Richard456 Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 Na een tijdje te hebben rondgelezen hier, ook maar eens wagen aan het voorstellen. Ik ben 34 jaar en heb sinds ongeveer 10 jaar een drankprobleem. Vanaf m'n 16e geëxperimenteerd met voornamelijk soft drugs, pas op iets latere leeftijd ook gaan drinken. Niet drinken is nooit een probleem geweest, maar gematigd gaat me slecht af. Het bekende verhaal, ben je eenmaal begonnen, dan ga je door. Al eens eerder, zo'n 5 jaar geleden, erkend dat ik een probleem had. Toen bijna 1.5 jaar droog gestaan. Ik voelde me daarna sterk genoeg of weer eens af en toe iets te drinken, maar dat ging eigenlijk vanaf het begin al fout. Ging weer dagelijks drinken, zonder door te slaan naar grote hoeveelheden. Af en toe drink ik eens een paar dagen niet, maar dat komt niet heel veel voor. Absolute dieptepunt bereikte ik 3 maanden terug, aangehouden met teveel drank op achter het stuur. Sindsdien kan ik ook echt niet meer genieten van alcohol, en heb de afgelopen 3 weken niets op. Dit wil ik voorlopig ook nog zo houden, wat ik daarna ga doen, weet ik nog niet. Hier hoop ik in ieder geval mijn verhaal kwijt te kunnen en te lezen over ervaringen van anderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 Hallo Richard, van harte welkom hier. Goed dat je hier bent gekomen, hier zijn we gelijken onder elkaar en kunnen ook eerlijk zijn naar elkaar. We hebben allemaal hetzelfde probleem, dat praat makkelijker. Ik hoop dat je veel aan dit forum zult hebben, waarschijnlijk heb je al gemerkt dat we vaak bij de ditjes, datjes en dagdraad zitten. Hier proberen we elkaar te ondersteunen, maar praten ook gewoon over andere dingen. Knap dat je al drie weken niet drinkt, ga zo door, zou ik zeggen! Ik wens je veel succes en sterkte en hoop je snel eens te lezen op de d,d, en dagdraad! Gr. Nance Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 wat dapper van je! en wat knap al drie weken niet. wees je bewust van je keuzes, alle keuzes en vooral: welkom! ik ben ook net nieuw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 He Richard, Goed van je dat je je hebt gemeld. Er zijn er dus veel meer met hetzelfde probleem, blijkt. Succes man! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 Hoi Richard, Ook van mij welkom hier. Goed dat je hier komt en goed dat je al 3 weken niet gedronken hebt. Voor mij is stoppen niet gemakkelijk. Maar ik heb de ervaring dat stoppen gemakkelijker is dan minderen. Ook heel wat rustiger. Het is dan gewoon duidelijk: Ik drink niet. Ga ik toch weer de mist in dan sta ik op en probeer het weer. Net zolang tot het lukt. Nooit opgeven. Heel veel succes en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 Van mij ook welkom hier Richard. Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen ben ik ook eerst een tijd geminderd, maar daarna toch helemaal gestopt. Dat laatste blijkt veel gemakkelijker te zijn. Ook bij anderen lees je hetzelfde verhaal. Je voelt je na een tijdje sterk genoeg om gematigd te drinken en komt dan toch op een glijbaan omlaag. Voor mij was het genoeg. Het steeds op de rem moeten trappen en er soms niet de kracht voor hebben: het schiet gewoon niet op. Nu verdwijnt de alcohol langzamerhand uit mijn systeem en wordt het (meestal) een stuk gemakkelijker. Dat wens ik jou ook toe. Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en daardoor mijn valkuilen leren herkennen; ook alternatieven bedacht voor de moeilijke momenten. Tegen vijven dronk ik vaak, ook tijdens het koken. Nu neem ik een flinke beker soep of bouillon, waardoor de trek weer voorbij gaat. Veel sterkte en vooral doorzettingsvermogen. Ik gun het je van harte. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 Welkom Richard. Niet drinken is voor mij ook vell moeilijk dan gematigd. En inmiddels weet ik dat matig net zo min iets toevoegt aan mijn leven als onmatig. Zonder drank zijn er weer heel veel positieve dingen aan mijn leven toegevoegd. dus ik weet het wel:D en volgens mij jij ook. succes en ik ben benieuwd naar jou wederwaardigheden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 Welkom Richard en veel succes met het stoppen met drinken. 3 weken is al een heel goed begin. Hoop je vaak te zien schrijven, en meelezen helpt zeker ook al. Voor mij tenminste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard456 Geplaatst 23 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Bedankt allemaal! Heb hier wat rond gelezen, dat geeft veel herkenning. Veel mensen die proberen te minderen, maar uiteindelijk toch maar stoppen, omdat dat makkelijker is. Ik wil de komende tijd gebruiken om eens goed te bedenken welke kant ik op wil. Hier lezen doet me in ieder geval goed, ik houd jullie op de hoogte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 24 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2013 ik probeer t op minderen te houden. weekend in ieder geval. doordeweeks niet. gister feestje, dus wel eentje genomen om te kijken hoe ik me er onde voelde. echt oke. maar ik ben ik, en dat geldt voor iedereen. goed bezig, man! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard456 Geplaatst 30 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2013 Afgelopen weekend toch weer fout gegaan. Zaterdag op een verjaardag 4 biertjes op, was ik nog redelijk tevreden over, maar zondag werden het er weer snel 7. Ik krijg dan heel snel zo'n * gevoel, en de volgende dag voelt het alsof je weer van voor af aan kan beginnen. Dus dat gaan we dan ook maar weer doen. Toen ik een aantal jaar geleden een lange tijd droog stond, zat ik vaak tegen momenten op te kijken waarvan ik wist dat het moeilijk zou worden om niet te drinken. Dat wil ik ook eigenlijk niet meer. Ik ging dan vaak allerlei smoesjes verzinnen om maar niet te hoeven drinken, bizar eigenlijk. Komende tijd eens nadenken hoe ik hiermee om moet gaan, en voorkomen dat het weer zo simpel mis gaat zoals afgelopen weekend. Blijkbaar heb ik na zo'n avond matig drinken de volgende dag extra behoefte om te gaan zuipen ofzo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 30 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2013 Hi Richard, Volgens mij werkt het inderdaad zo dat als je eenmaal weer alcohol gedronken hebt, de trek aanwakkert, tenminste voor mensen zoals wij. We hebben hier op de dagdraad ook een dagpact. Je zet jezelf erop als je die dag niet wil drinken en daarmee beloof je dat aan jezelf en aan de anderen op het dagpact. Voor mij was het een stok achter de deur, want ik vind het zo vreselijk dat ik moet gaan bekennen dat ik toch gedronken heb; dat is mijn eer te na. Zou het jou misschien ook helpen op zo'n dag dat je weet dat je het moeilijk krijgt? Hou vol joh. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden