weer lekker en ik voel me veel beter. (Heeft iets meer dan een week geduurd, de eerste week was ku.)
Heb nu besloten dat ik best mag drinken maar dat het niet hoeft. En dan is het ineens veel beter vol te houden. Op moeilijke momenten lees ik dit forum maar merk dat ik het niet meer dagelijks nodig heb.
En daarnaast hou ik me voor dat ik me zonder drank veel beter voel dan met en dat is nu ook voldoende om eraf te blijven. (er staat een geopende fles rose in de koelkast, maar hij doet me niets)

Heel veel succes, als ik het kan kun jij het ook!

Groetjes,
weegschaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...