Zeppelin Geplaatst 27 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2013 Hallo allemaal, Ik had een aantal beloofd dat ik mezelf eens zou voorstellen en daarbij mijn verhaal zou vertellen. Dus bij deze hier komt ie: Ik lees al een geruime tijd mee op het forum en heb sinds kort een account aangemaakt (gisteren om precies te zijn ) omdat ik denk dat ik een toegevoegde waarde op het forum kan zijn . Ik ben heel mijn leven lang een steviger drinker geweest. Door mijn werk, verkoper van de nieuwste soft- en hardware reisde ik de hele wereld over. Het klinkt leuk maar zo was het eigenlijk niet. De beloftes voor mijn werk waren uit eindelijk mooi, je zou naar diverse landen reizen, alles werd vergoed en je ging veel van de wereld zien. Zo was het dus uiteindelijk niet. In werkelijkheid zat je veel te lang in een vliegtuig en voor iemand met vliegangst al helemaal. Vervolgens ging je een volle dag aan het werk op een beurs die meestal 1 a 2 dagen duurde, s'avonds kwam je vermoeid thuis in weer een vreemd hotel en als de werkdagen erop zaten mocht je meteen weer in het vliegtuig naar de volgende beurs ergens verder op in de wereld. Door het stressende werk is mijn alcohol gebruik steeds meer toegenomen door de jaren heen. Ik heb het werk 15 jaar gedaan, door de jaren heen nam het verbruik op alcohol steeds meer toe. Zo begon het met een drankje op de beurzen naar drankje voor het slapen gaan, drankje voor ontspanning, drank voor je vliegangst en nog meer excuses om maar te kunnen drinken. Uiteindelijk klinkt het cliché maar het jarenlang alcohol gebruikt maakte alles kapot waarvan ik hield. Een mooi huwelijk, banden werden verslechterd met mijn familie en vrienden en uiteindelijk ook mijn baan. Hierdoor kreeg ik wel het besef dat ik een probleem had en ben hierdoor uiteindelijk in de kliniek beland. Helaas ben ik daardoor weer opnieuw moeten beginnen met alles opbouwen, het opbouwen van relaties met me familie en vrienden. Maar nadat ik me een soort van heb bewezen, kreeg ik steeds meer steun van ze. Waardoor ik me weer gewaardeerd voelde. Ook met mijn ex vrouw verloopt het contact over het algemeen goed. Over een maand sta ik dan eindelijk 3 jaar droog. Hoe gaat het na al die jaren zonder alcohol? Zelfs naar 3 jaar gaat het nog lastig voor mij, vandaar dat ik er nog veel mee bezig ben. Lees hier al langere tijd op het forum, nu een account aangemaakt en ik heb een website gemaakt dat gaat over een alcoholverslaving. Vooral het laatste is voor mij een sterke realiteitspunt, doordat ik er zelf een soort informatieve website over gemaakt heb wordt ik steeds met mijn neus op de feiten gedrukt. Mijn advies is daarom ook altijd als je droog staat doe iets wat je leuk vindt en probeer het te koppelen aan je verleden ( alcoholverslaving ). Zo doe je iets wat je erg leuk vindt en wordt je er toch op een bepaalde positieve wijze aan herinnerd. In mijn geval werk het erg goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2013 Welkom Zepp en bedankt voor je verhaal. Van kwaad tot erger, is een bekende ook voor mij. En het vertrouwen terugwinnen, idem. Maar wat vooral belangrijk is is dat het je je zelfvertrouwen weer terug laat komen, als je stoppen kunt. Ik sta bijna 4 jaar droog nu en na de euforie, de blijheid en trots is er een tevredenheid in mijn leven gekomen, die nauwelijks wordt be-invloed door de omstandigheden of mensen van buitenaf. ik denk dat er iets is geheeld, wat diep vanbinnen, misschien wel de oorzaak was van het moeten verdoven van mijn stress en onmacht. Mijn basis karakter is niet echt veranderd, maar ik heb weer meer kontakt met degene die ik was, vóór ik die drankperiode nodig had. En aangezien ook ik er nog lang niet ben, blijf ik ook hier meelezen en schrijven. het houdt me scherp en de structuur van dagelijks hier komen helpt me ook als een soort van feedback. Fijn dat je ons team komt versterken:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2013 Hi Zeppelin, Ik snap inmiddels hoe de vork in de steel zit! Wat Jane al zei, dat van kwaad tot erger gaan, komt mij ook zeer bekend voor. Mijn valkuil is chronische pijn en die probeerde ik voorheen te verdoven en dan nog een tijdje door te gaan, d.w.z. over mijn grenzen heen te gaan. Andermans zaken waren altijd belangrijker dan de mijne. Mijn relatie was op een haar na stuk en voor wat dat vertrouwen betreft, er is een gezegde dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat! Nu ik een jaar droogsta begint mijn man voorzichtig te geloven dat het misschien zo zal blijven! Soothe zei vandaag al dat hij een droogstaande alcoholist is (of zoiets) en daarom waakzaam moet blijven. Ik denk dat dat voor mij ook geldt. Ik wens je nog lange, lange tijden droog toe en alle positieve reacties zijn welkom, voor mezelf en vooral voor alle nieuwelingen. Ze zien o.a. door jou, dat het kán! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 27 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2013 Welkom zeppeling! Mooi geschreven Jane! Lytse, het wordt voor mij ook weer duidelijker. Drank voegt niets toe!!! Dag Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 27 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2013 ik sluit me bij alle dames aan.... en zep, het is voormijqua relatie heel herkenbar, niet het reizen, niet het vliegen en de daarbij bekomende problemen. maar welop het relationele vlak. en onze dierbaren moeten dierbaar blijven. koester ze.. ze hebben waarschijnlijk al teveel gezien en gevoeld.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 28 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2013 Welkom Zepp. Ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen. maar op de één of andere manier heb ik het idee dat dat het geval zal zijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeppelin Geplaatst 28 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2013 Dank jullie wel voor a lieve reacties! Voel me inderdaad al aardig thuis hier, alle users zijn erg lief en behulpzaam. Inderdaad Jane, vindt het echt fijn dat je hier anoniem je verhaal kan doen en dat mensen zich er zo makkelijk in kunnen vinden. Zorgt wel voor een bepaalde klik die je snel met mensen krijgt hier, dus mochten er mensen net zoals mij zijn die eigenlijk alleen nog maar lezen en geen account hebben zou ik ze echt aanraden om een account te maken. Het helpt mij in ieder geval zeer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 28 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2013 Welkom Zeppelin, ook van mij. Fijn dat je er bij komt. Iemand die ook al lang nuchter is. Ik was 4 1/2 jaar nuchter. Dacht dat het wel weer kon. Had ook zo iets van : Is dit het nou??Ik heb er tot op de dag van vandaag spijt van dat ik dat zwakke moment heb gehad en eraan heb toegegeven. Ik worstel nu alweer een paar jaar om blijvend nuchter te worden. Ik zie uit naar je berichten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 28 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2013 Welkom Zeppelin:present: Ik zie dat het is gelukt om je naam te wijzigen;) Heel goed om te lezen dat je al zo lang niet drinkt. Dat geeft de burger weer moed. Mij lukt het tot nu toe niet echt goed om het voor langere tijd droog te houden. Ik kan het "knopje" nog niet vinden. En misschien wel nooit. Maar het gaat een stuk beter sinds ik op het forum schrijf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden