Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
kruidenthee67

Vrijdag 31 mei 2019

Aanbevolen berichten

goedemorgen allemaal. 

....ook "een eenvoudig leven" kan je zo groots maken in gedachten dat het uiteindelijk alleen toch maar meer van hetzelfde is. 

Vergelijkbaar met dat afvallen alleen maar lijkt te lukken als je een extreem dieet volgt, niet als je slechts afziet van alleen de frisdrank, of een halfuurtje wandelen aan je dag toevoegt. In mijn optiek allemaal varianten van onze eigen behoefte aan 'controle' en de wens om iets 'te doen", het onvermogen 'iets te laten'. We hebben ergens onderweg verleerd "iets te láten" ook als weg te zien. Láát gewoon wat niet écht nodig is....laat gewoon wat jezelf niet verder brengt, maar terugzet, of, erger nog, vastzet. Leer te herkennen....langzaam....rustig....

Wat voor mij wezenlijk was, was de mogelijkheid zelf meer te kunnen 'bepalen' waar en wanneer ik externe prikkels kreeg... mijn leven was verworden tot één groot circus van heftige prikkels en altijd latent  aanwezige "moetdingen' waar ik mij niet meer tegen kon 'wapenen'........ dát is wat voor mij eenvoud me bracht. Dat begon in 2010 met alleen maar geen tv, geen radio, geen telefoon opnemen als ik daar niet echt de volle ruimte voor had. Later werd het meer, kreeg het meer inhoud, werd het 'gerichter op 'wat heb ik eigenlijk écht nodig, en wat (dus) niet'. 

De manier waarop ik nu leef, betrekkelijk eenvoudig, in een bus en veel buiten en veel alleen, is geen grote dramatische meeslepende keus geweest: het is langzaam ontstaan. 

bewerkt door jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Een blije dag vandaag. Gister was ik wat somber in de avond. Ik heb daar vaak last van als het een feestdag is. 
Gister was iemand in de buurt het huis van haar vader aan het leeghalen. Alles op de stoep met een bordje GRATIS erbij. Mooie spulletjes waar ik wel wat van meegenomen heb. 
Het voelde toch dubbel omdat er het verlies van overlijden onder lag. Zij wilden juist van de spullen af en toch durfde ik niet zo goed mee te nemen. 
Uiteindelijk wat keukenspul, een stapel dikke boeken en een kindermatrasje voor de honden. 

Vanavond naar de sportschool. mezelf naar toe slepen, als ik er eenmaal ben vind ik het weer leuk. Ik ga maar 20 minuutjes zweten en dan lekker in de massagestoel en zonnebank. 
Daarna voel ik me superlekker en ik moet echt weer mn lijf wat strakker krijgen voor de show 23 juni. 
Niet over nadenken, gewoon gaan. 

bewerkt door CoconutWoman

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet nadenken en gewoon gaan is soms best lastig. Maar ik heb het vanmorgen ook weer gedaan, een pittige yogales. Vanmiddag zou ik een afspraak hebben maar die gaat niet door. Kan vanmiddag eerst een beetje aanlummelen. Daarna nog even wat nuttigs doen. Het mag van mij ook een beetje klein blijven. Ik heb een paar maanden lang veel culturele activiteiten gedaan, vorige week concert, verjaardag... dit weekend lekker rustig aan doen. Paar bloeiende plantjes kopen voor in de tuin, voordat het gezaaide spul op komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren een heerlijk dagje gehad.

Lekker mijn zoon even voor mezelf gehad de hele dag, zonder vrouw, kinderen en honden.

Nu weer verder met uitzoeken en opruimen van kleding en andere aanverwante artikelen.

De kat heeft weer een opleving. Wat een gek beest is het toch. Nu ze heel duur uitgebalanceerd voedsel krijgt, schreeuwt ze weer om meer :o

Alleen mijn portemonnee vind al dat uitgebalanceerde voedsel niet zo prettig :blush: 

De 24 uurs verpleging kan weer geminderd worden naar gewone verpleging.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet dingen, niet moet dingen, nadenken, niet nadenken, wel stress en geen stress,wel gehaast en niet gehaast, simpel leven maar ook weer niet te simpel en minder kan meer worden..

Juist ja.Lieve kijkbuisvriendjes/ dinnetjes ik begrijp er geen bal van waar jullie het over hebben mag dat ook?

Ik zeg maar gewoon zo; First things first. Ceep it simple and stay calm.

bewerkt door Bor
toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, al die verplichtingen soms hé?

Wat kan je het jezelf soms moeilijk maken.

Natuurlijk is het een fijne gevoel om iets gedaan te hebben wat lekker opschiet, maar ik probeer het de laatste tijd ook klein te houden en dat bevalt me prima.

Dat houd ook in om ook een keertje nee te zeggen en dingen waar ikzelf geen plezier meer uithaal, gewoon niet meer te doen.

Het kan zo simpel zijn, maar bij mij gaan alle kwartjes nu ineens vallen.

Wat een rust geeft mij dit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben weer thuis. Op bed en hondje is liefdevol opgevangen vannacht en vanmorgen. . Ze wordt vandaag ook nog door die mensen uitgelaten. Ze zijn nu naar de apotheek voor me voor pittige medicatie. Helaas even stapje achteruit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wat was er dan met je @Sober? Had je complicaties of zoiets? 

Fijn dat je weer thuis bent overigens :rose:

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad complicaties. Ik heb ook eds ( bindweefselziekte). Daardoor o.a. boel nogal ontstoken omdat ze bij de operatie de ribbrn moesten spreiden. Hierdoor koorts, erg brnauwd etc. . Maar de extra medicatie begint te werken. Dus ik hoop dat ik nu weer opwaarts ga. 

Morgen vast al stuk beter. En gelukkig weer thuis inderdaad.en doorrrrrr..... 

bewerkt door Sober

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bor:

Moet dingen, niet moet dingen, nadenken, niet nadenken, wel stress en geen stress,wel gehaast en niet gehaast, simpel leven maar ook weer niet te simpel en minder kan meer worden..

Juist ja.Lieve kijkbuisvriendjes/ dinnetjes ik begrijp er geen bal van waar jullie het over hebben mag dat ook?

Ik zeg maar gewoon zo; First things first. Ceep it simple and stay calm.

nee joh,  natuurlijk begrijp jij dat nog niet. Jij drinkt immers nog af en toe, dan ben je nog niet zo ver in je geestelijke  ontwikkeling als wij :)

(je kan het wel hebben, toch borrie?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij gaat het inderdaad niet zozeer om een simpel leven, als wel dat ik meer zelf kan bepalen. Mijn werk nu is één en al deadline. Al meer dan 20 jaar. En dan zijn het ook nog eens dingen die ik zelf niet maak, of maar ten dele. Dus ik ben een grote aanjager en opvoeder. 

Daarin ben ik naar verandering aan het groeien. Ik begin het te zien. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En..ze willen de pensioenleeftijd verlagen naar 66 jaar en 4 maanden of zoiets ?

Yes..stel dat dat door zou gaan, dan zou mij dat ongeveer 12000 euro schelen wat ik minder hoef te sparen om eerder te kunnen stoppen met werken

Dus nog eerder minder " moeten "

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei jopie:

nee joh,  natuurlijk begrijp jij dat nog niet. Jij drinkt immers nog af en toe, dan ben je nog niet zo ver in je geestelijke  ontwikkeling als wij :)

Nou ik blijf liever af en toe drinken of dat ik steeds zo moeilijk, serieus ga zitten denken over vanalles hoor. 

En dat meen ik serieus. Ik denk niet dat met mijn intelligentie uit heeft te staan maar meer met wat ik belangrijk vind voor een kwalitatief leven. 

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou ik ook wel willen (nee eigenlijk niet), maar dan komen we weer aan waarvoor we hier zijn. Ik en meerderen tussen ons kunnen niet af en toe drinken. 1 glas betekent de volgende dag weer en voor het eind van de week zit je weer op een fles per dag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm ja en nee denk ik. Als het gaat over nuchter denken en nuchter leven ben ik niet nuchter nee. Daar heeft @jopie gelijk in.maar wil ik wel nuchter leven en denken?

Eerlijk? Nee. Het is is mij teveel dan liever zo. Zoals ik nu ga. Het is acceptabel voor m'n omgeving en mezelf. Maar dan moet ik wel goed oppassen dat dat ook zo blijft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei jopie:

Ik heb je al zinnigere dingen weten schrijven joops.

Ik zou er bijna aanstoot aan nemen maar...leven is loslaten.

Ah 

#...

:ph34r:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe fluiten de vogels hier?

Ik sta zondag op de rommelmarkt dus ben al wat nerveus. Wat stom is maar ik voel me gewoon niet zo comfortabel in een setting van aanbieden, onderhandelen en al diene crap. Maar goed..ik moet van mijne rommel af :)

Verder volg ik loopbaanbegeleiding. Ik heb t wel gehad met mijn job maar heb geen idee welke richting ik uit wil. En of ik wel een andere richting durf uitgaan moest ik t weten.

Ik heb t niet echt doorgelezen @Lika, ik las alleen dat je wenste dat je al in een ouwmannekeshome zou willen zitten? Duuuh! Gaan maar gewoon voor je pensioen. Gek geval! 

Ik heb verlof deze week. T enigste nadeel aan verlof is dat ik elke dag later slapen ga en ik dus volledig uit mijn ritme ben als ik terug werken moet.

Dus bij deze...

Ga ik proberen slapeuuh :angry:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei fleurtje:

Ik heb je al zinnigere dingen weten schrijven joops.

Ik zou er bijna aanstoot aan nemen maar...leven is loslaten.

Ah 

#...

:ph34r:

Ik mag hopen dat je er aanstoot aan zou nemen ware het serieus gemeend :)

Gelukkig weet @Bor wel beter.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh nou ik heb er hartelijk om gelachen hoor, ik hou er wel van.

Doe ik ook weleens, even een balletje opgooien en dan afwachten wat er gebeurd. Erg verfrissend en verrassend de reactie"s soms.:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...